Kuggade Uppkörningen för B-Körkort

Philip-
19 november 2010 · 24 Inlägg

Man får inte låta sig bli stressad, om du står i en korsning och känner att du nästan aldrig kommer ut för att det kommer bilar hela tiden så fortsätt vänta.. Finns inget att att göra, Jag tror inte nödvändigtvist att man ska försöka köra som en van förare, dom vet att du är nybörjare och uppskattar nog hellre än extra försiktighet, sen vet du att nu när det börjar bli halt ute så tror jag dom exempelvist kan kugga dig om du kör ex. 70 på 70 väg och det är halt, även om skylten säger 70 så måste du anpassa farten till väglaget osv.

Känner en kille som glömde ta på sig säkerhetsbältet, han fick köra 10 meter innan det var slut smile)

Lycka till

Senast redigerat av Philip- (19 november 2010)

Andromeda Rumpmas
19 november 2010 · 3 860 Inlägg

dahlens skrev:

92mj skrev:
Okeej tack så mkt big_smile, men om det skulle vara något som jag faila på, men om jag skulle klara allt annat skulle de kunna bortse från failet med oljan då tror du?

det beror väll helt på vem du kör upp med. jag vet en som kugga pga att han parkerade lite snett i perkeringsruta..

Nej, det gjorde han nog inte wink

Inspektören kände sig nog osäker på att han eller hon var en bra förare och var tvungen att underkänna något konkret moment för att få med något på protokollet. Hade inspektören känt att han eller hon är en säker och trygg förare hade en sådan skitsak inte spelat någon roll. Min första uppkörning kuggades officiellt pga att jag backade mot en väntande bil. Till saken hör att jag backade ut från en p-ruta vid en återvinningsstation, och bilen som väntade hade inte kommit fram annars. Men jag var nervös och körde lite svajigt och ryckigt utan att göra några klockrena fel men något kort tycker jag i efterhand inte att jag förtjänade den uppkörningen, så han gjorde rätt i att hitta något att anmärka på även om det tycktes löjligt då.
När jag klarade uppkörningen backade jag upp på trottoaren när jag skulle vända i gathörn och lyckades köra vänster två-tre gånger när inspektören sade höger. Men jag använde hela tiden rätt körfält och lyckades vända på säkra ställen och körde lugnt och mjukt. Inspektören sade att jag var en riktig virrpanna, men att han ändå skulle våga åka med mig så länge vi hade gott om tid och navigator tongue

Många annars ärliga personer skarvar lite när de berättar vad de kuggade på eftersom de tycker det är pinsamt. Eller så gör de som de flesta andra och skyller ett misslyckande på tredje part, inspektören, för att slippa skuldbelägga sig själva. Det är mycket mänskligt. En kompis till mig som mig veterligen inte har för vana att ljuga berättade att han minsann kuggade på yttre kontroll av bilen, men när vi diskuterade uppkörning hemma hos honom något år senare sade hans pappa: - Ja jonas, du lyckades ju bryta mot högerregeln så att inspektören fick tvärnita. smile

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Andromeda Rumpmas
19 november 2010 · 3 860 Inlägg

Philip- skrev:
Man får inte låta sig bli stressad, om du står i en korsning och känner att du nästan aldrig kommer ut för att det kommer bilar hela tiden så fortsätt vänta.. Finns inget att att göra, Jag tror inte nödväntigtvist att man ska försöka köra som en van förare, dom vet att du är nybörjare och uppskattar nog hellre än extra försiktighet, sen vet du att nu när det börjar bli halt ute så tror jag dom exempelvist kan kugga dig om du kör ex. 70 på 70 väg och det är halt, även om skylten säger 70 så måste du anpassa farten till väglaget osv.

Känner en kille som glömde ta på sig säkerhetsbältet, han fick köra 10 meter innan det var slut smile)

Lycka till

Det tror jag däremot på! lol

Väglaget tycker jag verkar lite lurigt. Nu hann det aldrig bli halkigt innan jag fick kortet, men det verkar svårt att veta hur fort man ska köra. Kör man 40 på 50-väg kanske de tycker att man är i vägen i onödan ,emn kör man 50 kanske de tycker att man kör för fort för väglaget. Svårt sad

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang