Mercedes slk230kompresssor går som en påse SKIT ! *HJÄLP !

tsdi Egenföretagare
18 april 2008 · 2 496 Inlägg

Tjenare, var precis i stockholm och hämtade en polares mercedes slk 230 kompressor för att bygga lite ljud i.

Det är en tyskimport med 9000mil på mätaren (observera mätaren)

Bilen har automatlåda och går riktigt jävla dåligt, vet knappt om jag vågar köra den med risk för att den rasar och jag får skulden.

Ställer man den i neutral och gasar så varvar den upp till ca 4000rpm då hela bilen skakar och vägrar varva mera, känns som när man kör med bilen att den har 95häst, vad kan felet vara ?

Mvh Emil

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
twostroke
30 maj 2008 · 125 Inlägg

tsdi skrev:
Tjenare, var precis i stockholm och hämtade en polares mercedes slk 230 kompressor för att bygga lite ljud i.

Det är en tyskimport med 9000mil på mätaren (observera mätaren)

Bilen har automatlåda och går riktigt jävla dåligt, vet knappt om jag vågar köra den med risk för att den rasar och jag får skulden.

Ställer man den i neutral och gasar så varvar den upp till ca 4000rpm då hela bilen skakar och vägrar varva mera, känns som när man kör med bilen att den har 95häst, vad kan felet vara ?

Mvh Emil

kanske för att du når varvstoppet som finns när man står i N eller P läget ;D

tsdi Egenföretagare
30 maj 2008 · 2 496 Inlägg

twostroke skrev:

tsdi skrev:
Tjenare, var precis i stockholm och hämtade en polares mercedes slk 230 kompressor för att bygga lite ljud i.

Det är en tyskimport med 9000mil på mätaren (observera mätaren)

Bilen har automatlåda och går riktigt jävla dåligt, vet knappt om jag vågar köra den med risk för att den rasar och jag får skulden.

Ställer man den i neutral och gasar så varvar den upp till ca 4000rpm då hela bilen skakar och vägrar varva mera, känns som när man kör med bilen att den har 95häst, vad kan felet vara ?

Mvh Emil

kanske för att du når varvstoppet som finns när man står i N eller P läget ;D

Jo det märkte jag, men skitsamma han får köra med den tills den rasar..

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Mahovic
26 januari 2011 · 80 Inlägg

Det är väl så att amg har spärr vid 4000rpm, kan det kanske vara så att den också har det om det är nyare modell. gissar bara

BMW 523i (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang