Lossa topplocket på volvo 745 230e

GAMMD
8 mars 2011 · 85 Inlägg

Jaha............öppnade fördelaren och hittade en rotor i 6 bitar....Så nu är gnistan tebaka, får hem en ny förpump idag så kanske....vovven hostar igen, den gör det på startgas nu iaf

Eltekniker med sju ungar....dvs = påtvingad gör det själv. Har en Volvo 740-88-230e, och en Caravelle Syncro m, diff.....alltså borde ölska att skruva....:-)
RD_87 Skrotsamlare
8 mars 2011 · 4 031 Inlägg

Du får knäppa en bild under huven, som du beskriver den låter det inte alls som min senaste B230E. Kan ju vara intessant att se.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
GAMMD
9 mars 2011 · 85 Inlägg

Det ska jag göra, för igår kväll vid 22.00 tiden så blev jag klar med byte av förpumpsbyte på tankarmaturen, huvudpumpen eller ackumulatorpumpen under bilen låter som en marskatt men vovven startade....Jiiipiiieee. Så idag investerar jag i ny huvudpump och en ny kylare då övre anslutningen har minskat i längd....(drog åt slangklämman lite för mycket) kanske går att laga men vet inte riktigt om det går att få tätt, har ju en automat så det är nog bra om kylningen fungerar...;-)

Eltekniker med sju ungar....dvs = påtvingad gör det själv. Har en Volvo 740-88-230e, och en Caravelle Syncro m, diff.....alltså borde ölska att skruva....:-)
RD_87 Skrotsamlare
9 mars 2011 · 4 031 Inlägg

Så mycket som du fixat på den bilen så får du slita 10 år på den tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
GAMMD
10 mars 2011 · 85 Inlägg

Fick lov att ta vovven till jobbet idag, kändes lite vanskligt utan slangklämmor på soppaslangarna vid tanken. Hade locket öppet för att se om det skulle börja strula...+ hade fönstret öppet så jag skulle känna av ev ångor....livet är för kort för att inte knasgasa.... Vovven skötte sig skitbra och jag har fått en mer distinkt kickdown = roligare att gasa.....kunde inte låta bli utan gjorde en nolla på parkeringen utanför jobbet, chefen var tidig....naturligtvis och stod i fönstret... well kort kommer på projekt rädda Vovven

Eltekniker med sju ungar....dvs = påtvingad gör det själv. Har en Volvo 740-88-230e, och en Caravelle Syncro m, diff.....alltså borde ölska att skruva....:-)
RD_87 Skrotsamlare
11 mars 2011 · 4 031 Inlägg

Grattis! Skönt att du fick fart på den, annars hade du nåt drabbats av något stressrelaterarat och plågsamt wink

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
GAMMD
13 mars 2011 · 85 Inlägg

Ahhhh fick även igång manometern på instrumentpanelen, den är till luftdämparna, bra att se vilket tryck jag fyller dem med. Nu är jag inne på fininställning av bränsleblandningen, har lite problem med styrtrycksregulatorn, har jag fixat allt annat så äre dags att byta den. Frugan skojade ....tror jag..hon vill ha flames på vovven. Hmm kanske jag ska leta fram min airbrush och göra ngt roligt lackjobb på den.

Eltekniker med sju ungar....dvs = påtvingad gör det själv. Har en Volvo 740-88-230e, och en Caravelle Syncro m, diff.....alltså borde ölska att skruva....:-)
GAMMD
15 mars 2011 · 85 Inlägg

En fråga, när jag kör i ca 90, gör en kickdown, alltså inte nerväxling utan en riktig kickdown, då verkar det som om luften eller soppan inte riktigt räcker till, kan det vara luft i bromssystemet som påverkar? Tänkte då på vakuumet? Verkar ha ett litet läckage på det då min STANNA lampa lyser titt som tätt ;-).....Kan ju köra vettigare oxå eftersom problemet inte uppstår under 4000 varv

Eltekniker med sju ungar....dvs = påtvingad gör det själv. Har en Volvo 740-88-230e, och en Caravelle Syncro m, diff.....alltså borde ölska att skruva....:-)
RD_87 Skrotsamlare
15 mars 2011 · 4 031 Inlägg

Låter som bränsletrycksfall, men en gammal volvo är ju mer eller mindre död efter 4500 om jag inte missminner mig. Kan ju vara ett vakumläck men luft i den hydraliska delen ska inte påverka motorns gång.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
GAMMD
30 april 2011 · 85 Inlägg

Det verkar vara ngt med bromssystemet, sedan verkar pumpen under bilen få jobba hårt.Om det är lite soppa och jag svänger i t.ex en rondell så hackar den till. Vet inte riktigt hur jag fixar detta. Blev lite matt och för att få tid att skruva köpte jag mig en chevrolet. Det är en Tacuma 2,0 som gått 3500 mil. Ganska rolig att köra och ett rätt bra chevagung när jag kör över våra Jämtländska tjälskott. ;-). Tänkte först skrota eller ge bort vovven men va f.n, jag har ju lagt ner så mycket pengar och tid. Så nu har jag köpt en liten bil bara för pendlingen till jobbet, ochf att slippa skruva. Istället för det har jag tre bilar...Ha haaa. Neej nu blir det en goebärs och ut o byta bakhjulslagret på caravelle-bussen . See u M8

Eltekniker med sju ungar....dvs = påtvingad gör det själv. Har en Volvo 740-88-230e, och en Caravelle Syncro m, diff.....alltså borde ölska att skruva....:-)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang