Svetsa under bilen. få upp den på sidan ca 50-60 grader utan truck?

Piratstikin 2015 Dbakuten.
5 januari 2011 · 5 092 Inlägg

Ska laga en massa skit under en gammal 740. Orkar inte ligga under på golvet & hålla på som vanligt.

Går det att få upp bilen på sidan typ 50 - 60 grader så man kanske åtminstonde kan sitta på knä & svetsa eller nått?

Har ingen tillgång till truck i rummet jag ska vara i men någon som har nå bra enkla tipps kanske?

t2r
5 januari 2011 · 302 Inlägg

Ett gäng kompisar som lyfter/gungar upp den och några pallbockar?

Piratstikin 2015 Dbakuten.
5 januari 2011 · 5 092 Inlägg

har ju höglyftande domkraft, men pallbockarna är väll inte högre än 40cm kanske tongue tänkte få upp den kanske 1 meter mellan golv & tröskel typ.

Ska åka upp nu så vi får se vad jag kan hitta på tongue kanske får svetsa ihop någon ställning eller liknande tongue

t2r
5 januari 2011 · 302 Inlägg

Ja du får väll bränna ihop lite högre pallbockar smile

Eller så tippar du bilen helt på sidan wink

Tangen_93
5 januari 2011 · 185 Inlägg

Lägg den på sidan wink med några däck vid a-b-c stolpe så står den fint wink

Saab 900 2,5 "Elmia 2011" (1989)
Lindgren_
5 januari 2011 · 2 644 Inlägg

Tänk dig för bara..

jag har fått en 740 över mig..

Domkraftsfästet in precis framför örat inget vidare..

dock var det en hel del folk där som lyfte och rädda livet på mig så dom grabbarna är jag evigt tacksam!

Johan Lindgren
te_wik Forummoderator
5 januari 2011 · 12 813 Inlägg

Lindgren_ skrev:
Tänk dig för bara..

jag har fått en 740 över mig..

Domkraftsfästet in precis framför örat inget vidare..

dock var det en hel del folk där som lyfte och rädda livet på mig så dom grabbarna är jag evigt tacksam!

Usch då! Ja man måste se till att bilen står stadigt. Speciellt när den ska vickas på sida sådär. Det räcker med att man vrider på ratten lite för att den ska rasa, så i med rattlåset - bra tips!


Jag fick en 245 över mig, men som tur slog jag bara i axeln och bilen hängde upp sig på massa skit så jag kunde kräla därifrån.

Sen höll jag på byta däck baktill på audin, med original domkraft utan pallbock. Den rasade och jag fastnade med handen mellan dubbdäck och skärmkant, ajaj.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
5 januari 2011 · 5 092 Inlägg

Bohlin skrev:
Ja du får väll bränna ihop lite högre pallbockar smile

Eller så tippar du bilen helt på sidan wink

använda 4 fälgar. en liggandes sen svetsade jag fast en stående på den liggande fälgen. lite högre pallbockar iallafall.


Vart tillslut att jag körde det vanliga sättet. fick ligga på golvet iallafall. kommer ta dagar att fixa det där. kollade för första gången i botten av reservbaljan i dag ( eftersom 4 dec av tyget slog eld) den var såklart full med skit så jag kunde inte släcka elden förrens jag plockat ut allt. gick bra tillslut iallafall, men till saken..

Mer hål & rost än vad det var reservhjuls balja yikes glömde såklart kameran hemma men om jag får in bilderna från telefonen så kommer ni svimma tror jag haha. riktigt tveksamt om det går igenom på besiktningen hmm

Gasen i svets jäveln tog slut oxå så annars skulle jag nog sitta kvar där hela natten troligtvis.

någon som är sugen på att laga den åt mig??? haha tongue

Piratstikin 2015 Dbakuten.
5 januari 2011 · 5 092 Inlägg

2ooSX skrev:
Nu skulle du jobbat på skanska tongue ba åka dit och lyfta upp den i dragkroken me 10tons travers big_smile

eller om du häldre vill, ta hjullastaren eller trucken big_smile haha

HAHA skulle fan vara guld med 10tons liften tongue hiva under kedjor fram & bak & lyfta upp hela bil skrället & bränna ihop det där tongue

ramb0 SKANK Performence
5 januari 2011 · 272 Inlägg

Jag körde med motorlyft på min 740:) funkar kanon ! Det jobbiga är ju pallbockarna... Men det är bara gå lös med svetsen!

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519
Piratstikin 2015 Dbakuten.
5 januari 2011 · 5 092 Inlägg

spana in här får ni se dom dåliga mobil bilderna på skroten sad ska lägga upp bilderna där nu.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 65&p=2

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang