T5 trim setup fråga !

Moonfury UNDERGROUND
24 februari 2011 · 649 Inlägg

Tjenna har nu ett projekt som jag innan sommaren har tänkt skuva ihopp wink hade tänkt bli klar innan sommaren
men då gäller de en 850 t5a som skall trimmas till runt 400 hk å mitt setup ser ut så här

**MOTOR byggnad **

TURBO Holset HX 35
GLT kammar
520 cc spridare
Hprofil stakar
portad topp och grenrör
4 Downpipe och resten rakt 4 tums
Mapning runt 1.4-1.9 bars lad
förstärka hela kopplingen

kanske räker det för 400 -450 hk ?

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
ejon_850
24 februari 2011 · 878 Inlägg

Skulle nog satsa på japan grenrör istället och isåfall porta den, varför 4" downpipe? 3" räcker gott och väl, även 4 tums rör samma gäller där.

Skall du ha den setupen så är det nog dags att uppgradera kolvar också och inte bara stakarna.

All The best
MVH
Jonas .L
Marlboroman
24 februari 2011 · 8 234 Inlägg

Skippa 4" avgas, dels kommer det inte funka bra och dels så får det inte plats nå. Det är trångtmed 3,5" redan. Sen lär du ju lösa det här med wasstegate på nåt vis. Original hx35 wg måste modifieras om den ska gå att använda eller så lär du svetsa en öppen i avgashuset. Du lär ju byta bränslepump och större spridare hade inte skadat men är inget krav. Intercooler lär bytas till nåt vettigare. Tänk på att du lär bygga nytt motorfäste för att få plats med hx35:an och originalgrenrör, oavsett vilket. Men i övrigt så ska det ju räcka med den saker du säger.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
jimmii
24 februari 2011 · 48 Inlägg

koppling kan du köpa av mig billigt wink t5r.. helt ny

m_s70R
24 februari 2011 · 56 Inlägg

köp en riktig koppling också

Moonfury UNDERGROUND
25 februari 2011 · 649 Inlägg

Marlboroman skrev:
Skippa 4" avgas, dels kommer det inte funka bra och dels så får det inte plats nå. Det är trångtmed 3,5" redan. Sen lär du ju lösa det här med wasstegate på nåt vis. Original hx35 wg måste modifieras om den ska gå att använda eller så lär du svetsa en öppen i avgashuset. Du lär ju byta bränslepump och större spridare hade inte skadat men är inget krav. Intercooler lär bytas till nåt vettigare. Tänk på att du lär bygga nytt motorfäste för att få plats med hx35:an och originalgrenrör, oavsett vilket. Men i övrigt så ska det ju räcka med den saker du säger.

okey smile jag skall försöka anpassa de utan att behöva modifiera motorfästena men förstärka jajamen glömde lägga upp att bränsle pump och IC  skall byttas. skall bygga egna grenrör

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
cruel88 CREW FTR
25 februari 2011 · 435 Inlägg

ejon_850 skrev:
Skulle nog satsa på japan grenrör istället och isåfall porta den, varför 4" downpipe? 3" räcker gott och väl, även 4 tums rör samma gäller där.

Skall du ha den setupen så är det nog dags att uppgradera kolvar också och inte bara stakarna.

Kolvar behövs inte bytas under 500hk


till tråden då igen så borde de räcka!

FUCKTARD RACING CREW
ejon_850
25 februari 2011 · 878 Inlägg

cruel88 skrev:

ejon_850 skrev:
Skulle nog satsa på japan grenrör istället och isåfall porta den, varför 4" downpipe? 3" räcker gott och väl, även 4 tums rör samma gäller där.

Skall du ha den setupen så är det nog dags att uppgradera kolvar också och inte bara stakarna.

Kolvar behövs inte bytas under 500hk


till tråden då igen så borde de räcka!

Håller verkligen volvo 850s kolvar såpass? förvånat enligt mig smile

All The best
MVH
Jonas .L
cruel88 CREW FTR
25 februari 2011 · 435 Inlägg

ejon_850 skrev:

cruel88 skrev:

ejon_850 skrev:
Skulle nog satsa på japan grenrör istället och isåfall porta den, varför 4" downpipe? 3" räcker gott och väl, även 4 tums rör samma gäller där.

Skall du ha den setupen så är det nog dags att uppgradera kolvar också och inte bara stakarna.

Kolvar behövs inte bytas under 500hk


till tråden då igen så borde de räcka!

Håller verkligen volvo 850s kolvar såpass? förvånat enligt mig smile

Enligt TM racing och Turbocenter samt autotech så ska de det!! förvånad själv

FUCKTARD RACING CREW
Moonfury UNDERGROUND
25 februari 2011 · 649 Inlägg

blocket på motorn håller till ?

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
Marlboroman
25 februari 2011 · 8 234 Inlägg

Ska man över 500hk får man börja titta på antingen gördel eller stavar, annars brukar det hålla

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang