Ner sprayad celica

patrik8
5 juli 2011 · 22 Inlägg

Hej
Jag det är så att min bror fick bilen ner sprayad i veckan. Är det någom som vet om det går att ta bort sprayfärgen. bilen är svart och sprayfärgen är röd.

Tacksam för svar
Mvh Patrik

Chevrolet corvette c4 "Dräparn" (1989)
Jaserru Blästermäster
5 juli 2011 · 112 Inlägg

Jag fick min golf tvåa "sprayad" för några år sedan.  Tvättade den med bensin.  Vet inte om det är att rekommendera. Men färgen försvann iaf.  smile

G-sson
5 juli 2011 · 612 Inlägg

Vanlig sprayburkslack brukar lösas upp av bensin, aceton, de flesta andra starka lösningsmedel, vissa starka avfettningsmedel - men en del av dom kan lösa upp originallacken också, så försiktiga test på osynlig plats är en bra början.

Annars kan man nog få bort småstänk med en polering bara.

patrik8
5 juli 2011 · 22 Inlägg

Tack för svaren.. Det är mycket färg. hans EX sabbade hella bilen

Chevrolet corvette c4 "Dräparn" (1989)
OUTLAW1
5 juli 2011 ·

patrik8 skrev:
Tack för svaren.. Det är mycket färg. hans EX sabbade hella bilen

VET han helt 100 vem som gjort det så är det polisanmälan o tinget som gäller...
ta ordentligt med bilder på bilen som bevis inna han tvättar bort det...
typiskt att den partner man varit tillsammans med gör sådana här saker....så typiskt både killar o tjejer gör detta o jag tycker det tyder på psykisk instabilitet...vad fasen hjälper det att ge sig på en bil...ett dött ting...fegt är ett ord som klingar i skallen...

Men nu var det ju hur han skulle få bort färgen och kan säga bensin helt klart..och sedan en riktigt ordentlig tvätt om inte flera och en duktig polering och vaxning...

så är nog din bror både trött och nöjd efteråt och hans ex lika vansinning i skallen igen då "offret" är återställt....

hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
6 juli 2011 · 1 594 Inlägg

Använd Thinner, det tar bort sprayfärgen och det är mycket mindre slaggprodukter å annan skit i Thinner än Bensin.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
patrik8
10 juli 2011 · 22 Inlägg

Tack för alla svar. nu väntar han på nya däck så han kan flytta bilen. Dom skar sönder dom me:(

Chevrolet corvette c4 "Dräparn" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang