"uppkörning" på jobbet! Svårt?

TexaL
19 april 2011 · 308 Inlägg

Growe skrev:
tänk oxå på att dom skär på ett annat sätt än en vanlig bil
något många inte förstår

skulle ni se hur alla Tuwa`s taxibussar ser ut som står vid mitt jobb skulle ni nog aldrig mer våga köra om ni ser en sån i närheten smile

istort sätt har alla intryckta trösklar och skjutdörrar smile

hade du bott i örebro hade du nog kunnat provköra min skolbuss eftersom den har full längd för att vara en "mini" buss svårare än så kan inte en skåpbil bli

jag tycker att det är otroligt lätt att ratta dessa men så rattar jag 14meters bussar rätt ofta oxå smile

Snällt av dig! :-) Men man måste testa för att veta, gör mitt bästa som sagt o ser hur de går!

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
TexaL
19 april 2011 · 308 Inlägg

tkd_rille skrev:

TexaL skrev:

tkd_rille skrev:
De är enklare att parkera med en sån större bil. Bara låta bli att stressa upp och titta i speglarna och ha koll på allt.

Okej! Jag kommer göra mitt absolut bästa, det är ju inte så att de är uppkörning, jag vet ju hur man kör bil, jag förstår inte själv varför jag stressar upp mig så mycket haha! Men jag får tacka så mycket för ditt svar, jag uppskattar det!

De faller sig. Börja köra större bilar för 2 år sen då taxi och de är ändå människor man kör där på bår och i rullstolar. Stressar man lär man smälla i. Men en större bil behöver större plats för att vända tänk på det. De vill ju klart bara se att du kan köra, sen kommer tekniken efterhand. Du får säkerligen massa tips när du åker med.

Jag kommer inte stressa, göra mitt bästa och försöka hitta tekniken för att köra en så stor rackare.
Ja tror de är sant de du säger :-) Tackar så hemskt mycket för svaren, känner mig lite mer lättad nu! Ni får hålla tummarna för mig så att jag får jobbet haha!

Mvh Mathias

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
twin_cam Smålänning
19 april 2011 · 7 877 Inlägg

Ofta är skåpbilar lättmanövrerade, bara du håller ut i kurvorna. Men manövrering i trånga utrymmen brukar inte vålla några problem då dom i 9 fall av 10 är ganska fyrkantiga, så man har full koll på hörnen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
19 april 2011 · 5 650 Inlägg

Klarar du av och köra bil så klarar du en skåpbil/ lätt lastbil ända som kan va bra och ha koll på är höjden / överhänget. om man kör där de inte är fri höjd. och så man inte piskar till nån/nått med tex bakgavellyften.

är inte direkt sån jätte skillnad.
väldigt mkt mer skillnad och gå från en personbil till en riktig tung lastbil. men de ska du inte köra så.

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang