Motorknack Chrysler 300M -99.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 maj 2011 · 17 502 Inlägg

Det ska väl sägas att det tyvärr låter som ett klockrent lagerknack på veven. Inget på tomgång men gasar man till kommer det och följer varvtalet ner till strax före tomgång. Segt med tanke på att bilen har rullat väldigt lite...

Så? KAN det var något annat? Riva maskin får en verkstad göra. Men annat kollar jag själv.

Ingen bra vecka. 300C:n frontade jag ett rådjur med häromdagen så den ska in och fixas. Och nu detta...

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
chryslerstratus
21 maj 2011 · 440 Inlägg

Du har ingen möjlighet att spela in ljudet?

Har du felsökt med stetoskop varifrån ljudet verkligen kommer? (eller det kanske inte behövs om det är tydligt?)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 maj 2011 · 17 502 Inlägg

chryslerstratus skrev:
Du har ingen möjlighet att spela in ljudet?

Har du felsökt med stetoskop varifrån ljudet verkligen kommer? (eller det kanske inte behövs om det är tydligt?)

Jo det kan jag nog göra imorgon.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
chryslerstratus
21 maj 2011 · 440 Inlägg

tongue

Det känns ju inte som om det ska vara något allvarligt fel på just den motorn (3.5), den är ju inte känd för några "anmärkningsbara" fel.

Batta
21 maj 2011 · 1 353 Inlägg

Vet inte hur det är med V6'an, men chryslet hade ju problem med vevlagren på magnum V8'an som sitter i Jeeparna bland annat, jag har själv bytt vevlager på en som gått strax över 6000 mil bara.

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
RD_87 Skrotsamlare
21 maj 2011 · 4 031 Inlägg

Släng in en separat oljetrycksmätare, kassa lager brukar ge oljetrycksfall.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
WolleJR Klassad som Bilgalen Idiot
21 maj 2011 · 273 Inlägg

Usch inte kul att krocka med djur hmm

Volkswagen Golf GL Mk1 "Goffen" (1982)
Tvattekorg Likbärgare
21 maj 2011 · 375 Inlägg

Säker på knack och inte tick? För tick tyder på en dålig lyftare eller att någon lyftare får dåligt med olja, Kan fungera med CRC motorflusch.

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang