stoneman skrev:
Ska man köra på en 19T istället och hur mycket "vinner" man på detta? Kommer effekten vid typ 5000varav så är det ganska menlöst då jag hade tänkt använda bilen på gatan och inte på banan!??
Vinsten blir ju rätt liten, ska man få ut det sista så behövs ju ett chip för 19T. Och vad gäller laddtrycket så kommer det inte speciellt mycket senare, vi pratar skillnad på kanske 300 rpm.
stoneman skrev:
OM man kör med 19T istället för 18T, behöver jag byta vevstakar då med? För då går ju kostnaden upp med ca.30 000kr och då kanske det inte är lika motiverat att välja den turbon?
Det finns det ingen som kan svara på. Ingen kan ge ett rakt svar, utan det visar sig. Vevstakarna kan man kröka redan när man bara chipar. Så exakt när dina stakar i din motor med ditt körsätt ger upp, om dem ger upp vill säga märks helt enkelt. Vill man vara på den säkra sidan så lär man byta stakar. Annars så lär man hoppas på att det håller.
stoneman skrev:
Original så sitter det 375cc spridare vid 3bar (12ohm), dom gröna är på 442cc vid 3bar (12.2ohm) Behöver jag montera ett motstånd på 0,2ohm i serie för att kompensera till rätt motstånd eller är det bara att bulta dit och köra?
Bara att sätta dit dem nya och åka om man har mjukvara eller annat lmm-hus så motorn går som den ska.