Fortkörning?

Gathor
25 augusti 2011 · 150 Inlägg

Vet inte ifall jag råkade köra förfort eller inte? tongue

Plats: Arboga
Hastighet: 60
Polis mätt: 90


Nu är det så att detta är min första bot jag har fått.. Jag låg i helt andra tankar än min körning när polisen plötsligt ställer sig mitt på vägen och vinkar in mig.

Vägen går från 100 till 80 och sen till 60, då kanske ni vet vart jag åkte fast tongue
Men första han säger är att -du var 1km/t från att losa körkortet.. Och jag blev förvånad och grymt oroad över min hastighet som han mätte mig på.

Men saken är den att han aldrig visade mig hastigheten han hade mätt, eller förklarade vad jag skrev på, vilket jag senare listade ut att det var att jag godkände att jag bröt lagen..

skulle ha frågat om bevis på kalebrering av laser pistolen.. och att visa mig hastigheten på den, men allt det bara försvann ur huvudet på mig. Trodde jag filmade in allt men oturen var att minnet på kameran tog slut 1 timme innan detta hände.. ^.^

och nu till boten. Läste någonstans att de måste skriva avståndet de mätte på?
Men det står inget om det, plus han skrev e20/norra ågatan. Men han tog mig på e20/östra broleden.. men han vinkade in mig på ågatan..

han kan ju ha mätt mig i slutet av 80 sträckan..? för han hade redan handen uppe ganska långt innan jag dök upp vid ågatan..

Värt o bestida? vet att jag inte losade körkortet, men det är en ganska saftig böter och en prick om jag inte minns fel..?

ejt Nybörjare
25 augusti 2011 · 75 Inlägg

Gathor skrev:
Jag låg i helt andra tankar än min körning

Just av den meningen anser jag inte att du är redo för körkort.

Tycker du ska in och betala böterna. Ta det som en läxa istället för att försöka klura på hur du ska undvika att behöva betala.

Volvo V40 T4 "ejt" (1999)
Gathor
25 augusti 2011 · 150 Inlägg

haha inte redo? fu har troligtvis kört längre stäcka än dig på den tiden jag har haft körkort tongue

edit: 72 mil per dag - 20 dar i månaden - i ett år. Plus andra jobb där körning varierade tongue

och anledningen till att tankarna flög omkring var pga av tandvärk (rotfyllning som kommer göras) Vet inte ifall du vet hur mycket det värker tongueP

Senast redigerat av Gathor (25 augusti 2011)

thelaughingmadman
25 augusti 2011 · 711 Inlägg

Jag måste hålla med om det. Jag kör medvetet för fort ibland - och jag skulle i sådana fall betala utan att bullshitta.
Därför kör jag bara medvetet för fort där jag vet att polisen inte har något bra ställe att ställa upp sig på. Sad, but true.

Som E4N från Nortull - fram till Haga Norra, håll 70 - polisen står ibland och lasrar på bron och skickar en tvåhjuling efter syndarna.
Har man sluppit undan är det fri fart efter det, aldrig poliser ute...

Så, väx lite hår på pungen och betala bötern. Några "prickar" blir det inte - det finns inte.

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
Gathor
25 augusti 2011 · 150 Inlägg

thelaughingmadman skrev:
Jag måste hålla med om det. Jag kör medvetet för fort ibland - och jag skulle i sådana fall betala utan att bullshitta.
Därför kör jag bara medvetet för fort där jag vet att polisen inte har något bra ställe att ställa upp sig på. Sad, but true.

Som E4N från Nortull - fram till Haga Norra, håll 70 - polisen står ibland och lasrar på bron och skickar en tvåhjuling efter syndarna.
Har man sluppit undan är det fri fart efter det, aldrig poliser ute...

Så, väx lite hår på pungen och betala bötern. Några "prickar" blir det inte - det finns inte.

Haha redan batalat ^.^ trodde jag hade koll på vart poliserna står tongue 4 ställen mellan karlstad/karlskoga. 2 ställen mellan Örebro karlskoga. 2 ställen mellan Örebro och Arboga. 1 ställe mellan köping och arboga, 3 ställen mellan arboga/eskilstuna. 1 ställe mellan köping och västerås. 1 ställe mellan västerås och eskilstuna. 4 ställen mellan eskilstuna/södertälje och ett par till xD

men i detta fall så var det en ensam motorcykel polis som stod där tongue

Senast redigerat av Gathor (25 augusti 2011)

thelaughingmadman
25 augusti 2011 · 711 Inlägg

Förresten, vad har man för jobb om man kör 72 mil om dagen?

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
ejt Nybörjare
25 augusti 2011 · 75 Inlägg

Gathor skrev:
haha inte redo? fu har troligtvis kört längre stäcka än dig på den tiden jag har haft körkort tongue

edit: 72 mil per dag - 20 dar i månaden - i ett år. Plus andra jobb där körning varierade tongue

och anledningen till att tankarna flög omkring var pga av tandvärk (rotfyllning som kommer göras) Vet inte ifall du vet hur mycket det värker tongueP

Och min farmor har haft körkort i över 30 år, inte fan är hon bättre bilförare än mig bara för det.

Eftersom du har så många mil och år bakom dig så bör du också veta att det är ditt ansvar som bilförare att inte sätta dig bakom ratten om du har nedsatt körförmåga. Jag tog bussen till och från jobbet när jag hade tandvärk (jadå, jag vet hur ont det gör!!!), mest för att jag var nerdrogad på mediciner men även innan det också.

Volvo V40 T4 "ejt" (1999)
Gathor
25 augusti 2011 · 150 Inlägg

thelaughingmadman skrev:
Förresten, vad har man för jobb om man kör 72 mil om dagen?

ett soft jobb? smile

Vill inte riktigt säga företagets namn eller vad vi transporterar. Men inom transport? tongue

Hamilton
25 augusti 2011 · 8 868 Inlägg

§2 När du startar en ny tråd
Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Låser härmed tråden.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang