Golf Vr6 Kamkedja

NorrmaN_Racing Olofström , Blekinge
6 januari 2007 · 211 Inlägg

Jag bara undrar om det är någon som vet om det är svårt att byta kamkedja på en Golf 3 Vr6.
Hur mycket skulle det kosta om man gjorde det själv! Snabba svar vore fint ! /Mvh N-Racing

Nissan Cherry Turbo "Sleeper" (1985)
Camitz
6 januari 2007 · 646 Inlägg

Såvitt jag vet så e det inte så jävla roligt att göra det själv men du sparar ju åtskilliga tusenlappar på att som sagt gör det själv, rekommenderar att du hör med killar/tjejerna på www.vr6.nu

Dom är betydligt mer insatta i det!

Pontus_mpower Cotech
6 januari 2007 · 21 Inlägg

mkt jobb e det iaf, måste bort m växellådan, för de har ju placerat kamdrivningen bak på motorn, lr vänt motorn bakofram, en hel dags jobb på märkes verkstad iaf!

Vägen är aldrig för lång i en Bmw =)
Decibel
6 januari 2007 · 2 911 Inlägg

Lättaste är att lyfta hela motorn med lådan, du får inte lös det på annat vis rent tidsmässigt, lättare att komma åt allt då också.

vanten06
6 januari 2007 · 342 Inlägg

när ska kamkedjan bytas på en vr6? eller är det bara om den "går sönder"

mannen666666 preem pump
6 januari 2007 · 836 Inlägg

snackade med dom på den lokala aktoriserade  audi/golf verkstaden då jag ägde en vr:a
det är tydligen spännarna som ger sig men man byter alltihop samtidigt, vid runt 20000 mil
dom ville ha cirka 13000:- för jobbet med material
tydligen 2 arbetsdagar
dom behövde lossa på motor fästen å bla bla bla bla bla
sålde skiten, det va faan inte värt att byta

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
Decibel
6 januari 2007 · 2 911 Inlägg

Helst bör den bytas innan den brakar, det är liksom hela grejjen med att byta tongue

Vi skruvade nyligen i en VR6;a där toppen slagit sig och kedjespännarna va helt slut, de va ingen idé att försöka smyga utan bara riva motor och låda ur bilen och plana toppen, sen gick den som ett skållat.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang