Bränslepumpen går inte igång volvo 855-97

RHansson
18 mars 2011 · 17 Inlägg

Bränslepumpen på min 855 glt går inte igång när man ska starta bilen. Har bytt relät och pumpen funkar. Mätt strömmen som går till pumpen och den kommer fast bara i ca en sekund och sen försvinner, men de kanske ska vara så? Har även felsökt den på datan men det gav inget.. När pumpen väl går igång startar bilen och går som vanligt men dör igen efter en stund..
Vad kan det vara för fel?

19alex91
19 mars 2011 · 85 Inlägg

låter som glapp nån stans. testa att knacka på soppapumpen när den inte vill hoppa igång. brukar funka. knacka inte för hårt och inte för löst.

o_lindh
19 mars 2011 · 347 Inlägg

När man vrider på tändningen ska pumpen få ström i 1 sekund för att sedan stängas av.

RHansson
19 mars 2011 · 17 Inlägg

Ska prova knacka på den men de orkar man ju inte göra varenda gång..
Provade med att stoppa ner och mäta strömmen när jag kopplat ihop sladden från pumpen in i den andra men då kom ingen ström alls hmm

jonas 740
19 mars 2011 · 429 Inlägg

Låter som pumpen är kass ändå.

Hur kollade du om pumpen går?
För tar man upp pumpen ur tanken och test kör den så kan de gå som det inte är något motstånd i den.
Sen monterar man pumpen igen så orkar den inte starta pga motståndet.

Men låter skumt att det inte kommer fram någon ström ibland, klickar relät till?

Volvo 940 T5 "S90 Refinement" (1991)
RHansson
19 mars 2011 · 17 Inlägg

Tog ut den och koppla den direkt till batteriet och gick som den ska.. Men som sagt ibland gick den igång men nu är den stendöd. Har inte tänkt på om det klickar till men det är ju helt nytt men kan kolla!


jonas 740 skrev:
Låter som pumpen är kass ändå.

Hur kollade du om pumpen går?
För tar man upp pumpen ur tanken och test kör den så kan de gå som det inte är något motstånd i den.
Sen monterar man pumpen igen så orkar den inte starta pga motståndet.

Men låter skumt att det inte kommer fram någon ström ibland, klickar relät till?

jonas 740
19 mars 2011 · 429 Inlägg

RHansson skrev:
Tog ut den och koppla den direkt till batteriet och gick som den ska.. Men som sagt ibland gick den igång men nu är den stendöd. Har inte tänkt på om det klickar till men det är ju helt nytt men kan kolla!


jonas 740 skrev:
Låter som pumpen är kass ändå.

Hur kollade du om pumpen går?
För tar man upp pumpen ur tanken och test kör den så kan de gå som det inte är något motstånd i den.
Sen monterar man pumpen igen så orkar den inte starta pga motståndet.

Men låter skumt att det inte kommer fram någon ström ibland, klickar relät till?

Testa och ge pumen direktström och kolla om den går då med bra flöde/tryck.

Volvo 940 T5 "S90 Refinement" (1991)
Oves_Bror
19 mars 2011 · 456 Inlägg

Pumpen startar inte om inte boxen får signal att motorn snurrar, så det kan ju va vev eller kamaxelgivaren som sagt upp sig. Är lite osäker på vem av dom som gör vad men det går nog att leta fram på nätet.

growing old is mandatory growing up is optional
RHansson
20 mars 2011 · 17 Inlägg

aa har vart inne lite på samma spår med dom två men det är inget man köper och chansar på.. men passar t5 eller gl vev/kamaxelgivaren på en glt så man kan prova?

Oves_Bror skrev:
Pumpen startar inte om inte boxen får signal att motorn snurrar, så det kan ju va vev eller kamaxelgivaren som sagt upp sig. Är lite osäker på vem av dom som gör vad men det går nog att leta fram på nätet.

Muckluck
20 mars 2011 · 248 Inlägg

ahh de passar bara pröva
och se om du får fart på'tsmile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang