Magnat Billebro. detta gäller ej billjud! men stora basar (osäker)

Leo86
9 mars 2009 · 1 468 Inlägg

Hej. jag har fastnat lite för 4x21" basar i låda med skrikare från bilebro.
har aldrig läst nåt gott om billebro. vore det nerbyte att sälja en magnat aggressor 5000 DM 20"bas och köpa dessa högtalare som en ersättning?


mvh

te_wik Forummoderator
9 mars 2009 · 12 813 Inlägg

Ska du öppna ett discotek? tongue , de va inga dåliga basar du tänkt dig (storleksmässigt), dock vet jag inget om du byter dig upp eller ner.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Leo86
9 mars 2009 · 1 468 Inlägg

jag älskar att flytta mycket lust och få bra tryck när ja sitter o spelar ex cod5 eller nåt bilspel typ. d e d enda. men vill få ut mer. liksom. dom har ett packe med 2 av dessa högtalare med 2x21" i varje för ynka 7000:- låter för bra för o va sant typ. år det det? ( JAG SITTER I LÄGENHET) wink

evilaudio
9 mars 2009 · 16 195 Inlägg

Leo86 skrev:
jag älskar att flytta mycket lust och få bra tryck när ja sitter o spelar ex cod5 eller nåt bilspel typ. d e d enda. men vill få ut mer. liksom. dom har ett packe med 2 av dessa högtalare med 2x21" i varje för ynka 7000:- låter för bra för o va sant typ. år det det? ( JAG SITTER I LÄGENHET) wink

dom behöver inte flytta mycke luft bara för att dom e 21".. de hänger ju på slaglängden oxå.. en så pass stor kon blir ofta "slö/långsam".

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
busfabror www.ljudbyggaren.se
9 mars 2009 · 504 Inlägg

Billebro är väl inte direkt kända för sina kvalitéts produkter...men vem vet, tiderna kanske har ändra sig...

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se
dbjanoz
10 mars 2009 · 1 785 Inlägg

Leo86 skrev:
Hej. jag har fastnat lite för 4x21" basar i låda med skrikare från bilebro.
har aldrig läst nåt gott om billebro. vore det nerbyte att sälja en magnat aggressor 5000 DM 20"bas och köpa dessa högtalare som en ersättning?


mvh

Vad har du för budget?

Varför inte 15" eller 18" istället? 21" är bra på en PA anläggning med hornkonstruktion och lätta högtalarkoner.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
lingua
10 mars 2009 · 2 271 Inlägg

Jag skulle kört på mindre grejer som många säger, gärna fler också!smile
Se bara på hur PA-sidan på konserter ser ut idag mot förr! Massa små element istället för färre stora, Spelar renare och ärligare
men flyttar lika mycket luft för det.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Leo86
12 mars 2009 · 1 468 Inlägg

Budget ligger på upp till 10.000:- det ja e ute efter mest e jordbävningsbas och djupbas. frågan e juh vad som skulle kunna passa bäst.

dbjanoz skrev:

Leo86 skrev:
Hej. jag har fastnat lite för 4x21" basar i låda med skrikare från bilebro.
har aldrig läst nåt gott om billebro. vore det nerbyte att sälja en magnat aggressor 5000 DM 20"bas och köpa dessa högtalare som en ersättning?


mvh

Vad har du för budget?

Varför inte 15" eller 18" istället? 21" är bra på en PA anläggning med hornkonstruktion och lätta högtalarkoner.

Lillskutten
27 februari 2011 · 22 Inlägg

åfan, är det du som vill sälja eller byta den där groteska basen på blocket?

Hade man haft pengar som man kunde lägga ut så hade man bjutt på wink

Leo86
27 februari 2011 · 1 468 Inlägg

Fordman skrev:
åfan, är det du som vill sälja eller byta den där groteska basen på blocket?

Hade man haft pengar som man kunde lägga ut så hade man bjutt på wink

haha snacka om att återliva en gammal tråd ^^

Ja det är ja som har den.

Står bakom soffan just nu smile

Rigan
27 februari 2011 · 451 Inlägg

Eftersom den ändå är upplivad ny kan jag passa på att fråga:
Är det ens möjligt att få djupbas ur PA-basar?! Är inte definitionen för en PA-bas att det är en bas som skall spela högt för många med hjälp av minimal effekt. Därför har de kort slaglängd, känslighet över 100 dB och stor konarea för att väga upp den korta slaglängden. Sådana basar skall stämmas av högt och får aldrig spela för långt under avstämning. Right?

Har på flera diskotek bett DJ:n att spela Bass I Love You efter stängning. Det blir helt tyst när djupbasen skall komma. (Filtreras bort)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang