Vad ska jag ha för högtalare i bilen??

randerss0n
16 augusti 2011 · 12 Inlägg

hallojj jag har två stycken 10''i min nuvarande bil men jag skulle behöva ett par vettiga högtalare till som inte bara spelar basljud om ni förstår vad jag menar...tacksam för snabba svar smile

henne_svenne
16 augusti 2011 · 668 Inlägg

Det du ska göra är att byta ut orginal högtalarna i bilen till något som spelar lite bättre.
Hur mycket pengar vill du lägga?
Vad är det för bil?

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
Hella91
16 augusti 2011 · 23 Inlägg

ett par bra 5.25or som framsystem med slutsteg och delningsfilter skulle jag satsat på.

henne_svenne
16 augusti 2011 · 668 Inlägg

Ja fast det beror ju på vilken bilmodell han har också. känns lite dumt att slänga i ett par 5,25 om han har 6,5 original wink

Edit: rätt onödigt med delnings filter också om han:
1. Köper koaxialer
2. Bara köper 5,25 utan diskanter
3. Om han köper ett steg med delningsfilter

Senast redigerat av henne_svenne (16 augusti 2011)

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
randerss0n
16 augusti 2011 · 12 Inlägg

okej jag har en aixam 741 nog för att det e en mopedbil men ha lova brorsan att laga det till han kan satsa ca 3000kr på ljud till

randerss0n
16 augusti 2011 · 12 Inlägg

henne_svenne skrev:
Ja fast det beror ju på vilken bilmodell han har också. känns lite dumt att slänga i ett par 5,25 om han har 6,5 original wink

Edit: rätt onödigt med delnings filter också om han:
1. Köper koaxialer
2. Bara köper 5,25 utan diskanter
3. Om han köper ett steg med delningsfilter

högtalarna som är orginal bara brusar när man drar på det finns nog inge sämre men vill ha bra grejjer

henne_svenne
16 augusti 2011 · 668 Inlägg

Ok sitter det några högtalare orginal i sen eller? Alltså typ i dörrar, instrument panel mm?

Edit. Du han visst före mig. Det du kan göra är ju att kolla vilken tum det är på original högtalarna och sedan bara köpa ett par eftermarknads högtalare i samma storlek.
Du kan också köpa ett par t.e.x 6x9 och sätta i (om det nu finns någon) hatthylla.

Senast redigerat av henne_svenne (16 augusti 2011)

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
randerss0n
16 augusti 2011 · 12 Inlägg

henne_svenne skrev:
Ok sitter det några högtalare orginal i sen eller? Alltså typ i dörrar, instrument panel mm?

dom sitter i instrumentpanelen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang