Vad kostar lack, egentligen??

Sharky
8 december 2006 · 10 287 Inlägg

OK. Ge oss firmans namn och telefonnummer så att andra kan ringa och boka jobb för samma pris. Annars är det rätt ointressant vad du fick för pris om inte andra kan utnyttja det. Jag har också fått en hel del buspriser på jobb till min bil men eftersom andra inte kan utnyttja det är det bättre att berätta vad det hormalt bör kosta.

Jag tror inte han blev lurad - priserna verkar helt normala.

Hur många hantverkare här på forumet jobbar för VITT för 300 kr/tim för folk som inte är deras kompisar. Räck upp en hand.
(Slipning och spackling av helt kjolpaket borde väl ta 4 timmar eller nåt, plus lacktid, plus material)


/Göran


Fredrik.Gustavsson skrev:
Du måste ju blivit lurad. Jag fick betala 700 kr inkl moms för min vinge och 2000 kr för ett helt kjolpaket inkl slipning och spackling.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
tobi
8 december 2006 · 562 Inlägg

allt handlar om kontakter? å vart.. fan om du åker till polen så kan du komma undan jäävligt billigt iaf vad jag har hört på jobbet!

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
volvo240_freak
8 december 2006 · 43 Inlägg

tobi skrev:
allt handlar om kontakter? å vart.. fan om du åker till polen så kan du komma undan jäävligt billigt iaf vad jag har hört på jobbet!

med rätt kontakter kan du lacka om en bil för 1000 kr
om dä västa av förarbetet är gjort!
men runt 1500kr för en vinge ä inte så jävla
farligt dyrt tycker ja..
dä lr så gör du det själv. lacka vingen på min bil själv
blev jävligt bra..(tycker även den lackerare ja visade vingen för)

Speedman Bilvårdsexpert
9 december 2006 · 663 Inlägg

Palla inte läsa igenom allting så möjligt jag skriver likadant som någon annan.

Det beror helt på om prylarna är nya, org. eller styling. Kanske behövs plastreperation. Blir rep. så fort det är en enda repa i plasten. Hjälper inte om delen är ny.

Men på ett ungefär får man räkna med 4000:-

Mvh/Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com
Chrysler Pt cruiser "Bilpedantens lånebil" (2001)
Braather (none)
9 december 2006 · 1 725 Inlägg

Speedman skrev:
Palla inte läsa igenom allting så möjligt jag skriver likadant som någon annan.

Det beror helt på om prylarna är nya, org. eller styling. Kanske behövs plastreperation. Blir rep. så fort det är en enda repa i plasten. Hjälper inte om delen är ny.

Men på ett ungefär får man räkna med 4000:-

Mvh/Tobbe

Stämmer väldigt bra det du säger här...För det var ju en viktig fråga han ställde mig..Om de var något trasigt eller extrema repor som kräver ett mer underarbete.
Sen får jag ju tillägga at Viggen vingen är ju i två delar och alltså kräver mer lack och arbete än vanligare modeller av vinger..
JAg kan inte säga mer än att jag är kanon nöjd med det priset. Och har även, självklrt, hört mig om kring om pris för detta ajg ska göra. Och det har varit dyrare, Nu snackar vi inte flera tusenlappar...Men 6-700 kr dyrare..så varför inte ta den billigare smile
Jag har även kontakt med Speedpars som sa att en viggen vinge ligger på 1200:- för lackering...Alltså den lackeraren som de själva använder..Så helt OK!
Detta visste dom pga att det var en vanlig fråga de fick, just för viggen vingen...

Senast redigerat av Braather (9 december 2006)

--Lev i går som det vore i morgon--
Braather (none)
9 december 2006 · 1 725 Inlägg

Fick ett dessto bättre besked när jag ringde och kolla lite mer om priset.

De berätta då att det är 2900:- Inklusive moms. Så då kan man ju inte klaga.
Så då kan man väll inte tycka att det är dyrt.eller fortfarande någon som vill kontra
med något förlsag ? smile

--Lev i går som det vore i morgon--
Schlebbe
10 december 2006 · 80 Inlägg

Jag fick lägga ut 4500,- för att lacka motorhuv, fram- och bakspoiler, kjolar, M3 speglar med platta, 2 * lycktlister samt alla dörrlister. Tyckte att det var sjukt billigt!  (Dock utan kvitto då...) Men det blev ruskigt bra oxå! Men skulle vi ta det med kvitto och moms skulle det ha kostat ca 9500,- för bara huven, kofångarna och kjolarna...

// Sebbe

Braather (none)
11 december 2006 · 1 725 Inlägg

Schlebbe skrev:
Jag fick lägga ut 4500,- för att lacka motorhuv, fram- och bakspoiler, kjolar, M3 speglar med platta, 2 * lycktlister samt alla dörrlister. Tyckte att det var sjukt billigt!  (Dock utan kvitto då...) Men det blev ruskigt bra oxå! Men skulle vi ta det med kvitto och moms skulle det ha kostat ca 9500,- för bara huven, kofångarna och kjolarna...

// Sebbe

svart då..? Privat person-.har man kontakter så.. Bra pris..hade man inte tackat nej till smile

--Lev i går som det vore i morgon--
Schlebbe
12 december 2006 · 80 Inlägg

Jo, det var svart. Dock en helt seriös lackfirma! Han som lackade mina grejer har gjort ett sjukt bra jobb med andras bilar.

// Sebbe

Braather (none)
12 december 2006 · 1 725 Inlägg

Schlebbe skrev:
Jo, det var svart. Dock en helt seriös lackfirma! Han som lackade mina grejer har gjort ett sjukt bra jobb med andras bilar.

// Sebbe

vad är det för kille då..var ligger det?? Eller han kanske inte tar vem som helst?

--Lev i går som det vore i morgon--
Schlebbe
12 december 2006 · 80 Inlägg

Han lackar åt vem som helst, dock finns firman i Norrköping. Wisse's lack heter det. I översta inlägget i tråden i länken under finns lite info.

http://www.swespy.com/forum/showthread. … ight=wisse

Han har bl.a. lackat den lila 200:an på bilderna

T5Robbie
12 december 2006 · 32 Inlägg

Jag kan lacka det för 2500 redan nästa vecka om du e sugen,jobbar här i göteborg med så..Hör av dig om du är intresserad!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang