30 000 mil, För mycket? s70 t5

Tyskenracing BE*CE
19 februari 2011 · 419 Inlägg

min v70r slog över till 28000 nu i helgen o den går lika bra ännu

MVH

Volvo R racing
astrakalle VVS-Montör
19 februari 2011 · 231 Inlägg

Min omega -98 slår snart om till 30000 och den går hur fint som helst, den både känns och ser ut som den har gått 8000 mil faktiskt! Så stirra dig inte blint på miltal! nu köpte jag min omega med 26700 mil på mätaren i mars 2010 så jag har ju kört en hel del själv! Kolla istället på bilen hur den är skött och vad som är bytt och kolla service boken! Många ägare = ingen service gjord! Jag är 4 ägaren på min omega, asså opel själva i tyskland sen opel killen/tjejen sen han killen som importerade den -03 sen jag :9 så min är vällskött och går nu bilen sönder är de ju bara och laga den ju :9

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
vitto Bäst
19 februari 2011 · 250 Inlägg

Jag har en 855 -94. Bilen har gått 32k mil men har bara 3 ägare på sig, första paret var diplomatpar i tyskland=varmgarage och välskött. Andra är en mekaniker och den tredje är hans bror och sedan är det jag som äger bilen nu.
Bilen känns som ny nästan, bara de att topplockspackningen var dålig. Mycket fräshar än t5an jag hade som är upp i 14 ägare nu och som hade gått 20k

Kolla hur många ägare innan du ratar smile

Burna bör man annars dör man!
BMW 540 it/6 HK31 122/499 "Enda i världen" (1995)
Stefan Varberg Supraman
19 februari 2011 · 2 300 Inlägg

MantaRobin skrev:
Den är nog mycket sliten i cylinderloppen, t.ex. Om där inte är utbytt motor alternativt renoverad smile Kan bli kul att höra vad Marlboroman tycker smile

Hur sliten en motor är beror mer på hur servicen är skött än på milen.

En motor kan ju ta slut på 15000 mil om servicen inte sköts.

Man ska inte vara rädd för mil.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Marlboroman
19 februari 2011 · 8 233 Inlägg

twin_cam skrev:
och att högt miltal skulle innebära blockbyte har jag svårt att tänka mig, går väll borra vitfemmorna till överdimension dom också?

Klart det går att borra, men vid runt 25000 passerar man gränsen för att kunna bora till normala överdimensioner. Mitt block hade gått 23700 när jag renoverade och det var precis så att det gick att rädda med tt gå upp tillstörsta normal överdimension. Har 2 block till i källaren som gtt runt 25 men dem lär borras ännu mer än det block som sitter i 850in nu om ska rädda dem. En bekant skulle renovera in motor som gått 43000 och loppen i den motorn konade 1,7mm!

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
twin_cam Smålänning
19 februari 2011 · 7 877 Inlägg

Marlboroman skrev:

twin_cam skrev:
och att högt miltal skulle innebära blockbyte har jag svårt att tänka mig, går väll borra vitfemmorna till överdimension dom också?

Klart det går att borra, men vid runt 25000 passerar man gränsen för att kunna bora till normala överdimensioner. Mitt block hade gått 23700 när jag renoverade och det var precis så att det gick att rädda med tt gå upp tillstörsta normal överdimension. Har 2 block till i källaren som gtt runt 25 men dem lär borras ännu mer än det block som sitter i 850in nu om ska rädda dem. En bekant skulle renovera in motor som gått 43000 och loppen i den motorn konade 1,7mm!

Är det aluminium i loppen på vitfemmorna eller? yikes

Fan ja bytte toppackning påe n 740 på jobbet med 58k mil bakom sig, och där var det precis att det gick att ana s.k vändkanter i loppen...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
TireSlayer Tvivlare
19 februari 2011 · 2 266 Inlägg

Stefan Varberg skrev:

MantaRobin skrev:
Den är nog mycket sliten i cylinderloppen, t.ex. Om där inte är utbytt motor alternativt renoverad smile Kan bli kul att höra vad Marlboroman tycker smile

Hur sliten en motor är beror mer på hur servicen är skött än på milen.

En motor kan ju ta slut på 15000 mil om servicen inte sköts.

Man ska inte vara rädd för mil.

Inte alltid. Men du har delvis rätt där. Bara det att vitfemmorna är känsliga för miltal, kvittar hur du servar o håller på. Se ovan inlägg från Marlboroman, han vet vad han pratar om smile Ny olja bygger liksom inte upp cylinderväggarna igen..

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang