3082
Sök

BMW e39 525 luktar bränt...?

827 Inlägg
26 mars 2011
Trådstartare
som topicen säger så luktar min bmw bränt ibland... bara i coupen o det luktar som bränd elektronik... typ som när man smäller en kondensator.

nån som vart med om nåt liknande??

tacksam för svar

376 Inlägg
26 mars 2011
luktar det inte bränt då bilen är varm och står still? Ventilkåpspackning är standardfel och då brukar det lukta runk i bilen.

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

827 Inlägg
26 mars 2011
Trådstartare
Jorsten skrev:
luktar det inte bränt då bilen är varm och står still? Ventilkåpspackning är standardfel och då brukar det lukta runk i bilen.

vet inte hur det e när den står still.. när ja kännt det så e det när ja kör

killercow
26 mars 2011
kollat så att all elektronik fungerar som det ska?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 mars 2011
Visst kan ventilkåpspackningen läcka på TS Bmw men eftersom han beskriver det som "en bränd kondensator" antar jag att han har smällt en sådan och vet hur det luktar: Det skiljer sig ganska rejält mot olja som droppar ner på grenröret och skapar en puff rök.

Jag hade dock kollat upp det om jag varit i din situation, du vet aldrig vad det kan vara utan jag vill inte skrämma dig: Men det KAN faktiskt spontant ta fyr. Alternativt så stannar den helt plötsligt när du som minst behöver det vilket är lite mer sannolikt.

Bilen har inga andra fel, hur obetydliga den än verkar, som kan ge en vink? Belysning som blinkar, mätare som ibland slutar fungera etc? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

827 Inlägg
26 mars 2011
Trådstartare
vad ja märkt så har den inga el problem elr tjall.... tänkte på stereon, ska testa köra utan den på ett tag o se om lukten dyker upp igen.

killercow
26 mars 2011
eller den enkla anledningen till att lukter kan uppkomma. kupe-filtret. luktade skunk i min saab nästan lite bränd skunk. bytte kupe-filtret å lukten försvann.

ett rätt billigt tips att försöka med. enkelt oxå

huh?
10 427 Inlägg
26 mars 2011
Pizzaugnen? wink

**

Skämt åsido, du kan ju ta en kik kring kupéluftfiltret/ren (var det nu sitter på E39) och se
om det kan finnas något däromkring som spökar.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 mars 2011
steifan skrev:
Pizzaugnen? wink

**

Skämt åsido, du kan ju ta en kik kring kupéluftfiltret/ren (var det nu sitter på E39) och se
om det kan finnas något däromkring som spökar.

Tack du gjorde min dag! lol

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

3 259 Inlägg
26 mars 2011
steifan skrev:
Pizzaugnen? wink

Hahahahahahaha! big_smile
Senast redigerat av JonR (26 mars 2011)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Sök