Överklaga Parkeringsböter

caromania Forummoderator
13 mars 2009 · 9 296 Inlägg

MrNinja skrev:
Jag ... rev lappen direkt

Fan... Kan vem som helst riva boten?yikes

Stå på dig. Överklaga. Det brukar funka eftersom bolagen inte orkar lägga tid på det.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
MissLee
13 mars 2009 · 52 Inlägg

Har själv jobbat som p-vakt... Tycker du ska överklaga den då den inte är korrekt ifylld... Sen att du har stått längre än du får är saksamma,dom kan inte ge dig en ny bot i efterhand ändå , kolla med dom om dom har fotat , dom flesta bolag har börjat med det för att det ska bli lättare för dom att bevisa att man stått fel... O om dom inte har kryssat i rutan för skyltar kontrollerade så kan man ju ifrågasätta om dom ens kollat skyltarna...
Om någon tycker att det inte spelar nån roll vilken överträdelsepunkt det står att man gjort sig skyldig till så kan ju jag tycka att man lika gärna kan skita o skriva vad man gjort för fel,överträdelsepunkten ska stämma överens med det man gjort sig skyldig till! smile

Smajly
13 mars 2009 · 3 059 Inlägg

MrNinja skrev:
Jag kan spinna vidare på den hära tråden.

Fick nyligen böter när jag jobbade inne i stan(stockholm)cityterminalen. Jag parkerade brevid 3 st privata sj-parkeringar och slängde upp min "tidningsutdelsning pågår" som vi har lagligt uppe vilket ger oss rätt att parkera gratis under utdelningen. Så jag var borta i 5 minuter och delade ut en bunt tidningar till en butik och sen kommer jag tillbaka och ser att jag har böter.

Böterna gäller inte saknas parkeringsbiljett eller liknande utan att jag har stått på privat parkering trots att enbart de tre parkeringarna brevid mig var skyltade med privat parkerings-skylt.

Jag blev förbannad och rev lappen direkt då den inte stämmer överhuvudtaget men om det nu iallfall skulle dimpa ner en påminnelse, hur troligt är det att jag kan förklara situationen för dom och dom river lappen. Pajjasen som gav böter hade inte ens någon fotodokumentation, troligen för att de skulle bevisa att dom gjort fel.

Jag stod klart och tydligen på en plats utan några tecken på privat parkering och jag hade min skylt uppe som ger mig rätt att stå där en stund för att göra mitt jobb. Känns riktigt trist de här med böterna nuförtiden att man alltid ska få felaktiga pga deras missar..

Även om du har en lapp om tidningsutdelning så ger den dig inte rätt att stå på PRIVAT parkering oavsett om du delar ut tidningar eller ej.
Då skulle du kunna stå på handikapp också men det har du heller inte rätt till med din lapp.

Senast redigerat av Smajly (13 mars 2009)

Sand_Man Magister Mundi Sum
14 mars 2009 · 177 Inlägg

Varför gnälla när du vet att du giort fel ??

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)
Chevrolet Corvette "Vetten" (1987)
Volvo V50 1,8F "Snålbilen" (2008)
Audi A6 Allroad 2,7 Biturbo "Quattron" (2004)
MissLee
14 mars 2009 · 52 Inlägg

Sand_Man skrev:
Varför gnälla när du vet att du giort fel ??

Kanske för att parkeringsvakten oxå har gjort fel? Dom kan ju inte bara få "hitta på" överträdelser som inte ens stämmer, skulle du vilja betala nåt som inte är korrekt?

MrNinja
14 mars 2009 · 148 Inlägg

Smajly skrev:

MrNinja skrev:
Jag kan spinna vidare på den hära tråden.

Fick nyligen böter när jag jobbade inne i stan(stockholm)cityterminalen. Jag parkerade brevid 3 st privata sj-parkeringar och slängde upp min "tidningsutdelsning pågår" som vi har lagligt uppe vilket ger oss rätt att parkera gratis under utdelningen. Så jag var borta i 5 minuter och delade ut en bunt tidningar till en butik och sen kommer jag tillbaka och ser att jag har böter.

Böterna gäller inte saknas parkeringsbiljett eller liknande utan att jag har stått på privat parkering trots att enbart de tre parkeringarna brevid mig var skyltade med privat parkerings-skylt.

Jag blev förbannad och rev lappen direkt då den inte stämmer överhuvudtaget men om det nu iallfall skulle dimpa ner en påminnelse, hur troligt är det att jag kan förklara situationen för dom och dom river lappen. Pajjasen som gav böter hade inte ens någon fotodokumentation, troligen för att de skulle bevisa att dom gjort fel.

Jag stod klart och tydligen på en plats utan några tecken på privat parkering och jag hade min skylt uppe som ger mig rätt att stå där en stund för att göra mitt jobb. Känns riktigt trist de här med böterna nuförtiden att man alltid ska få felaktiga pga deras missar..

Även om du har en lapp om tidningsutdelning så ger den dig inte rätt att stå på PRIVAT parkering oavsett om du delar ut tidningar eller ej.
Då skulle du kunna stå på handikapp också men det har du heller inte rätt till med din lapp.

Det är de som är problemet. Jag stod inte på privat plats utan stod brevid på dom fria platserna. Parkeringsvakten måste ha fått nått hjärnsläpp och fortsatt lappa bilar som inte stod på dom privata parkeringarna.

volvoentusiasten
14 mars 2009 · 4 005 Inlägg

MrNinja skrev:

Smajly skrev:

MrNinja skrev:
Jag kan spinna vidare på den hära tråden.

Fick nyligen böter när jag jobbade inne i stan(stockholm)cityterminalen. Jag parkerade brevid 3 st privata sj-parkeringar och slängde upp min "tidningsutdelsning pågår" som vi har lagligt uppe vilket ger oss rätt att parkera gratis under utdelningen. Så jag var borta i 5 minuter och delade ut en bunt tidningar till en butik och sen kommer jag tillbaka och ser att jag har böter.

Böterna gäller inte saknas parkeringsbiljett eller liknande utan att jag har stått på privat parkering trots att enbart de tre parkeringarna brevid mig var skyltade med privat parkerings-skylt.

Jag blev förbannad och rev lappen direkt då den inte stämmer överhuvudtaget men om det nu iallfall skulle dimpa ner en påminnelse, hur troligt är det att jag kan förklara situationen för dom och dom river lappen. Pajjasen som gav böter hade inte ens någon fotodokumentation, troligen för att de skulle bevisa att dom gjort fel.

Jag stod klart och tydligen på en plats utan några tecken på privat parkering och jag hade min skylt uppe som ger mig rätt att stå där en stund för att göra mitt jobb. Känns riktigt trist de här med böterna nuförtiden att man alltid ska få felaktiga pga deras missar..

Även om du har en lapp om tidningsutdelning så ger den dig inte rätt att stå på PRIVAT parkering oavsett om du delar ut tidningar eller ej.
Då skulle du kunna stå på handikapp också men det har du heller inte rätt till med din lapp.

Det är de som är problemet. Jag stod inte på privat plats utan stod brevid på dom fria platserna. Parkeringsvakten måste ha fått nått hjärnsläpp och fortsatt lappa bilar som inte stod på dom privata parkeringarna.

Upprepar frågan:
Är "lappen" utfärdad av länsstyrelsen/stadskontoret i ditt län/stad?

smile

Runn WS7 Avstängd
14 mars 2009 · 1 031 Inlägg

Betala o se glad ut :-)

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
15 mars 2009 · 1 948 Inlägg

Har man brutit mot lagen så får man betala, gör du likadant med fortkörningsböter kanske? vad blev boten ett par hundralappar?

åkte själv på en p-bot när man körde moppe, ställde den fint jättenära väggen... och bara för att det var en eu moppe så fick den inte stå på gångbana. alltså en ca 3 meter bred gångbana och moppe stod så nära väggen det gick, fans cyklar där som stod längre ut..

fel är fel bara att punga ut! är det samma böter på bägge två så spelar det väl ingen roll? annars be att få den överskriven till den du har brutit mot.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Sand_Man Magister Mundi Sum
15 mars 2009 · 177 Inlägg

MissLee skrev:

Sand_Man skrev:
Varför gnälla när du vet att du giort fel ??

Kanske för att parkeringsvakten oxå har gjort fel? Dom kan ju inte bara få "hitta på" överträdelser som inte ens stämmer, skulle du vilja betala nåt som inte är korrekt?

BFFS !

Han medger trafikbrott / Parkerings brott   o att det stor fel på boten ja fuck !
Be om att dom skall skriva om den som en 38á då och betala !

Och ja har fått böter jaaa o betalt samma dag jaaaa

Bara bita ihop......

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)
Audi A6 Allroad 2,7 Biturbo "Quattron" (2004)
Chevrolet Corvette "Vetten" (1987)
Volvo V50 1,8F "Snålbilen" (2008)
MrNinja
15 mars 2009 · 148 Inlägg

linuslinje skrev:

MrNinja skrev:

Smajly skrev:

Även om du har en lapp om tidningsutdelning så ger den dig inte rätt att stå på PRIVAT parkering oavsett om du delar ut tidningar eller ej.
Då skulle du kunna stå på handikapp också men det har du heller inte rätt till med din lapp.

Det är de som är problemet. Jag stod inte på privat plats utan stod brevid på dom fria platserna. Parkeringsvakten måste ha fått nått hjärnsläpp och fortsatt lappa bilar som inte stod på dom privata parkeringarna.

Upprepar frågan:
Är "lappen" utfärdad av länsstyrelsen/stadskontoret i ditt län/stad?

smile

Tror de var carpark eller nått, europark. Vetefan va dom hette men de va nog inte länsstyrelsen eller liknande.

jockmokk
4 februari 2011 · 230 Inlägg

Lånar tråden lite.
Åkte på en p-böter idag, lr ja min syrra som låna min bil åkte på den.

Fick stå där i 2 timmar om man hade p-skiva men hon glömde bort tiden så efter 3 timmar går hon ut och då har hon fått en parkeringsböter på 475 kr.
Det står under överträdelse: 73 GILTIG BILJETT SAKNAS/EJ AVLÄSBAR.
syrran la också upp en extra P-skiva då hon inte litar på min automatiska som ställer in sig själv när man stannat bilen. så de fanns 2 st som visade exakt samma tid, står även på lappen som satt på framrutan.

men nu till det jag hade tänkt om man kan komma undan.
Regnummret är korrekt ifyllt och så men under Fabrikat så har dom skrivit att det är en Volvo, men jag har en volkswagen.
Tror ni man kan slippa bötern pga av detta?
Det står att foto är taget

Googlade lite och hittade denna sidda: http://www.pbot.se/pbot/index.php?optio … ;Itemid=25

Stämmer detta? Vill gärna få det bekräftat

Senast redigerat av jockmokk (4 februari 2011)

MarcusL #2573
4 februari 2011 · 1 489 Inlägg

calibrateddy89 skrev:
jvi min far prkerar några av båra bilarna utaför huset på en gäs/grus gång som är ca 2,5 meter till asfalten!
och en dag när han kom hem från jobbet satt det en bot i  rutan på de bilarna som stog på "gatan"!
men efter ett par dagar kommer han på att det är hans "hus tomt" stäker sig till asfalts kanten! big_smile
så efter ett par samtal så var det bara att riva böterna big_smile
kul tyckte ja! smile

Vi andra hade säkert också tyckt det var skojsigt om vi fattade vad i helvete du pratar om..

• Även den starka måste ta i när han skiter
FordRSC Los geht's, Schumacher
4 februari 2011 · 1 510 Inlägg

jockmokk skrev:
Lånar tråden lite.
Åkte på en p-böter idag, lr ja min syrra som låna min bil åkte på den.

Fick stå där i 2 timmar om man hade p-skiva men hon glömde bort tiden så efter 3 timmar går hon ut och då har hon fått en parkeringsböter på 475 kr.
Det står under överträdelse: 73 GILTIG BILJETT SAKNAS/EJ AVLÄSBAR.
syrran la också upp en extra P-skiva då hon inte litar på min automatiska som ställer in sig själv när man stannat bilen. så de fanns 2 st som visade exakt samma tid, står även på lappen som satt på framrutan.

men nu till det jag hade tänkt om man kan komma undan.
Regnummret är korrekt ifyllt och så men under Fabrikat så har dom skrivit att det är en Volvo, men jag har en volkswagen.
Tror ni man kan slippa bötern pga av detta?
Det står att foto är taget

Googlade lite och hittade denna sidda: http://www.pbot.se/pbot/index.php?optio … ;Itemid=25

Stämmer detta? Vill gärna få det bekräftat

Vill minnas en tidigare tråd om en som körde VW med ett BMW märke. På Boten stod det fabrikat BMW, han slapp betala. Så du borde klara dig också!?

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
gamlingen
4 februari 2011 · 5 198 Inlägg

jockmokk skrev:
Lånar tråden lite.
Åkte på en p-böter idag, lr ja min syrra som låna min bil åkte på den.

Fick stå där i 2 timmar om man hade p-skiva men hon glömde bort tiden så efter 3 timmar går hon ut och då har hon fått en parkeringsböter på 475 kr.Det står under överträdelse: 73 GILTIG BILJETT SAKNAS/EJ AVLÄSBAR.
syrran la också upp en extra P-skiva då hon inte litar på min automatiska som ställer in sig själv när man stannat bilen. så de fanns 2 st som visade exakt samma tid, står även på lappen som satt på framrutan.

men nu till det jag hade tänkt om man kan komma undan.
Regnummret är korrekt ifyllt och så men under Fabrikat så har dom skrivit att det är en Volvo, men jag har en volkswagen.
Tror ni man kan slippa bötern pga av detta?
Det står att foto är taget

Googlade lite och hittade denna sidda: http://www.pbot.se/pbot/index.php?optio … ;Itemid=25

Stämmer detta? Vill gärna få det bekräftat

Varför helt enkelt inte betala.. du har ju överskridit parkerings tiden.

Slickk_dude
4 februari 2011 · 138 Inlägg

jockmokk skrev:
Lånar tråden lite.
Åkte på en p-böter idag, lr ja min syrra som låna min bil åkte på den.

Fick stå där i 2 timmar om man hade p-skiva men hon glömde bort tiden så efter 3 timmar går hon ut och då har hon fått en parkeringsböter på 475 kr.
Det står under överträdelse: 73 GILTIG BILJETT SAKNAS/EJ AVLÄSBAR.
syrran la också upp en extra P-skiva då hon inte litar på min automatiska som ställer in sig själv när man stannat bilen. så de fanns 2 st som visade exakt samma tid, står även på lappen som satt på framrutan.

men nu till det jag hade tänkt om man kan komma undan.
Regnummret är korrekt ifyllt och så men under Fabrikat så har dom skrivit att det är en Volvo, men jag har en volkswagen.
Tror ni man kan slippa bötern pga av detta?
Det står att foto är taget

Googlade lite och hittade denna sidda: http://www.pbot.se/pbot/index.php?optio … ;Itemid=25

Stämmer detta? Vill gärna få det bekräftat

Tja!

Har jobbat som parkeringsvakt, i ditt fall så vet jag att man brukar makulera p-böter när parkeringsvakten uppgett felaktig fabrikat på bil...

Mitt tips är ring, berätta det som har hänt och ifråga sätt dom. Var trevlig, dom som tar emot invändningar sitter och tar emot skit varje dag så det sista du ska vara är otrevlig mot dom som kan makulera en p-bot.

Lycka till!

jockmokk
4 februari 2011 · 230 Inlägg

FordRSC skrev:

jockmokk skrev:
Lånar tråden lite.
Åkte på en p-böter idag, lr ja min syrra som låna min bil åkte på den.

Fick stå där i 2 timmar om man hade p-skiva men hon glömde bort tiden så efter 3 timmar går hon ut och då har hon fått en parkeringsböter på 475 kr.
Det står under överträdelse: 73 GILTIG BILJETT SAKNAS/EJ AVLÄSBAR.
syrran la också upp en extra P-skiva då hon inte litar på min automatiska som ställer in sig själv när man stannat bilen. så de fanns 2 st som visade exakt samma tid, står även på lappen som satt på framrutan.

men nu till det jag hade tänkt om man kan komma undan.
Regnummret är korrekt ifyllt och så men under Fabrikat så har dom skrivit att det är en Volvo, men jag har en volkswagen.
Tror ni man kan slippa bötern pga av detta?
Det står att foto är taget

Googlade lite och hittade denna sidda: http://www.pbot.se/pbot/index.php?optio … ;Itemid=25

Stämmer detta? Vill gärna få det bekräftat

Vill minnas en tidigare tråd om en som körde VW med ett BMW märke. På Boten stod det fabrikat BMW, han slapp betala. Så du borde klara dig också!?

Okej perfekt tack!

gamlingen skrev:
Varför helt enkelt inte betala.. du har ju överskridit parkerings tiden.

Fattig student, har inte råd med böter tongue

Slickk_dude skrev:
Tja!

Har jobbat som parkeringsvakt, i ditt fall så vet jag att man brukar makulera p-böter när parkeringsvakten uppgett felaktig fabrikat på bil...

Mitt tips är ring, berätta det som har hänt och ifråga sätt dom. Var trevlig, dom som tar emot invändningar sitter och tar emot skit varje dag så det sista du ska vara är otrevlig mot dom som kan makulera en p-bot.

Lycka till!

Okej va bra! Det ska jag göra.

Tack så mkt för svar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang