Volvo 740 kupe fläkt ur funktion.

Drönirettab
1 mars 2009 · 21 761 Inlägg

Ja, så menade jag. smile

Kolla på kablarna vid vredet och se om någon av dem har samma färg som vid säkringen, då borde det i så fall vara den kabeln som går mellan säkring och vred. För säkerhets skull kan du prova att sätta den svarta mätpinnen på något annat ställe där det finns metall (tex någon skruv där andra jordkablar sitter fast) ifall det är dålig kontakt vid cigarettuttaget.

r3zz1 mulle mek
1 mars 2009 · 679 Inlägg

Drönirettab skrev:
Ja, så menade jag. smile

Kolla på kablarna vid vredet och se om någon av dem har samma färg som vid säkringen, då borde det i så fall vara den kabeln som går mellan säkring och vred. För säkerhets skull kan du prova att sätta den svarta mätpinnen på något annat ställe där det finns metall (tex någon skruv där andra jordkablar sitter fast) ifall det är dålig kontakt vid cigarettuttaget.

hehe ok får försöka igen imorn då tongue  för 3 st kablar går ner till kontakten till motståndet och sen finns en röd kabel och en svart så då borde röda va strömkabeln. får ta en titt imorn.

om det är så att den inte får ström mellan säkring och vredet är det nått med kablarna då lr ?
säkringen är hel.

Gasar tills det Rasar !!!
Saab 9-5 2.3 T "One of a kind" (2006)
Drönirettab
2 mars 2009 · 21 761 Inlägg

r3zz1 skrev:
om det är så att den inte får ström mellan säkring och vredet är det nått med kablarna då lr ?
säkringen är hel.

Ja, det borde det vara i så fall. Bäst är ju att även mäta spänningen på båda sidor om säkringen fastän den är hel, för att vara riktigt säker. smile

Rallylarra
23 november 2009 · 3 Inlägg

Ett tips!!

Jag hade samma problem med min 745:a. Och då hade fläktnotorn skurit...

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar!!
Volvo V70N "Black Pearl" (2002)
Rallylarra
23 november 2009 · 3 Inlägg

fläktmotorn¨¨

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar!!
Volvo V70N "Black Pearl" (2002)
mustang1966 lastbils chaufför
26 februari 2010 · 240 Inlägg

hej har samma problem på volvo 745, att fläkten bara går på högsta. jag har byt fläktmotor och byt fläktmotstånd! vad är det som kan vara fel

P.s tack sam för snabba svar

Gud, som haver B23:n kär se till mig, som gasglad är. Vart jag mig i världen vänder, skall jag göra svarta ränder
köpes: har ni något till volvo 740 till salu så hör av er!
Volvo 740 TIC "Turbon" (1990)
OneK
20 februari 2011 · 42 Inlägg

det finns ett kontakt stycke bakom  handsfacket som det kan bli glapp i det är en svart kabel... smile bara följ sladdarna från fläkmotständet...

Nr #932 på ss9000k
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang