twin_cam
Smålänning
19 april 2011
· 7 877 Inlägg
Ta felkoder på den, finns massor med trådar i forumet där det står hur du gör.
Själv tippar jag på tempgivare och/elelr LMM.
PS. Fixa din rubrik...
EDIT: Hittade ett gammalt inlägg jag gjort:
Gör så här:
öppna motorhven, öppna locket på plastdosan på vänster fjäderbenstorn, ta ut kontakten som sitter istoppad i locket och sätt den i uttag 2, vilket är bräslesystem, på den svarta dosan med kontakthål.
Vrid på tändningen och tryck en gång på knappen (ca 1 sek).
Lär hur det blinkar (X=blinkning). T.ex XX XXX XX vilket utäses som 2-3-2.
När du fått ut en kod och det slutat blinka trycker du igen för att kolla om det finns fler felkoder.
När du fått ut alla och den 1:a blinkat klart igen, så håller du ner knappen i ca 8 sek och släpper, så ska lampan tändas, då trycker du igen i ca 5 sekunder så är felkoderna nollade.
Tryck en gång, så ska 1-1-1 blinka.
Stäng av tändningen och upprepa samma sak i uttag 6 (vilket innebär tändsystem).
När du nollat så kör en sväng, och kolla koderna direkt om du kört länge innan nollningen, annars är det bara att kolla vilka grejer som behövs och byta dom.
Senast redigerat av twin_cam (19 april 2011)
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!