Behålla körkortet vid fortkörning?

Andu
2 augusti 2011 · 12 Inlägg

Tog bort inlägget... :)

Senast redigerat av Andu (2 augusti 2011)

Ich bin ein fetisch bei Bayerische Motoren Werke auf der deutsche Autobahn
Sportsedan
2 augusti 2011 · 457 Inlägg

Som jag uppfattar det så skrämde han dej bara, antagligen mätte han inte.'
Så du hade tur wink

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...
Saab 9-5 Aero Griffin "Projekt gubbräcer II" (2009)
Andu
2 augusti 2011 · 12 Inlägg

2ooSX skrev:
brukar man inte få skriva under något om man ska böta eller något överhuvudtaget?

eller åtminstånde få en lapp med information..jag tror du fick en varning bara..och att du har prövotid gör inget, du döms inte hårdare

Nej, jag har inte fått inte någon lapp alls. Skönt att höra... smile men hoppas så. Jag får se vad som händer om ett par dagar, brev... ja. sad

Ich bin ein fetisch bei Bayerische Motoren Werke auf der deutsche Autobahn
Andu
2 augusti 2011 · 12 Inlägg

Sportsedan skrev:
Som jag uppfattar det så skrämde han dej bara, antagligen mätte han inte.'
Så du hade tur wink

ja jag tror också. Jag upplevde så där som hände. Mycket konstigt att agera på detta sätt. jag har aldrig råkat om det som jag varit med farsan, körde för fort och hans körkort var omhändertaget av polisen på platsen. Saken var "logiskt" för hans fall, men inte mitt fall som gjorde mig knäppt big_smile

Ich bin ein fetisch bei Bayerische Motoren Werke auf der deutsche Autobahn
Andu
2 augusti 2011 · 12 Inlägg

Andu skrev:

Sportsedan skrev:
Som jag uppfattar det så skrämde han dej bara, antagligen mätte han inte.'
Så du hade tur wink

ja jag tror också. Jag upplevde så där som hände. Mycket konstigt att agera på detta sätt. jag har aldrig råkat om det som jag varit med farsan, körde för fort och hans körkort var omhändertaget av polisen på platsen. Saken var "logiskt" för hans fall, men inte mitt fall som gjorde mig knäppt big_smile

glömde bort skriva,--- han inte har nämnt alls om att han mätte. Så.. jag vet inte.

Ich bin ein fetisch bei Bayerische Motoren Werke auf der deutsche Autobahn
Sportsedan
2 augusti 2011 · 457 Inlägg

Andu skrev:

Andu skrev:

Sportsedan skrev:
Som jag uppfattar det så skrämde han dej bara, antagligen mätte han inte.'
Så du hade tur wink

ja jag tror också. Jag upplevde så där som hände. Mycket konstigt att agera på detta sätt. jag har aldrig råkat om det som jag varit med farsan, körde för fort och hans körkort var omhändertaget av polisen på platsen. Saken var "logiskt" för hans fall, men inte mitt fall som gjorde mig knäppt big_smile

glömde bort skriva,--- han inte har nämnt alls om att han mätte. Så.. jag vet inte.

Då tror ja vi kan vara rätt säkra på att han bara ville skrämma dig, körde du 160 enligt mätarn så blir det ju långt ifrån 160 om han klockar i efterföljande bil.

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...
Saab 9-5 Aero Griffin "Projekt gubbräcer II" (2009)
KristianRS5
2 augusti 2011 · 79 Inlägg

Max belopp för böter är 4000 kr.
Kör man mer än 50 km/h över hastigheten så går det till åklagare och du blir dömd till dagsböter.
Jag har blivit av med körkortet för att kört 50 km/h över fick max belopp 4000 kr.
Du fick bara en varning annars hade polisen tagit ditt körkort på plats.

Senast redigerat av KristianAero (2 augusti 2011)

Andu
2 augusti 2011 · 12 Inlägg

Sportsedan skrev:
Då tror ja vi kan vara rätt säkra på att han bara ville skrämma dig, körde du 160 enligt mätarn så blir det ju långt ifrån 160 om han klockar i efterföljande bil.

Ja jag gissar att det var han klockade i efterföljande.

Guud va det känns mycket lättat... Det gjorde fan ont. Måste dricka iskallt Beck med limosmak som är mkt populär i Tyskland! Uppiggande Bier!

Ich bin ein fetisch bei Bayerische Motoren Werke auf der deutsche Autobahn
Andu
2 augusti 2011 · 12 Inlägg

KristianAero skrev:
Max belopp för böter är 4000 kr.
Kör man mer än 50 km/h över hastigheten så går det till åklagare och du blir dömd till dagsböter.
Jag har blivit av med körkortet för att kört 50 km/h över fick max belopp 4000 kr.
Du fick bara den varning annars hade polisen tagit ditt körkort på plats.

Aj aja aj..... UUurk!
Men han sa ju att han inte ska rapportera det till åklagaren.

Är du säkert på 100% att jag fick BARA den varning, trots det är prövotid?
Om ja. Hur lång tid har jag den varningen i normalt fall?

Ich bin ein fetisch bei Bayerische Motoren Werke auf der deutsche Autobahn
KristianRS5
2 augusti 2011 · 79 Inlägg

Andu skrev:

KristianAero skrev:
Max belopp för böter är 4000 kr.
Kör man mer än 50 km/h över hastigheten så går det till åklagare och du blir dömd till dagsböter.
Jag har blivit av med körkortet för att kört 50 km/h över fick max belopp 4000 kr.
Du fick bara den varning annars hade polisen tagit ditt körkort på plats.

Aj aja aj..... UUurk!
Men han sa ju att han inte ska rapportera det till åklagaren.

Är du säkert på 100% att jag fick BARA den varning, trots det är prövotid?
Om ja. Hur lång tid har jag den varningen i normalt fall?

Han ville nog bara skrämma dig så du skulle tänka efter lite, tror inte han har rapporterat något.

Andu
2 augusti 2011 · 12 Inlägg

KristianAero skrev:
Max belopp för böter är 4000 kr.
Kör man mer än 50 km/h över hastigheten så går det till åklagare och du blir dömd till dagsböter.
Jag har blivit av med körkortet för att kört 50 km/h över fick max belopp 4000 kr.
Du fick bara den varning annars hade polisen tagit ditt körkort på plats.

men han nämnde 8000 kr???

Ich bin ein fetisch bei Bayerische Motoren Werke auf der deutsche Autobahn
Andu
2 augusti 2011 · 12 Inlägg

KristianAero skrev:

Andu skrev:

KristianAero skrev:
Max belopp för böter är 4000 kr.
Kör man mer än 50 km/h över hastigheten så går det till åklagare och du blir dömd till dagsböter.
Jag har blivit av med körkortet för att kört 50 km/h över fick max belopp 4000 kr.
Du fick bara den varning annars hade polisen tagit ditt körkort på plats.

Aj aja aj..... UUurk!
Men han sa ju att han inte ska rapportera det till åklagaren.

Är du säkert på 100% att jag fick BARA den varning, trots det är prövotid?
Om ja. Hur lång tid har jag den varningen i normalt fall?

Han ville nog bara skrämma dig så du skulle tänka efter lite, tror inte han har rapporterat något.

Ja... hoppas! lol

Ich bin ein fetisch bei Bayerische Motoren Werke auf der deutsche Autobahn
KristianRS5
2 augusti 2011 · 79 Inlägg

Det är möjligt de höjt max böter till 8000 kr utan att det går till åklagare , men polisen skall inte säga till hur mycket böter du får , det bestämmer länstyrelsen,, inte polisen.
Jag åkte fast för två år sedan då var i allafall maxböter 4000 kr + att polisen tog körkortet på plats.
Som sagt fick du inte skriva på något så är det nog lugnt.

Andu
2 augusti 2011 · 12 Inlägg

KristianAero skrev:
Det är möjligt de höjt max böter till 8000 kr utan att det går till åklagare , men polisen skall inte säga till hur mycket böter du får , det bestämmer länstyrelsen,, inte polisen.
Jag åkte fast för två år sedan då var i allafall maxböter 4000 kr + att polisen tog körkortet på plats.
Som sagt fick du inte skriva på något så är det nog lugnt.

Aha ja ok. Hmm... Tänk om dom kommer att skicka ett läskigt brev, typ återkallelse eller bötesbelopp efterhand.
Ja, precis. Jag fick inte skriva på något, ingen lapp alls. + fick direkt tillbaka körkortet på platsen.

Det var så fan tråkigt att du fick det. sad

Enligt:
"Transportstyrelsen har möjlighet att meddela en preliminär varning om det kan antas att du kommer att godkänna varningen. En preliminär varning är inget beslut förrän du har godkänt det. Om den preliminära varningen godkänns kan Transportstyrelsens beslut inte överklagas. Om den preliminära varningen inte godkänns får du möjlighet att förklara händelsen, ett s.k. yttrande. Sedan fattar Transportstyrelsen ett beslut."

Så är jag säker på att dom kommer att skicka ett brev. sad Eller polisen skämde upp mig fan. big_smile Who knows.

Ich bin ein fetisch bei Bayerische Motoren Werke auf der deutsche Autobahn
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang