Koppla neon till "rövvärmaren?"

BlandadBenzin
26 december 2006 · 202 Inlägg

Tja joo ja undrar (eftersom ja inte är haj på elektronik) om man kopplar neonet till rövvärmaren... tänds den då på när ja sätter igång rövvärmaren och stängs av när ja stänger av rövvärmaren?

SaabAeroo
26 december 2006 · 49 Inlägg

Jo det stämmer!xD

Darkie dARKiE
26 december 2006 · 5 031 Inlägg

Varför ska du koppla just till rövvarmaren? är det inte lättare att koppla till din sterio "remoten"  minne sladden..  och sätta en switch "On/off" mellan, så kan du sätta på neonet även när bilen är avstängd, etc etc..

/skog

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
BlandadBenzin
26 december 2006 · 202 Inlägg

Fan är det inte lätt om man bara sätter den på rövvärmaren och sätter på =P
man får ju koppla väck rövvärmaren bara för annars lär det bli varmt under en sommar dag. Men går det elle? =P

BlandadBenzin
26 december 2006 · 202 Inlägg

Darkie skrev:
Varför ska du koppla just till rövvarmaren? är det inte lättare att koppla till din sterio "remoten"  minne sladden..  och sätta en switch "On/off" mellan, så kan du sätta på neonet även när bilen är avstängd, etc etc..

/skog

Joo det kanske det är.. men är det jobbigt att installera en switch on/off?

Darkie dARKiE
26 december 2006 · 5 031 Inlägg

Torrone skrev:
Fan är det inte lätt om man bara sätter den på rövvärmaren och sätter på =P
man får ju koppla väck rövvärmaren bara för annars lär det bli varmt under en sommar dag. Men går det elle? =P

trodde du skulle ha rövvärmaren i funktion också såklart.. hade blivit varmt om rumpis,  men visst klart det går att göra så.


/skog

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Darkie dARKiE
26 december 2006 · 5 031 Inlägg

Torrone skrev:

Darkie skrev:
Varför ska du koppla just till rövvarmaren? är det inte lättare att koppla till din sterio "remoten"  minne sladden..  och sätta en switch "On/off" mellan, så kan du sätta på neonet även när bilen är avstängd, etc etc..

/skog

Joo det kanske det är.. men är det jobbigt att installera en switch on/off?

Nejdå, det är ju bara sätta dit en on/off switch i kretsen,  så blir det som du skulle tända/släcka lampan i huset.

/skog

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
YeahLow OutRage DriftTeam
26 december 2006 · 181 Inlägg

Du kan ju annars ta en sladd och dra den från batteriets pluspol och sedan sätta nån slags av säkringsdosa där du tar ström ifrån å sätter på en strömbrytare..orkar inte gå in mer invecklat på det där nu mitt i natten:P

Zlizco
BMW E30 V8 Supercharger "OutRage DriftTeam" (1990)
hento Audi A3 2.0T FSI Quattro
27 december 2006 · 36 Inlägg

Har en plygplansknapp på min, bredvid ljusknapparna. Funkar skit bra. big_smile

Brådhis * Voff voff *
27 december 2006 · 10 321 Inlägg

Att börja koppla in neon via t.ex. rövgrillens knappar känns jävligt Biltema lixom...

Som Smiley skrev, dra en ny sladd från batteriet, avsäkra den, och sätt dit en strömbrytare... Vet du inte hur du ska göra det så ska du nog inte heller ge dig på att klippa och klistra med bilens befintliga elsystem, såsom rövgrillen, heller...

Be någon el-kunnig polare om hjälp istället så slipper du stå och se på när din pärla fövandlas till aska...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
MilleN
27 december 2006 · 9 108 Inlägg

Jag tycker det är snyggt att inte ha massa andra skitknappar som inte är original så att sätta det på rövvärmen låter som en bra idé.

Brådhis * Voff voff *
27 december 2006 · 10 321 Inlägg

MilleN skrev:
Jag tycker det är snyggt att inte ha massa andra skitknappar som inte är original så att sätta det på rövvärmen låter som en bra idé.

Dom allra flesta biltillverkare har modellanpassade knappar man kan köpa...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
BlandadBenzin
27 december 2006 · 202 Inlägg

Man får alltid svar på garaget... tackar! Ska fundera lite på hur ja ska göra big_smile

NmRi Drifttekniker
27 december 2006 · 224 Inlägg

Det klart du kan koppla den till rövvärmen.. Men tänk på att du kanske vill tända neonet när du inte har tändningen på.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang