Volvo amazon 64 Turbo bygge / 850i motor

raketragnar Legitimerad idiot :)
28 december 2010 · 59 Inlägg

Kul att se att någon bryr sig om dessa bilar!

Där vissa ser problem, ser andra möjligheter! Keep going! smile

raketragnar Legitimerad idiot :)
28 december 2010 · 59 Inlägg

Kul att se att någon bryr sig om dessa bilar!

Där vissa ser problem, ser andra möjligheter! Keep going! smile

P--JawZ--K
28 december 2010 · 579 Inlägg

Jo så tänkte jag oxå, men va lite osäker på grund av att den vxl-låds axeln kommer längre ut å kanske inte kommer tillräckligt långt in i svänghjulet samt vevaxeln. Vet dock ej detta men dä ä ju bara att fortsätta klura.

För ett tag sen på sävarturbo såg jag en person som svetsa om en svänghjuls kåpa på dä sättet jag beskrev, å då hade han bilder. Kanske skulle va nåt, en bild säger ju trots allt mer än 1000 ord wink

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
linnee Bleking
28 december 2010 · 137 Inlägg

raketragnar skrev:
Kul att se att någon bryr sig om dessa bilar!

Där vissa ser problem, ser andra möjligheter! Keep going! smile

HeHe ja de är kul smile allt går bara man vill smilebig_smile

linnee Bleking
28 december 2010 · 137 Inlägg

P--JawZ--K skrev:
Jo så tänkte jag oxå, men va lite osäker på grund av att den vxl-låds axeln kommer längre ut å kanske inte kommer tillräckligt långt in i svänghjulet samt vevaxeln. Vet dock ej detta men dä ä ju bara att fortsätta klura.

För ett tag sen på sävarturbo såg jag en person som svetsa om en svänghjuls kåpa på dä sättet jag beskrev, å då hade han bilder. Kanske skulle va nåt, en bild säger ju trots allt mer än 1000 ord wink

Okeej smile jaa Tänkte med på det smile men de fixa sig nog smilebig_smile

P--JawZ--K
29 december 2010 · 579 Inlägg

Ja dä är ju bara att köra på wink Å ifall dä nu skulle bli för kort, så kan du ju helt "enkelt" kapa bort på båda sidor av svänghjulskåpan mellan "flänsen" du har gjort, så du får rätt längd till slut smile

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
linnee Bleking
29 december 2010 · 137 Inlägg

P--JawZ--K skrev:
Ja dä är ju bara att köra på wink Å ifall dä nu skulle bli för kort, så kan du ju helt "enkelt" kapa bort på båda sidor av svänghjulskåpan mellan "flänsen" du har gjort, så du får rätt längd till slut smile

Aa precis big_smile kommer nog fan funkar  MVH linus

linnee Bleking
29 december 2010 · 137 Inlägg

Nu så har ja börjat kapa ena sidan av skärmarna ska brädda ut dom lite smile kommer snart lite bilder smile

fixarn1
29 december 2010 · 16 Inlägg

steffe85 här på garaget har svetsat ihop bmw/opel låda där kan du sno någon ide.

Kämpa på.

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
29 december 2010 · 3 068 Inlägg

Antar att det var elektrolys du menade på förra sidan?

Du behöver:
plastbalja
vatten
kaustiksoda
bilbatteri o laddare
"offer"järn tex plåtbitar

ta 2-3msk kaustiksoda per liter vatten i plastbaljan.
lägg tex plåt runt kanterna, koppla + från batteri (dock ovan ytan, mkt viktigt!)
lägg det du vill renovera i mitten, koppla - från batteri, kan vara under ytan, parallellkoppla om fler föremål
se till att det är plåtrent där du fäster kablar för bästa kontakt. Föremålen skall ej ha kontakt med varandra
sen är det bara att koppla på strömmen och låta stå, kan ta några timmar - över natten. Se till att ha god ventilation, gaserna som bildas är mkt giftiga.

Illustration. Säg till om jag ska ta bort inlägget, mvh / Peter
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/Untitled.jpg

linnee Bleking
29 december 2010 · 137 Inlägg

fixarn1 skrev:
steffe85 här på garaget har svetsat ihop bmw/opel låda där kan du sno någon ide.

Kämpa på.

Okej smile Tack för tipset smile

linnee Bleking
29 december 2010 · 137 Inlägg

mrpete skrev:
Antar att det var elektrolys du menade på förra sidan?

Du behöver:
plastbalja
vatten
kaustiksoda
bilbatteri o laddare
"offer"järn tex plåtbitar

ta 2-3msk kaustiksoda per liter vatten i plastbaljan.
lägg tex plåt runt kanterna, koppla + från batteri (dock ovan ytan, mkt viktigt!)
lägg det du vill renovera i mitten, koppla - från batteri, kan vara under ytan, parallellkoppla om fler föremål
se till att det är plåtrent där du fäster kablar för bästa kontakt. Föremålen skall ej ha kontakt med varandra
sen är det bara att koppla på strömmen och låta stå, kan ta några timmar - över natten. Se till att ha god ventilation, gaserna som bildas är mkt giftiga.

Illustration. Säg till om jag ska ta bort inlägget, mvh / Peter
http://i737.photobucket.com/albums/xx17 … titled.jpg

Tack för tipset smile smile smile smile smile

linnee Bleking
17 januari 2011 · 137 Inlägg

tjoo smile kollade med killen som har motorn idag och vi kan snart lyfta ut den smile så fort lite snö smälter bort^^  sen här på GARAGET så har dom tagit väck min amazon inne på profilen för ja hade tydligen inte uppfyllt vissa krav men de roliga är att ja har gjort allt rätt och inte ändrat något !! SJUKT---med projekt rådet är som tur väl kvar:)  sen så har ja svetsat lite till kommer snart bilder smile MVH

linnee Bleking
27 maj 2011 · 137 Inlägg

linnee skrev:
http://gatbilar.se/forum/viewtopic.php?id=9992&p=1

kolla här , lite lättare ---------------------------------------

linnee Bleking
27 maj 2011 · 137 Inlägg

linnee skrev:

linnee skrev:
http://gatbilar.se/forum/viewtopic.php?id=9992&p=1

hyperspace
29 juni 2011 · 138 Inlägg

prem lagd : ) och du snälla gör motorn fin, det är det bässta jag vet tongue nylack och polering big_smile gärna trimm med wink

Självmord är det enda alternativet.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang