19x9,5" på passat -00

Jimmysvensson
22 december 2010 · 61 Inlägg

Är sugen på dessa till min passat 3b -00

ACE tyson 19"x9,5" ET45 Kommer dessa att funka? bilen är sänkt 40/55

vill inte ha utstickande fälgar..

Rojpen
22 december 2010 · 2 230 Inlägg

Bil märke:    Volkswagen    Modell:    Passat 96-04
Max strl:    20"    Max ET:    45 mm    Max navhål:    73 mm    Max bredd:    8,5"
Min strl:    15"    Min ET:    35 mm    Min navhål:    57,1 mm    Bultmönster:    5x112

så där säger dom på statusfälgar iaf.. så då kommer dom mest troligen sticka ut eller ligga vid skärmkanten.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Jimmysvensson
22 december 2010 · 61 Inlägg

Rojpen skrev:
Bil märke:    Volkswagen    Modell:    Passat 96-04
Max strl:    20"    Max ET:    45 mm    Max navhål:    73 mm    Max bredd:    8,5"
Min strl:    15"    Min ET:    35 mm    Min navhål:    57,1 mm    Bultmönster:    5x112

så där säger dom på statusfälgar iaf.. så då kommer dom mest troligen sticka ut eller ligga vid skärmkanten.

Okey men i och med att det är ET45 på dessa gentemot ET35 som alla kör på passat/audi så hamnar dom ju 10mm längre in emot fjäderbenet?

idag kör jag 19x8,5" ET 31 och dom sticker ut lite fram... Funkar de om man valsar eller ska man köpa 8,5or fram? vill egentligen ha 9,5or runt om....

Rojpen
22 december 2010 · 2 230 Inlägg

lägre ET så hamnar fälgen längre ut ja. frågan är varför vill du ha 9.5" breda äre för tysk stuka den eller bara för att ha väldigt breda däck? menar du kan ha 235 på 8" utan att dom bullar sig.

men ja byter du så hamnar dom nog ganska lika utstick om inte lite mera då  1" är ca 2.3cm

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Rojpen
22 december 2010 · 2 230 Inlägg

Zadran skrev:
Ni kan inte kolla på statusfalgars lista, Den säger att 7.5" är det bredaste man kan ha på min bil. Jag kör på 9" och har sett folk som kört på 10-11" så det e bara skitsnack!

det är rekommenderade storlekar som du kan ha med rätt storlek på däcken utan att det tar i nånstans...
för 9" på en corrado tar i om du har samma bredd på däcken.. om du inte valsar eller liknande.

Senast redigerat av Rojpen (22 december 2010)

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Rojpen
22 december 2010 · 2 230 Inlägg

Zadran skrev:

Rojpen skrev:

Zadran skrev:
Ni kan inte kolla på statusfalgars lista, Den säger att 7.5" är det bredaste man kan ha på min bil. Jag kör på 9" och har sett folk som kört på 10-11" så det e bara skitsnack!

det är rekommenderade storlekar som du kan ha med rätt storlek på däcken utan att det tar i nånstans...
för 9" på en corrado tar i om du har samma bredd på däcken.. om du inte valsar eller liknande.

Då är den missvisande ju, Jag körde med 9" fälgar utan valsade skärmar utan att det tog i nån stans. Däremot rätt smala däck, 215/40-16 men det har ju inget med fälgbredden att göra! Jag tror nog att jag skulle få på bredare däck utan att det skrapar också...

ja du sa just varför du har 215däck dvs stretch bra nog som passar på 7" breda fälgar... dvs du kör inte med den däckbredd som är meningen att ha på 9"

menar jag kan ha minst 45ET och 18x8 på primeran.. men har 40et med 225däck(väldigt lite stretch) och måste valsa skärmkanten annars tar det i..

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Jimmysvensson
22 december 2010 · 61 Inlägg

Rojpen skrev:
lägre ET så hamnar fälgen längre ut ja. frågan är varför vill du ha 9.5" breda äre för tysk stuka den eller bara för att ha väldigt breda däck? menar du kan ha 235 på 8" utan att dom bullar sig.

men ja byter du så hamnar dom nog ganska lika utstick om inte lite mera då  1" är ca 2.3cm

För att jag vill kunna säga att jag har 9,5or på smile skämnt åsido är ju snyggt med kant, ju mer kant desto gladare är jag smile

eastmotorsport -sommar ska de va....
22 december 2010 · 4 524 Inlägg

Beror helt och hållet på fälgbredden också hur långt in - resp. ut fälgkanten hamnar.



Jimmysvensson skrev:

Rojpen skrev:
Bil märke:    Volkswagen    Modell:    Passat 96-04
Max strl:    20"    Max ET:    45 mm    Max navhål:    73 mm    Max bredd:    8,5"
Min strl:    15"    Min ET:    35 mm    Min navhål:    57,1 mm    Bultmönster:    5x112

så där säger dom på statusfälgar iaf.. så då kommer dom mest troligen sticka ut eller ligga vid skärmkanten.

Okey men i och med att det är ET45 på dessa gentemot ET35 som alla kör på passat/audi så hamnar dom ju 10mm längre in emot fjäderbenet?

idag kör jag 19x8,5" ET 31 och dom sticker ut lite fram... Funkar de om man valsar eller ska man köpa 8,5or fram? vill egentligen ha 9,5or runt om....

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Jimmysvensson
22 december 2010 · 61 Inlägg

Zadran skrev:
Hittade en passat 3bg med 9.5x19" och det ser ju ut att funka finfint smile Dock har 3bg'n bredare framskärmar så jag tror att 9.5" kan bli lite brett fram på en 3b

http://kjapt.com/vwaudi/3beegee/050709/ … Large).JPG

sedär sitter ju som en fläskläpp, ser ut att vara någorlunda i höjd som min med.. men okey hur mycke bredare är 3bg skärmarna? måste ju funka om jag valsar skärmarna.. vill jag ju tro åtminstonde smile

Jimmysvensson
22 december 2010 · 61 Inlägg

eastmotorsport skrev:
Beror helt och hållet på fälgbredden också hur långt in - resp. ut fälgkanten hamnar.



Jimmysvensson skrev:

Rojpen skrev:
Bil märke:    Volkswagen    Modell:    Passat 96-04
Max strl:    20"    Max ET:    45 mm    Max navhål:    73 mm    Max bredd:    8,5"
Min strl:    15"    Min ET:    35 mm    Min navhål:    57,1 mm    Bultmönster:    5x112

så där säger dom på statusfälgar iaf.. så då kommer dom mest troligen sticka ut eller ligga vid skärmkanten.

Okey men i och med att det är ET45 på dessa gentemot ET35 som alla kör på passat/audi så hamnar dom ju 10mm längre in emot fjäderbenet?

idag kör jag 19x8,5" ET 31 och dom sticker ut lite fram... Funkar de om man valsar eller ska man köpa 8,5or fram? vill egentligen ha 9,5or runt om....

Jo? det förstår jag men jag har ju MAX ET45 på dom så längre in kan jag ju inte ha dem....

Goffen Administratör
22 december 2010 · 2 975 Inlägg

Jag tror INTE det går tyvärr minns att en bekant behövde ha et 35 på sina 8.5x19 för att dom inte skulle ta i framvagnen och då stack dom ut gott och väl 1cm utanför skärmakanten fram...

http://www.garaget.org/?car=10593&image=93765  här är bilen dock är framhjulen vridna men man kan nästan ana sig till det ändå...

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Jimmysvensson
23 december 2010 · 61 Inlägg

Lite kul att mina 19"x8,5" som jag kör på annrs inte tar i någonstanns? dock har jag ET31 på dom

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang