Rasad koppling eller rasad växellåda? Eller något annat?

m_s70R
11 februari 2011 · 56 Inlägg

Hej

Var ute och körde lite förut och körde lugnt och fint. jag misstänker att ngt har gått åt hellvete i transmissionen.

Symptomen som är: När bilen är i gång så klonkar det till makaniskt när man släpper upp kopplingen utan att ha någon växel i. Typ som 2 drev möts eller liknande.. Sen om man höjer upp bilen så skrapar det någonstans kring vänster hjul om man snurrar på det, trodde först det var nån plåt eller ok som låg på.

Smyger man iväg på ettan eller backen så kan det låsa sig, och det hackar till.

Har inte pinat bilen alls, enda är att jag släppte upp kopplingen lite hastigt vid växling en gång.
Här ju tämligen rejjäla grejer i som 707 o quaife diff!

Tycker att jag har monterat det "seriöst" och gjort det efter konstens alla regler..

Jag hade isär höger drivknut o fettade in kulleden men det låter som det är nånstans i lådan:S

Inte kul

Senast redigerat av m_s70R (11 februari 2011)

m_s70R
11 februari 2011 · 56 Inlägg

Hmm var ute nu igen av nyfikenhet.. Och jag märkte att när jag rullar bakåt, och bromsar, det är då det rycker och smäller i hela framvagnen.. Alltså när jag bromsar baklänges.. Så då måste det vara något skumt med bromsen och antagligen inte maskineriet.. En liten lättnad, hoppas...

Edit: Inget fel på grejerna:) Orsak: löst bromok.. fy..

Senast redigerat av m_s70R (11 februari 2011)

Bensinskallen P o r s c h e
11 februari 2011 · 1 700 Inlägg

Haha jasså? Ja de hade ju kunnat sluta kul roll

Fick mig en liknande överraskning häromdan. Remmen till servopumpen börja skrika för ett tag sen, trodde den bara var lite slapp. Öppna huven och ryckte lite i pumpen, hela skiten satt löst... Inte konstigt att den fört ett jävla liv, konstigt att den ens fungerat ^^

Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang