Vinterbil tråden 2010.

_MaCCe_ Majestas
29 december 2010 · 1 319 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

Piratstikins skrev:

EmilHammarlund skrev:

Ingen Sierra med DOCH bara, inte bara motorn som är dåliga på dessa, hela bilen är smäck. Men de äldre kanske är rejälare?

inte sierra alls i mitt tycke. en scorpio funkar bra smile hållbara över allt & en med v6an så man man lite krut på sommaren oxå & ett fint ljud om inte annat.

Ingen vidare bil vad jag hört men en av historiens snyggaste är ju Taunus 76-82. Någon som sladdat med en sådan? Dock finns det bara 170 stycken i trafik vilket förklarar varför man aldrig ser dem. sad Snart är väl Sierra lika ovanlig...

Hahah!

Sierran håller lika bra som vilken volvo eller bmw som helst, bara man ser över grejerna man använder först.... tyvärr är det flesta sierror körda alldeles för många mil utan underhåll dom kräver!

Sen att skivor, länkarmar, styrleder är sköra delar på dessa bilar får man ta.

Tycker ford en sierra med dohc är 100 gånger roligare än vad en standard volvo 740 ( 115 hk ) någonsin kommer att bli... dohcen är ( sett till dess angivna effekt på 120 hk ) ganska pigg och varvillig ändå, och mer mer än nog på vintern.

Är inne på 3e vintern med sierra nu, och kommer antagligen aldrig köra nått annat på vintern i fortsättningen heller!

Så till er som inte har förstått charmen med sierra...bad luck guys.....och ett stort fett  (!) till er som vet big_smile

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
cheffer
29 december 2010 · 1 422 Inlägg

_MaCCe_ skrev:
Hahah!

Sierran håller lika bra som vilken volvo eller bmw som helst, bara man ser över grejerna man använder först.... tyvärr är det flesta sierror körda alldeles för många mil utan underhåll dom kräver!

Sen att skivor, länkarmar, styrleder är sköra delar på dessa bilar får man ta.

Tycker ford en sierra med dohc är 100 gånger roligare än vad en standard volvo 740 ( 115 hk ) någonsin kommer att bli... dohcen är ( sett till dess angivna effekt på 120 hk ) ganska pigg och varvillig ändå, och mer mer än nog på vintern.

Är inne på 3e vintern med sierra nu, och kommer antagligen aldrig köra nått annat på vintern i fortsättningen heller!

Så till er som inte har förstått charmen med sierra...bad luck guys.....och ett stort fett  (!) till er som vet big_smile

Det du skriver är ju ganska motsägelsefullt. Först att dom håller lika bra som vilken volvo eller bmw som hellst sedan att skivor, länkarmar, styrleder är sköra och att man får ta det. Dvs att hjulupphängningen är kass dvs inte lika hållbart som volvo & bmw. Men dochmotorn på 120hk kan jag hålla med om är rätt pigg för sin effekt, duger gott på vintern smile

Men ja, dom är rätt roliga vinterbilar faktsikt. Har inte haft någon själv men en god vän har. Inte den bästa men duger gött.

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Zippo_
29 december 2010 · 330 Inlägg

Min vinterbil smile Bild med vinterdäcken på

http://img220.imageshack.us/img220/5859/img0520t.jpg

_MaCCe_ Majestas
29 december 2010 · 1 319 Inlägg

cheffer skrev:

_MaCCe_ skrev:
Hahah!

Sierran håller lika bra som vilken volvo eller bmw som helst, bara man ser över grejerna man använder först.... tyvärr är det flesta sierror körda alldeles för många mil utan underhåll dom kräver!

Sen att skivor, länkarmar, styrleder är sköra delar på dessa bilar får man ta.

Tycker ford en sierra med dohc är 100 gånger roligare än vad en standard volvo 740 ( 115 hk ) någonsin kommer att bli... dohcen är ( sett till dess angivna effekt på 120 hk ) ganska pigg och varvillig ändå, och mer mer än nog på vintern.

Är inne på 3e vintern med sierra nu, och kommer antagligen aldrig köra nått annat på vintern i fortsättningen heller!

Så till er som inte har förstått charmen med sierra...bad luck guys.....och ett stort fett  (!) till er som vet big_smile

Det du skriver är ju ganska motsägelsefullt. Först att dom håller lika bra som vilken volvo eller bmw som hellst sedan att skivor, länkarmar, styrleder är sköra och att man får ta det. Dvs att hjulupphängningen är kass dvs inte lika hållbart som volvo & bmw. Men dochmotorn på 120hk kan jag hålla med om är rätt pigg för sin effekt, duger gott på vintern smile

Men ja, dom är rätt roliga vinterbilar faktsikt. Har inte haft någon själv men en god vän har. Inte den bästa men duger gött.

Jag besiktar hellre en sierra med 5 2or, än en bmw med 5 2or, om jag säger så big_smile

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
Niklas1987 NO
29 december 2010 · 2 182 Inlägg

Zippo_ skrev:
Min vinterbil smile Bild med vinterdäcken på

http://img220.imageshack.us/img220/5859/img0520t.jpg

Skönt att se att nån använder Evo på vintern smile skulle kunna tänka mig en sån på vintern wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
isso \m/(><)\m/
29 december 2010 · 742 Inlägg

_MaCCe_ skrev:

EmilHammarlund skrev:

Piratstikins skrev:
inte sierra alls i mitt tycke. en scorpio funkar bra smile hållbara över allt & en med v6an så man man lite krut på sommaren oxå & ett fint ljud om inte annat.

Ingen vidare bil vad jag hört men en av historiens snyggaste är ju Taunus 76-82. Någon som sladdat med en sådan? Dock finns det bara 170 stycken i trafik vilket förklarar varför man aldrig ser dem. sad Snart är väl Sierra lika ovanlig...

Hahah!

Sierran håller lika bra som vilken volvo eller bmw som helst, bara man ser över grejerna man använder först.... tyvärr är det flesta sierror körda alldeles för många mil utan underhåll dom kräver!

Sen att skivor, länkarmar, styrleder är sköra delar på dessa bilar får man ta.

Tycker ford en sierra med dohc är 100 gånger roligare än vad en standard volvo 740 ( 115 hk ) någonsin kommer att bli... dohcen är ( sett till dess angivna effekt på 120 hk ) ganska pigg och varvillig ändå, och mer mer än nog på vintern.

Är inne på 3e vintern med sierra nu, och kommer antagligen aldrig köra nått annat på vintern i fortsättningen heller!

Så till er som inte har förstått charmen med sierra...bad luck guys.....och ett stort fett  (!) till er som vet big_smile

Håller med där om sierra med dohc-motorn. Hade en förra vintern och den var helt underbar att sladda med. Med rally-puckor på isen så blev det kul på riktigt

http://oi54.tinypic.com/5btlsk.jpg

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
29 december 2010 · 5 042 Inlägg

Zippo_ skrev:
Min vinterbil smile Bild med vinterdäcken på

http://img220.imageshack.us/img220/5859/img0520t.jpg

Denna råkade inte vara utanför Skånegatan igår  (A) ???

Senast redigerat av Children-Of-Bodom (29 december 2010)

C H E V R O L E T <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang