Trim till Supra Mk3

RobstaH1 Boys always go faster
2 januari 2011 · 425 Inlägg

Tjenare..
söker lite trim tips till min Toyota Supra MKIII 3,0LT -89

alla förslag om hur jag ska göra för att få ut lite mer hästar är välkomna! big_smile

// Robban

Det är när det går över 200 , som livet börjar bli spännande....
Min projekt-tråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=210317
Volvo 740 Turbo "So-Fine Englund Edition" (1990)
Volvo 945 LTT "Turbo-Skåpet" (1997)
Denniz_ Turbo?
3 januari 2011 · 440 Inlägg

Har läst förut iaf att fuel cuten går in vid 0,8 bar.

topplockspackningen inte är den bästa och behöver ofta bytas rätt snart. Helst till en värre och en som höjer komp.förhållandet om man vill ladda lite wink även ARP bultar är väl att rekomendera på engång då wink

Och att orginal turbo och soppapump inte vill riktigt vara med efter 1,1 bar (runt 310hk).

bromsarna fram ska tydligen vara en liten svag punkt vid trimning då skivorna kan bli vinda pga att oftare får bromsa och hårdare med mer effekt wink

grövre avgassytem, framför allt down pipen iaf wink och sen kanske något sportluft filter av något slag wink

Lite mer kött på benen kanske iaf! smile De va väl de jag kom ihåg sen jag satt och var intresserad av en mk3:a wink

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing
RobstaH1 Boys always go faster
3 januari 2011 · 425 Inlägg

Denniz_ skrev:
Har läst förut iaf att fuel cuten går in vid 0,8 bar.

topplockspackningen inte är den bästa och behöver ofta bytas rätt snart. Helst till en värre och en som höjer komp.förhållandet om man vill ladda lite wink även ARP bultar är väl att rekomendera på engång då wink

Och att orginal turbo och soppapump inte vill riktigt vara med efter 1,1 bar (runt 310hk).

bromsarna fram ska tydligen vara en liten svag punkt vid trimning då skivorna kan bli vinda pga att oftare får bromsa och hårdare med mer effekt wink

grövre avgassytem, framför allt down pipen iaf wink och sen kanske något sportluft filter av något slag wink

Lite mer kött på benen kanske iaf! smile De va väl de jag kom ihåg sen jag satt och var intresserad av en mk3:a wink

tack detta var till stor hjälp! big_smile
ska direkt börja inhandla prylar smile

du får gärna höra av dig om du kommer på något mer smile

Senast redigerat av RobstaH1 (3 januari 2011)

Det är när det går över 200 , som livet börjar bli spännande....
Min projekt-tråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=210317
Volvo 740 Turbo "So-Fine Englund Edition" (1990)
Volvo 945 LTT "Turbo-Skåpet" (1997)
NIzmO Ollikkala Racing
4 januari 2011 · 1 724 Inlägg

Montera en fuel cut defender så kan du ladda lite mer men ta inte i för mkt för då ryker säkert topp-packningen som nämnt innan.

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Denniz_ Turbo?
4 januari 2011 · 440 Inlägg

Det är annars nästan enklare att typ söka på google smile

För de finns rätt mkt frågor och bra svar runt att trimma mk3:an som man kan hitta då wink

Senast redigerat av Denniz_ (4 januari 2011)

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing
Attenator
4 januari 2011 · 404 Inlägg
BMW 2002 (1972)
Volvator Däckmontör
20 januari 2011 · 88 Inlägg

köpte mig idag en Supra mk3, med 1,2mm MLS stålpackning 3" system med Racekat öppet filter osv, men vart hittar man en FCD? (fuelcutdefender)


/Fredde

tekniknissen-
21 januari 2011 · 252 Inlägg

Där är två saker till CT 26 turbon är rätt svag orginal så laddar man 0,9 och över så kan det bli haveri på den. Är den frisk så pallar den ett tag men den har en dendens att dra av axelen bakom inpelern. Detta är inte bra då det hamnar aluminium i IC och kan leta sig in i motorn om man har otur och då sätter sig det på avgasventilerna. då blir dom otäta och bränner. Med FCD ska där monteras en progresiv bränsletrycksregulator (malpassi 1,4-1) och helst bränslepump. OBS koppla förbi motsåndet till Pumpen då den går normalt på 9v och går över på 12v vid belastning. (Sitter på höger sida vid fjädertornet) Javist en sak till ARP studds till stålis.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang