Audi 100 2.8e 92 Hackar när den börjar bli varm

mirt400
18 april 2011 · 208 Inlägg

Hej Har fått ett problem som jag fick i vintras och sedan har den gått så när den blir varm!
När jag nyss startat bilen och innan tempen börjar sticka på både vatten och olja så går den kanon inga problem.
När den har fått upp värmen lite på bägge så börjar den gå sämre och hackar till och går aningen sämre.
Har felsökt lite genom att lämna in bilen dom hittade inget genom datorn inga felmeddelande då.
Jag har bytt bränslefilter och vart ingen skillnad, kollade tänd stiften och dom såg bra ut.
Då är frågan vad kan göra så att den hackar och går sämre nästan som att man måste gasa mer för att den så gå bra igen varje gång den hackar så gasar jag lite då går den bra ett tag sen går den konstigt igen.

Senast redigerat av mirt400 (18 april 2011)

ajonasson
18 april 2011 · 583 Inlägg

Vad har du felsökt själv?

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.
mirt400
18 april 2011 · 208 Inlägg

Kollat med dator om spridare var dåliga dom kollade allt i datorn på bilen....
Efter jag gjorde den kollen bytte jag filter kollade även tänd stift (kommer bytas snart) Tänd stiften såg bra ut fast vet aldrig när dom var bytt senast

mirt400
22 april 2011 · 208 Inlägg

fler förslag?

Mr-Sniper
22 april 2011 · 25 Inlägg

Har samma problem på min o jag har märkt att det e ett jävla vakumsug när man öppnar tanklocket så jag undrar om det kan va returen som e igensatt? eller drar den kanske tjuvluft nånstans

Mr-Sniper Racing
!! Stockholm !!
Volvo S60 2.4T "Sniper Racing" (2001)
mirt400
24 april 2011 · 208 Inlägg

Returslangen är det icke har kollat detta inget igensatt!
Tjuvluft är det inte heller har testat med startspray!
Den går inte heller ojämt på tomgången

TS_quattro fyrkrafsare
24 april 2011 · 1 443 Inlägg

tempgivaren på vänster cylinderbank (sett från förarplatsen) är ett vanligt problemtroll på 2.8 AAH motorn, ta en titt på nordicaudi.com så finns det ganska många trådar om just detta...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
mirt400
15 maj 2011 · 208 Inlägg

Kan du länka någon? hittade dock ingen... Hur kan detta va felet som? för när jag gasar på slutar den hacka och går bra ett tag. Sen brukar den gå ner igen och hacka....

mirt400
10 juni 2011 · 208 Inlägg

bump!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang