Hög lågnivåutgång stereo

VolvoPutte
31 december 2010 · 39 Inlägg

måste man ha hög / lågnivå utgång på stereon för att ha baslåda??

jag har bara lågnivå på min räcker det?

Senast redigerat av VolvoPutte (31 december 2010)

En diesel bil utan svartrök är som en sol utan solsken
stRaend
31 december 2010 ·

ja

VolvoPutte
31 december 2010 · 39 Inlägg

Super tack tongue lite ny på detta ^^

En diesel bil utan svartrök är som en sol utan solsken
stRaend
31 december 2010 ·

tips är att läsa runt lite på alla möjliga trådar i forumet och även läsa projekt trådar. man lär sig mycket av andras misstag också. fast man lär sig väldigt mycket på sina egna misstag också kan jag lova.

M_icke_
31 december 2010 · 3 466 Inlägg

Högnivå är ju vanliga högtalarkablar från stereons förstärkare så högnivå har du på alla. Däremot är det både enklare o bättre att ha lågnivåutgång på stereon.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
aakesson
31 december 2010 · 812 Inlägg

det behöves inte till alla slutsteg, jag har tex ingen lågnivåkabel till mitt slutsteg (DLS Reference RA10) jag har bara skarvat dom vanliga högtalatbablarna direkt in i slutsteget. detta fungerar bara på vissa slutsteg tex vissa DLS slutsteg

Senast redigerat av aakesson (31 december 2010)

M_icke_
31 december 2010 · 3 466 Inlägg

aakesson skrev:
det behöves inte till alla slutsteg, jag har tex ingen lågnivåkabel till mitt slutsteg (DLS Reference RA10) jag har bara skarvat dom vanliga högtalatbablarna direkt in i slutsteget. detta fungerar bara på vissa slutsteg tex vissa DLS slutsteg

Det är möjligt att göra det på vissa steg ja men du får betydligt sämre ljud än via lågnivå.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
M_icke_
1 januari 2011 · 3 466 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Det är inte alla Hu:s som har inbyggd effekt.

M_icke_ skrev:
Högnivå är ju vanliga högtalarkablar från stereons förstärkare så högnivå har du på alla. Däremot är det både enklare o bättre att ha lågnivåutgång på stereon.

Nej men 99,9% wink

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang