VARNING! Köp inte en bil av en person som utger sig för att heta Kevin på blocket!

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
1 juni 2010 · 3 068 Inlägg

Problemet är att personen redan fått en hel hög med böter då han tidigare blivit stoppad en massa ggr när han kört avställt osv.. så det verkar tyvärr inte som att han lär sig läxan nån gång..


linuslinje skrev:

Brains skrev:

linuslinje skrev:
Enkelt?

Vänta 1 månad. ärendet går till kronofogden och du betalar enbart skatten för framtiden.

Sluta lägg ner så mkt energi på säljaren, det mår du aldrig bra av. sad

Det ligger ju fortfarande en restskatt på bilen och då får bilen inte brukas.

mmm såklart. Menade att man skulle vänta att köra med bilen en månad.

Så gjorde jag, och så var rekommendationerna från trafikverket. De tyckte jag skulle skita i att betala skatten så ägaren lär sig en läxa. smile

Bjork OEM <3
2 juni 2010 · 6 957 Inlägg

Mortalis skrev:
anmälde den till blockets abuse o den golfen tidigare, golfen tog de bort o kommer nog göra de me hondan med snart...varför gör ni inte anmälan när ni ser dem? smile minskar iaf risken att ngn stackare går på de

Om du menar Ed.30n (?) så anmälde jag den så fort jag postade här, fick mail från Blocket att
dom hade granskat den å sen var den ju borta smile Är man misstänksam, tveka inte!

OEM <3
Mortalis VW-nörd?
2 juni 2010 · 4 332 Inlägg

Bjork skrev:

Mortalis skrev:
anmälde den till blockets abuse o den golfen tidigare, golfen tog de bort o kommer nog göra de me hondan med snart...varför gör ni inte anmälan när ni ser dem? smile minskar iaf risken att ngn stackare går på de

Om du menar Ed.30n (?) så anmälde jag den så fort jag postade här, fick mail från Blocket att
dom hade granskat den å sen var den ju borta smile Är man misstänksam, tveka inte!

ja precis, den ja mena, bra de smile

volvoentusiasten
2 juni 2010 · 4 005 Inlägg

mrpete skrev:
Problemet är att personen redan fått en hel hög med böter då han tidigare blivit stoppad en massa ggr när han kört avställt osv.. så det verkar tyvärr inte som att han lär sig läxan nån gång..


linuslinje skrev:

Brains skrev:

Det ligger ju fortfarande en restskatt på bilen och då får bilen inte brukas.

mmm såklart. Menade att man skulle vänta att köra med bilen en månad.

Så gjorde jag, och så var rekommendationerna från trafikverket. De tyckte jag skulle skita i att betala skatten så ägaren lär sig en läxa. smile

hmm låt han få mer!

Janneutanb
2 juni 2010 · 7 272 Inlägg

linuslinje skrev:

mrpete skrev:
Problemet är att personen redan fått en hel hög med böter då han tidigare blivit stoppad en massa ggr när han kört avställt osv.. så det verkar tyvärr inte som att han lär sig läxan nån gång..


linuslinje skrev:

mmm såklart. Menade att man skulle vänta att köra med bilen en månad.

Så gjorde jag, och så var rekommendationerna från trafikverket. De tyckte jag skulle skita i att betala skatten så ägaren lär sig en läxa. smile

hmm låt han få mer!

Antagligen är han en sån person som redan har multum med böter och skulder så en till skiter han fullständigt i.
Allt går att komma runt bara man vet hur man gör.

Vill du använda bilen så får du helt enkelt betala skatten själv.

eXtrinity
3 juni 2010 · 53 Inlägg

Var inte länge sen jag va i denna situation med skatter. Min bil hade restskatt från 2 ägare tillbaka. Jag frågade om jag skulle få tillbaka mina pengar om jag betalade föregående ägares skuld eftersom att han hade hamnat hos kronofogden och dom hade i sin tur försökt med utmätning men han hade inget dom kunde ta. Jag kommer inte att få tillbaka någonting.

fluxcapacitor
7 december 2010 · 4 Inlägg

hmm kan det här vara samma snubbe??
http://www.blocket.se/goteborg/Valvarda … =6&w=3

RoberthR
9 december 2010 · 345 Inlägg

Om det är han så har du ju hans nummer och en evt träff för face 2 face wink

Supra Club Sweden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang