Pinout till 850 T5 Databox

Monzzen
23 november 2010 · 32 Inlägg

Hejsan, är det någon som vet var man kan hitta nått datablad på Styrsystemet till volvo 850 T5 -94 med OBD I system. Håller på och ska sätta en T5 motor i en annan kaross och hade tänkt använda orginal sprut till T5an.

Och ja jag vet om att jag kan köpa ett eftermarknads sprut isället. Men ja överväger att använda orginal till en början i var fall big_smile

från början är motorn plockad ur en autmatväxlad T5a. men ja har även den manuella kabelhärvan liggandes. går det att använda ECUn från automataren till en kabelhärva från en manuell.

är tacksam för all möjlig el info jag kan få tag på i ämnet. Även elen inne i bilen, typ instrument panel och sånt. hade nämligen tänkt använda mätarhuset från t5an också.

Hur många pulser är det signalen till hastighets mätaren?

Nissan 200sx S13 "Citizen" (1989)
Greeen
23 november 2010 · 5 Inlägg

vad är problemet de e ju bara att slänga över allt du har ju gott el så de ska du fixa elchema hittar du i en handbok så de e inte så svårt

Mitsubishi evo IX "Evo IX e85" (2006)
Nissan 200sx s14 "drifting projektet" (1994)
Monzzen
11 december 2010 · 32 Inlägg

precis. men för å fixa elschema e de ju lättast å fråga på forum..
sen för de andra helt rätt man kan inte slänga över alt rakt av från aut till manuell pga att en aut motor är mappad på ett annat vis. tack å hej green

Nissan 200sx S13 "Citizen" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang