Cts vs Ctr

rocker
6 januari 2007 · 67 Inlägg

Albertoo skrev:

rocker skrev:
nä.. det var jag som antydde det om räcer..

jag är imponerad albertoo... du nämde varken sport eller gti-bil under hela den kommentaren..

men fortfarande tvungen att påpeka vilken du anser vara bättre..

det var tal om för och nackdelar, men det undgick tydligen dig!?!?

bra nu börjar vi komma nånstans, kan du snälla snälla ta fram nåt test/reportage där corollan är bättre än type r,som jag sagt corollan vinner på komfort och utrs. men absolut inget annat.är man ute efter komfort o utrs i en "sport" bil så e corollan bra, men då ska ni inte jämföra den med en type r som inte är känd för komfort lr. utrs. ta o jämför corollan med en "liknande"bil som corollan.
så för o komma till saker ta fram ett test/reportage där corollan vinner! lycka till!

ffs.. LÄS topic... du är ju helt lost.. jag lägger ner den här diskussionen..

Senast redigerat av rocker (6 januari 2007)

Samuel_mkiv
7 januari 2007 · 51 Inlägg

typ-R och T-sport, båda bilarna är japanare, och det är bra.
båda har sina positiva o negativa saker.
sen hänger det från person till person om vad som är kraven på bilen man ska ha,
för mig tex, så e väghållningen e inte så viktig, men 402m eller 0-100km tiden e sjukt viktig,
som sagt det e olika på vad man vill ha och är ute efter.

Senast redigerat av Samuel_mkiv (7 januari 2007)

volume Blyfot
9 januari 2007 · 142 Inlägg

verkar som Albertoo äntligen har insett att varken CTS eller CTR är en "gti" bil.. ingen av dom innehåller turbo..

Sir_x
9 januari 2007 · 945 Inlägg

Vad jag vet så har inte Peugeot 206GTI heller nån turbo...

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
Eisenhut
10 januari 2007 · 1 827 Inlägg

volume skrev:
verkar som Albertoo äntligen har insett att varken CTS eller CTR är en "gti" bil.. ingen av dom innehåller turbo..

Enligt mig ska inte en GTi bil ha turbo heller...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Ejan
11 januari 2007 · 648 Inlägg

turbo i en GTi bil ? snälla nån säg att du skämtar....

en Äkta GTi ska ha en varvande sugmotor inget annat...var så det började och så det ska vara

man kan visst jämföra CTS och CTR  båda är GTi-bilar eller såkallade "hathatches" precis som 206RC och Clio sport m.m

Märkena prioriterar bara olika saker på sina sportigare modeller sen är det upp till var och en att välja det som passar..alla har sina för och nackdelar

Albertoo
11 januari 2007 · 538 Inlägg

volume skrev:
verkar som Albertoo äntligen har insett att varken CTS eller CTR är en "gti" bil.. ingen av dom innehåller turbo..

o nej inte en till som tror sig kunna bilar!
vart har du sett att en Gti bil SKA ha turbo??? ta o läs lite o återkom mannen! big_smile

Senast redigerat av Albertoo (11 januari 2007)

n0jas OEM <3
14 januari 2007 · 194 Inlägg

Du lille "Albertoo" ska säga dig att en SAAB 9-5 aero 250 hk rasta jag med min CTS som ingenting 0-150 km/h han hade inte en chans och de sa han själv ! C70 T5 ? Jag har jobbat på volvo den är bara allmänt tråkig skulle aldrig vilja äga den.

CTS:en är bättre än vad du tror och sluta läsa tidningar stick ut och prova en så ska du se ! har provat båda CTR och CTS , kan säga att CTR:en är mer racing och CTS:en mer komfort ! Men grejen med detta är att CTS är mer ovanlig än en CTR därför köpte jag min + att jag ska inte köra på bana med min för den delen ute efter lite komfort med ! jag har racat mot CTR:er också ska säga att man kör nästa jämnt om båda är orginal, Mest föraren som skiljer dom åt ! MVH n0jas

These days ♪♫
volume Blyfot
14 januari 2007 · 142 Inlägg

Albertoo skrev:

volume skrev:
verkar som Albertoo äntligen har insett att varken CTS eller CTR är en "gti" bil.. ingen av dom innehåller turbo..

o nej inte en till som tror sig kunna bilar!
vart har du sett att en Gti bil SKA ha turbo??? ta o läs lite o återkom mannen! big_smile

kanske får ta och göra det men jag anser fortfarande att CTS och CTR INTE är GTi bilar.. så enkelt är det.

martenj76
14 januari 2007 · 19 Inlägg

Allt började ju med Golf GTI på 80-talet och den hade inte turbo så jo så båda är GTI-bilar

Albertoo
14 januari 2007 · 538 Inlägg

n0jas skrev:
Du lille "Albertoo" ska säga dig att en SAAB 9-5 aero 250 hk rasta jag med min CTS som ingenting 0-150 km/h han hade inte en chans och de sa han själv ! C70 T5 ? Jag har jobbat på volvo den är bara allmänt tråkig skulle aldrig vilja äga den.

CTS:en är bättre än vad du tror och sluta läsa tidningar stick ut och prova en så ska du se ! har provat båda CTR och CTS , kan säga att CTR:en är mer racing och CTS:en mer komfort ! Men grejen med detta är att CTS är mer ovanlig än en CTR därför köpte jag min + att jag ska inte köra på bana med min för den delen ute efter lite komfort med ! jag har racat mot CTR:er också ska säga att man kör nästa jämnt om båda är orginal, Mest föraren som skiljer dom åt ! MVH n0jas

*asg* du kan ALDRIG ta en aero eller T5. spelar ingen roll vad du säger. klart man inte ska stirra sig blint på siffror 0-100 mm. men lite sanning ligger ju i de siffrorna oxå, och där är det stå att din går 0-100 på över 8.2-8,7(sett olika siffror på olika tester) sec. medans saaben o T5:an på 7 sec. mkt e ju upp till föraren men det finns inte en chans att du skulle kunna köra ifrån dessa bilar varkern 0-150 eller i toppfart! type r däremot tar båda! big_smile

förresten hur kan det vara möjligt att din går 0-100 på 6.99? :S vart har du fått de drömsiffrorna ifrån! och visa mig nån tråd,film, test där det finns nåt som säger att corollan skulle vara snabbare än aero lr. t5, Lycka till!

Senast redigerat av Albertoo (14 januari 2007)

volume Blyfot
14 januari 2007 · 142 Inlägg

okej okej.. jag ger mig till skillnad från vissa andra.. jag har fel! därför ska jag bara LÄSA på denna tråd till en annan viss person kanske fattar att han också måste ge sig..

Peace!

Albertoo
14 januari 2007 · 538 Inlägg

volume skrev:
okej okej.. jag ger mig till skillnad från vissa andra.. jag har fel! därför ska jag bara LÄSA på denna tråd till en annan viss person kanske fattar att han också måste ge sig..

Peace!

jag ger mig när jag ser fakta att corollan är bättre/snabbare eller vad ni nu vill jämföra dessa två bilar med!

martenj76
14 januari 2007 · 19 Inlägg

Lägg ner nu Albertoo för fan! Du verkar inte ha något liv

volume Blyfot
14 januari 2007 · 142 Inlägg

Albertoo skrev:

volume skrev:
okej okej.. jag ger mig till skillnad från vissa andra.. jag har fel! därför ska jag bara LÄSA på denna tråd till en annan viss person kanske fattar att han också måste ge sig..

Peace!

jag ger mig när jag ser fakta att corollan är bättre/snabbare eller vad ni nu vill jämföra dessa två bilar med!

okej jag kan inte hålla mig.. om du läser hela tråden igen så tror jag du har fått all fakta du behöver för att ge dig.. det finns ju flera stycken som har kört i från både  aero och c70 t5 med CTS:en vad mer begär du.. tror du bara på sånt som står skrivet på papper eller?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang