Har installerat en barnstol i framsätet, vilket gör att jag nu inte ser den högra backspegeln

Loffe123
20 november 2010 · 527 Inlägg

Hej!

Jag har installerat en barnstol i framsätet, vilket gör att jag nu inte ser den högra backspegeln. Jag tänbkte då att man kune montera en Sidospegel som poliserna använder på sina bilar, dvs en mindre spegel som enkelt bara monteras med självhäftande på själva dörren.
Vart kan ajg hitta något liknande?

Finns det backspeglar avsedda just för när bilbarnstolar är monterade?

Där upptill på saaben sitter en liten spegel, en liknande vill jag ha
http://www.anaspecialbilar.com/Images/polisbil2.jpg

TeedasT 100% ninja
20 november 2010 · 342 Inlägg

låter ju livsfarligt att inte ha högerspegeln inom synhåll. Montera barnstolen i baksätet. mycket säkrare för barnet, särskilt nu när du inte ser spegeln pga stolen.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
Blyfot_Racing
20 november 2010 · 904 Inlägg

biltema har såna har jag förmig kolla på deras hemsida

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
jimbon
20 november 2010 · 711 Inlägg
TeedasT 100% ninja
20 november 2010 · 342 Inlägg
Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
Alka0512
20 november 2010 · 474 Inlägg

Köp en sk "peepmirror" wink
Sätts på rutramen, så du kan ha den istortsett var du vill, kolla tex dalhems vid intresse!
Sen hur det passar in utseende mässigt vet jag inte då jag inte har en aning om vad för bil du har smile

//Alex

BMW 540 e34 (1994)
caromania Forummoderator
20 november 2010 · 9 296 Inlägg

Full förståelse för att man vill ha uppsyn över barnet just för att se när det hostar, spyr etc. Det är inte så att man måste pyssla och pilla och greja hela tiden, utan just att man bara vill ha koll.

Ett tips är att du monterar en backspegel i bakfönstret/hatthyllan så ser du ungen via den även när du kör. Vi gjorde så då airbagen inte gick att koppla ur och därför var tvungna att ha barnstolen bak.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
D_Carlsson Bonntrimmare
20 november 2010 · 620 Inlägg

Extra backspegeln på passagerar dörren på polis bilarna är skruvade.

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Hamilton
21 november 2010 · 8 865 Inlägg

Tråd rensad på OT. Trådskaparen vill ha råd på vart man köper en spegel och inget annat

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
jonas_bz
10 januari 2011 · 1 Inlägg

Här är några förslag på komplement till höger ytterbackspegel för att kunna se bakåt med bilbarnstol monterad.

Mekonomen har en backspegel "Övningskörningsbackspegel" som man monterar på (ovanför eller utanför) ordinarie ytterbackspegel, art.nr 40-5760, 149kr. Jag är helnöjd med denna lösning, då man inte behöver borra i eller förstöra ordinarie backspegel, utan endast monterar extraspegeln med det inbyggda klämfästet mot ordinarie backspegelshus
(fabrikat formac.se, art.nr. 5760-6)

Jag har även tidigare prövat husvagnsbackspeglar som man monterar på liknande sätt, ger mer extra spegelyta, men jag gillar inte att de kan vibrera, med usel sikt till följd. Dessa finns att köpa lite här och var.
Biltema art.nr 33-750, 69,90kr (är billig men vibrerar)
Mekonomen art.nr. 40-4381, 99kr
Mekonomen art.nr. 40-6396, 185kr (möjligen mer stabil konstruktion än Biltemas dito)
Swedol art.nr. BS-10048, 68,75kr

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang