A3 -97 1.6 Startar inte. Ispropp? Förslag på lösningar av ispropp?

t2r
4 december 2010 · 302 Inlägg

Har en audi a3 -97 med 1.6l motor.
Tjejen körde bilen och den gick bra, sen vred hon av bilen, gick in ca 20minuter. När hon kom ut igen så
startar inte bilen.

Den snurrar på startmotorn som den ska men inte en tendens till att tända.

Hinner man få en ispropp på 20 minuter tror ni?

Hällde i 1 flaska t-röd i tanken igårkväll men den startar fortfarande inte.

Nått annat tips på att lösa upp ev. isbildning?
(har inte tillgång till något garage)

Eller annat förslag på fel?

MVH Pälle

t2r
4 december 2010 · 302 Inlägg

Har provat med startgas nu, och då vill den hoppa igång.
men så fort jag slutar spruta gas så lägger den av.

Alltså borde problemet vara att den inte får soppa.

Nån som har nå knep på att lösa en ispropp i bränslesystemet?

TireSlayer Tvivlare
4 december 2010 · 2 266 Inlägg

Tror inte den har lyckats frysa på så kort tid. Mina pengar ligger på att pumpen lagt av.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
t2r
4 december 2010 · 302 Inlägg

det känns ju faktiskt som att 20min är lite för kort tid.

t2r
5 december 2010 · 302 Inlägg

soppa pumpen får ingen ström.

Visst ska den ha ström konstant, även när startmotorn går??

TireSlayer Tvivlare
5 december 2010 · 2 266 Inlägg

Bohlin skrev:
soppa pumpen får ingen ström.

Visst ska den ha ström konstant, även när startmotorn går??

Den ska få ström när du vrider på tändningen ja. Kolla säkringarna till att börja med.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
t2r
5 december 2010 · 302 Inlägg

ja, men ska den få ström när startmotorn går?

TireSlayer Tvivlare
5 december 2010 · 2 266 Inlägg

Bohlin skrev:
ja, men ska den få ström när startmotorn går?

Ja de tror jag, kan inte svara till 100% men rent logiskt så ska den väl de. Går den i läge 2 på tändlåset?

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
t2r
5 december 2010 · 302 Inlägg

just nu har jag tjuvat ström från en annan kabel.  men det är ju desvärre inge ström där när startmotorn snurrar. 

Det kom iaf fram soppa till btr:n.   Men en fuelrail av plast i -20C spricker ganska lätt. så nu läre jag byta den jäveln också innan jag kan prova nå mer sad

t2r
5 december 2010 · 302 Inlägg

Bohlin skrev:
just nu har jag tjuvat ström från en annan kabel.  men det är ju desvärre inge ström där när startmotorn snurrar. 

Det kom iaf fram soppa till btr:n.   Men en fuelrail av plast i -20C spricker ganska lätt. så nu läre jag byta den jäveln också innan jag kan prova nå mer sad

Men ja tycker ända att den borde ha hoppat igång innan jag hade sönder fuelrailen...

Nån som har nå bra tips på hur man vet om spridarna öppnar?

TireSlayer Tvivlare
5 december 2010 · 2 266 Inlägg

Bohlin skrev:

Bohlin skrev:
just nu har jag tjuvat ström från en annan kabel.  men det är ju desvärre inge ström där när startmotorn snurrar. 

Det kom iaf fram soppa till btr:n.   Men en fuelrail av plast i -20C spricker ganska lätt. så nu läre jag byta den jäveln också innan jag kan prova nå mer sad

Men ja tycker ända att den borde ha hoppat igång innan jag hade sönder fuelrailen...

Nån som har nå bra tips på hur man vet om spridarna öppnar?

Ska du byta rail e de enkelt att kolla om dom öppnar, innan du sätter tillbaka den gamla. Bara hålla upp den lite grann med spridarna monterade o be din bästa kompis vrida på nyckeln smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
t2r
5 december 2010 · 302 Inlägg

jajjemän, det har du ju rätt i wink

Tänkte inte så långt själv. haha

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang