hjälp med photoshop..

volume Blyfot
14 januari 2007 · 142 Inlägg

vette f-n om denna tråden hör hemma här... men min fråga är iaf hur man ändrar fär på en svart bil på lättaste sätt utan att förlora formerna?

volume Blyfot
14 januari 2007 · 142 Inlägg

Tesla skrev:
är inte jätte bra men testa CTRL+U å lek lite..

har testat.. det är omöjligt för mig iaf.. men tack ändå.

volume Blyfot
14 januari 2007 · 142 Inlägg

Tesla skrev:
va är det för bild? lägg upp nånstans på nätet så kan ja testa mig fram:P , har haft photoshopletioner i skolan big_smile

hehe jag med.. i en och en halv termin bara visserligen.. plus att jag inte vet hur fan man lägger upp bilder här på forumet.

BMW635_Robban
14 januari 2007 · 1 277 Inlägg

http://www.digimods.co.uk/tutorials/

På denna sida kan du nog få några tips! smile

volume Blyfot
14 januari 2007 · 142 Inlägg

BMW635_Robban skrev:
http://www.digimods.co.uk/tutorials/

På denna sida kan du nog få några tips! smile

thanx ska kolla på det och se om jag kan få nått att funka..

OverBoosted AUTOBAHNRASER
14 januari 2007 · 3 804 Inlägg

nästintill omöjligt att få en svart bil snyggt lackad i ps om det är en ljusare färg.. men mörkblå o mörk grönt o så är ju lätt


Bmw osv..
volume Blyfot
14 januari 2007 · 142 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
nästintill omöjligt att få en svart bil snyggt lackad i ps om det är en ljusare färg.. men mörkblå o mörk grönt o så är ju lätt

hmm.. du tror inte att man typ kan färga först mörkt och sen ljusare och ljusare då? (för trött för att testa om du möjligen vet om det funkar)

OverBoosted AUTOBAHNRASER
14 januari 2007 · 3 804 Inlägg

volume skrev:

UseDubbelTurbo skrev:
nästintill omöjligt att få en svart bil snyggt lackad i ps om det är en ljusare färg.. men mörkblå o mörk grönt o så är ju lätt

hmm.. du tror inte att man typ kan färga först mörkt och sen ljusare och ljusare då? (för trött för att testa om du möjligen vet om det funkar)

Man kan göra "vadsomhelst" i Ps inprincip.. men jag har ändå svårt att tro att det går att få en mörk svart bil snygg o ljus.. du kan säkerligen få den ljus.. men lär inte se speciellt vackert ut.. men man kan säger få till det perfekt med om man har tid och tåla mod till det.. finns ju ett photoshop forum som nån snubbe har på Gorg har.. sök efter det kan du nog få bra hjälp smile


Bmw osv..
TyranN Biltokig
14 januari 2007 · 345 Inlägg

Att få en svart bil vit i PS är svårt. Riktigt svårt.

volume Blyfot
14 januari 2007 · 142 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

volume skrev:

UseDubbelTurbo skrev:
nästintill omöjligt att få en svart bil snyggt lackad i ps om det är en ljusare färg.. men mörkblå o mörk grönt o så är ju lätt

hmm.. du tror inte att man typ kan färga först mörkt och sen ljusare och ljusare då? (för trött för att testa om du möjligen vet om det funkar)

Man kan göra "vadsomhelst" i Ps inprincip.. men jag har ändå svårt att tro att det går att få en mörk svart bil snygg o ljus.. du kan säkerligen få den ljus.. men lär inte se speciellt vackert ut.. men man kan säger få till det perfekt med om man har tid och tåla mod till det.. finns ju ett photoshop forum som nån snubbe har på Gorg har.. sök efter det kan du nog få bra hjälp smile

Gorg?

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
14 januari 2007 · 2 258 Inlägg

Gorg = Garaget.org smile

Hur man får upp bilder i forumet!? Enkelt!
Har du dem redan i ditt garage/projekt eller liknande här på garaget.org öppnar du din bild, och strax under rutan där man kan kommentera bilden finns en liten ruta med BBCode, det är den texten du bara kopierar rakt in i forumtråden om du vill ha med bilden i forumet.

Ligger bilden någon annanstans på nätet använder du den lilla blå texten "img taggen" som ligger rakt under rutan där du skriver ditt inlägg i forumet. Då öppnas en ruta och du får den kod du behöver för att länka in bilden. För att veta vad bilden heter vänsterklickar du på den och kollar under egenskaper. Det namnet (http://www.blablabla...osv) kopierar du bara in mellan img-taggarna och VIPS är bilden på plats! smile

Hoppas det blev begripligt - och vad gäller Photoshop är jag inte tillräckligt bra på det för att kunna hjälpa dig, men på www.fotosidan.se finns riktiga proffs om du kör fast!

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
volume Blyfot
14 januari 2007 · 142 Inlägg

vulture skrev:
Gorg = Garaget.org smile

Hur man får upp bilder i forumet!? Enkelt!
Har du dem redan i ditt garage/projekt eller liknande här på garaget.org öppnar du din bild, och strax under rutan där man kan kommentera bilden finns en liten ruta med BBCode, det är den texten du bara kopierar rakt in i forumtråden om du vill ha med bilden i forumet.

Ligger bilden någon annanstans på nätet använder du den lilla blå texten "img taggen" som ligger rakt under rutan där du skriver ditt inlägg i forumet. Då öppnas en ruta och du får den kod du behöver för att länka in bilden. För att veta vad bilden heter vänsterklickar du på den och kollar under egenskaper. Det namnet (http://www.blablabla...osv) kopierar du bara in mellan img-taggarna och VIPS är bilden på plats! smile

Hoppas det blev begripligt - och vad gäller Photoshop är jag inte tillräckligt bra på det för att kunna hjälpa dig, men på www.fotosidan.se finns riktiga proffs om du kör fast!

// Ellen

jag tror att jag fattade och tack så mycket för informationen.. ska kolla på sidan och se om jag hittar nått användbart ;P

Peace!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang