Audi 80 coupé quattro 2.8 V6 -92 Tryck i tanken krångel med tankmätaren

Jimbo_90
19 januari 2011 · 28 Inlägg

Hej!
Nu är det såhär att jag har ovanligt mycket tryck i tanken. Men då frågar ni säkert vad fan gör de?
Jo för att när min tankmätare helt plötsligt lägger av. (När jag kör) Då stannar jag och öppnar tanklocket och det pyser utav bara fan och sen går jag in och sätter mig i bilen igen och då ser jag att mätaren pinnar opp igen.

Vad är felet?

Det är väl inte så bra med mycket onödigt tryck i tanken då borde den kunna implodera dvs sugas ihop och spricka.

Tacksam för svar är inte så kunnig inom just det här området.

te_wik Forummoderator
20 januari 2011 · 12 813 Inlägg

Någon ventilationsslang som ligger i kläm/lossnat mest troligt.

Har du inte riktigt tid att ta dig an det så köp ett tanklock på skroten eller något universiallock och borra några småhål i dom (samma funktion som att öppna locket och släppa ut trycket).

Men kom ihåg att det bara får vara en tillfällig lösning smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Jimbo_90
21 januari 2011 · 28 Inlägg

te_wik skrev:
Någon ventilationsslang som ligger i kläm/lossnat mest troligt.

Har du inte riktigt tid att ta dig an det så köp ett tanklock på skroten eller något universiallock och borra några småhål i dom (samma funktion som att öppna locket och släppa ut trycket).

Men kom ihåg att det bara får vara en tillfällig lösning smile



Mvh Tommy

Jag har tagit den allting hela vägen fram till motorutrymmet. Inget fel på några slangar. Så jag tror att det är kolkanistern som är pajj.

te_wik Forummoderator
21 januari 2011 · 12 813 Inlägg

Kan vara så ja.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Mr-Sniper
22 april 2011 · 25 Inlägg

vart sitter kolanisten på audi 100 2.8 quattro?

Mr-Sniper Racing
!! Stockholm !!
Volvo S60 2.4T "Sniper Racing" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang