Vilket skick ska man ha en amazon i för att sälja den för 50000 och vad är viktigast att renovera?

caromania Forummoderator
6 januari 2011 · 9 296 Inlägg

Montana86 skrev:
renovera 11 st tjäna 50000 på en bil ....

varför ska du jobba sen ?? smile)) dom pengarna kan du ju leva gott ..

550.000? Räcker ett år, kanske 2 om du är snål?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
hyperspace
6 januari 2011 · 138 Inlägg

Bergkuist skrev:
Vill inte döda din dröm  men för att bli flygkapten får du inte ha dyslexi. Du måste kunna skriva utan några som helst problem så varken bokstavskombination eller sånt får du ha

edit: kan ev ha fel, dock fick en vän till familjen inte ta flygcert pga hans dyslexi fast det finns folk som tydligen gjort det
http://www.pprune.org/archive/index.php/t-170755.html


Ansökningskrav:
• Fyllda 18 år
• Godkänd 3-årig gymnasieutbildning med minst godkända betyg i Engelska B, Matematik C samt Fysik A
• Godkänd flygpsykologisk undersökning (Interpersona eller Gordon Consulting)

Certifikat utfärdade av Transportstyrelsen:
• Medical Class 1 Certifikat
• Elevtillstånd

Tack för informationen! Men måste man verkligen ha betygen för att ta certifikatet? visste jag inte tongue. Så det är inte bara och ta certifikatet hoss någon privat och va frisk, ha pengarna?

Självmord är det enda alternativet.
Sir_x
6 januari 2011 · 945 Inlägg

hyperspace skrev:

Bergkuist skrev:
Vill inte döda din dröm  men för att bli flygkapten får du inte ha dyslexi. Du måste kunna skriva utan några som helst problem så varken bokstavskombination eller sånt får du ha

edit: kan ev ha fel, dock fick en vän till familjen inte ta flygcert pga hans dyslexi fast det finns folk som tydligen gjort det
http://www.pprune.org/archive/index.php/t-170755.html


Ansökningskrav:
• Fyllda 18 år
• Godkänd 3-årig gymnasieutbildning med minst godkända betyg i Engelska B, Matematik C samt Fysik A
• Godkänd flygpsykologisk undersökning (Interpersona eller Gordon Consulting)

Certifikat utfärdade av Transportstyrelsen:
• Medical Class 1 Certifikat
• Elevtillstånd

Tack för informationen! Men måste man verkligen ha betygen för att ta certifikatet? visste jag inte tongue. Så det är inte bara och ta certifikatet hoss någon privat och va frisk, ha pengarna?

Skulle du vilja flyga med någon som inte har dessa kunskaper? Jag tycker att dessa betygskriterier är ganska låga.

Vad gör du idag? Sitter du hemma på pojkrummet och drömmer om detta, eller gör du något vettigt?
Vad har du läst tidigare? Hur gammal är du?

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
Montana86
6 januari 2011 · 70 Inlägg

caromania skrev:

Montana86 skrev:
renovera 11 st tjäna 50000 på en bil ....

varför ska du jobba sen ?? smile)) dom pengarna kan du ju leva gott ..

550.000? Räcker ett år, kanske 2 om du är snål?

du har rätt ja.. men dom pengarna man kan starta eget !!

veteranbil verkstad eller nåt för då har man erfarenhet ju ELLER ? smile)

mulleri
6 januari 2011 · 508 Inlägg

jag trodde inte det fanns folk som bodde under stenar längre....

Hybriden
6 januari 2011 · 677 Inlägg

hyperspace skrev:

Bergkuist skrev:
Vill inte döda din dröm  men för att bli flygkapten får du inte ha dyslexi. Du måste kunna skriva utan några som helst problem så varken bokstavskombination eller sånt får du ha

edit: kan ev ha fel, dock fick en vän till familjen inte ta flygcert pga hans dyslexi fast det finns folk som tydligen gjort det
http://www.pprune.org/archive/index.php/t-170755.html


Ansökningskrav:
• Fyllda 18 år
• Godkänd 3-årig gymnasieutbildning med minst godkända betyg i Engelska B, Matematik C samt Fysik A
• Godkänd flygpsykologisk undersökning (Interpersona eller Gordon Consulting)

Certifikat utfärdade av Transportstyrelsen:
• Medical Class 1 Certifikat
• Elevtillstånd

Tack för informationen! Men måste man verkligen ha betygen för att ta certifikatet? visste jag inte tongue. Så det är inte bara och ta certifikatet hoss någon privat och va frisk, ha pengarna?

Haha du det är minst, garanterar dig att du måste ha närmare 20.00(22.00 merit) för att ha en chans att komma in, vädigt många söker. Privat? nej en polare till mig hans pappa är flygkapten han får ge praktisk utbildning till sonen och certifikat ( helikopter )  men stora bolagen tar endast certifikat som är utfärdade av godkända skolor!

Lessen men har du inte super betyg eller kontakter är det kört.

Senast redigerat av Bergkuist (6 januari 2011)

hyperspace
7 januari 2011 · 138 Inlägg

Bergkuist skrev:

hyperspace skrev:

Bergkuist skrev:
Vill inte döda din dröm  men för att bli flygkapten får du inte ha dyslexi. Du måste kunna skriva utan några som helst problem så varken bokstavskombination eller sånt får du ha

edit: kan ev ha fel, dock fick en vän till familjen inte ta flygcert pga hans dyslexi fast det finns folk som tydligen gjort det
http://www.pprune.org/archive/index.php/t-170755.html


Ansökningskrav:
• Fyllda 18 år
• Godkänd 3-årig gymnasieutbildning med minst godkända betyg i Engelska B, Matematik C samt Fysik A
• Godkänd flygpsykologisk undersökning (Interpersona eller Gordon Consulting)

Certifikat utfärdade av Transportstyrelsen:
• Medical Class 1 Certifikat
• Elevtillstånd

Tack för informationen! Men måste man verkligen ha betygen för att ta certifikatet? visste jag inte tongue. Så det är inte bara och ta certifikatet hoss någon privat och va frisk, ha pengarna?

Haha du det är minst, garanterar dig att du måste ha närmare 20.00(22.00 merit) för att ha en chans att komma in, vädigt många söker. Privat? nej en polare till mig hans pappa är flygkapten han får ge praktisk utbildning till sonen och certifikat ( helikopter )  men stora bolagen tar endast certifikat som är utfärdade av godkända skolor!

Lessen men har du inte super betyg eller kontakter är det kört.

Men går det då med en priva flygskola som är godkännd?

Senast redigerat av hyperspace (7 januari 2011)

Självmord är det enda alternativet.
henne_svenne
7 januari 2011 · 668 Inlägg

Om du vill tjäna pengar och har gratis tillgång till spackel och svets så ska du fan bygga a-traktorer där ligger det jävla massa pengar kan jag säga. Här i jkpg finns det till och med företag som bygger traktorer och säljer.
Jag t.ex. köpte en volvo 740 för 2000kr la ut kanske 6000 som jag byggde om och besiktigade och som jag nu kan sälja för MINST 20000 och då är den grovspacklad och lackad med skit färg för den inte ska rosta.
En kompis till mig bygger lite traktorer då och då. köper på fredan säljer nästa fredag för 30000 och nej han är ingen bilbyggare precis...

Senast redigerat av henne_svenne (7 januari 2011)

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
schnauz
7 januari 2011 · 1 758 Inlägg

Idén med amazoner är dödsdömd, men henne_svenne är helt klart inne på nåt intressant: A-traktorer!!!
Byggs med fördel på Volvo 740 - lämpligt utgångsobjekt kan hittas i närmsta buske.
Karosseriarbetet är avklarat på en eftermiddag eftersom standardmallen innefattar tattigt underarbete och sporadiska punktsvetsar som sedan döljs med några hinkar spackel. Garagelack med insekter, damm och pollen avleds med hjälp av plyschinredning (gärna leopard- eller zebraimitation), blåa lysdioder i fräcka extramätare och lite dunka-dunka från MDS.
Synliga skavanker är sällan några problem, då köparen är orutinerad och köpkåt och mer än gärna betalar 35.000 för skönheten! Perfekt!

Hybriden
7 januari 2011 · 677 Inlägg

hyperspace skrev:

Bergkuist skrev:

hyperspace skrev:

Tack för informationen! Men måste man verkligen ha betygen för att ta certifikatet? visste jag inte tongue. Så det är inte bara och ta certifikatet hoss någon privat och va frisk, ha pengarna?

Haha du det är minst, garanterar dig att du måste ha närmare 20.00(22.00 merit) för att ha en chans att komma in, vädigt många söker. Privat? nej en polare till mig hans pappa är flygkapten han får ge praktisk utbildning till sonen och certifikat ( helikopter )  men stora bolagen tar endast certifikat som är utfärdade av godkända skolor!

Lessen men har du inte super betyg eller kontakter är det kört.

Men går det då med en priva flygskola som är godkännd?

Ingen anning, du får ringa o kolla.. du kan ju lätt få licens för att köra hobby flyg osv. men som sagt inte jobba som det!

DalleRacing
7 januari 2011 · 1 738 Inlägg

Jag skulle köpa "byggsatser" av volvo duett istället! Finns folk som säljer kompleta bilar som är totalt nerdemonterade! Men det är ju som sagt lite puts o lack på dom med men du kommer nog billigare undan o även får mer pengar ur dom också! Kompisen o hans far köpte 2 st renoveringsatser för typ 20 000kr o sålde den ena sedan för 60 000kr

MVH

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Putteliten
7 januari 2011 · 9 083 Inlägg

Ska du få ut riktigt bra betalt för en renoverad Amazon så är det ALLT som ska renoveras, och det är som många säger inte mycket man kommer tjäna på den. Bästa affärsidén är som många säger A-traktorer, eller köpa obesiktade 740 eller liknande för ca 1500 2000 göra i ordning och besikta och sälja för 5000-10000 beroende på skick på bilarna.

Kungis Örebro Racing Team
7 januari 2011 · 48 Inlägg

Flygcertifikat!??
Ring till han Usama bin Laden!
Då får du nog det gratis smile

Senast redigerat av Kungis (7 januari 2011)

JonR
8 januari 2011 · 3 259 Inlägg

Jag trodde bara att det gick att hitta sådana här trådar på flashback....

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang