Bästa H4-lampan?

LiNx
2 april 2011 · 424 Inlägg

Fr3ddy skrev:
Finns 2 lampor som utmärker sig från alla andra. Jag förutsätter att du är ute efter en laglig lampa. Alltså en lampa som inte överskrider 60 watt.


Det är Philips x-treme vision samt Osram Night breaker som är det bästa du kan hitta. Jobbat på AD-center och jobbar numera på Mekonomen. Philips är AD´s flaggskepp, medans Osrams är Mekonomens kan man säga.. smile



Min personliga uppfattning är att Night Breakern ger mer ljus. MEN! Hållbarheten på dessa lampor är inte den bästa. Sitter en speciell gas i dessa som inte riktigt hänger med av någon anledning. Mer ingående kan jag dessvärre inte. Hållbarheten överskrider inte 6 månader. Mitt rekord är 4. Så sett så vinner Philips lampa.

Håller me big_smile

Tycker Osram har inte fått till de riktigt för o konkurera me Philips, än iaf.. om de nu är gasen el glödtråden!
Men Philips är alltid ett säkert kort

steifan DR!FTT3KN!K3R
3 april 2011 · 10 427 Inlägg

Fr3ddy skrev:
Hållbarheten överskrider inte 6 månader. Mitt rekord är 4. Så sett så vinner Philips lampa.

Mina Osram Nightbreaker höll i ett år ungefär wink Får se hur länge nya Plus-varianten håller.

Blackbird_CaD_
24 april 2011 · 95 Inlägg

Mina Night Breaker lampor dog efter typ 2 månader.
Men NB Plus som jag har nu verkar hålla hur länge som helst, har nog hållt minst 2 gånger längre nu än vanliga NB. Och still going strong..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang