Jeep Grand Cherokke -95. Vandrar på vägen i 120 km/h

Hermanssons_Garage
10 september 2011 · 2 415 Inlägg

får du problem med lådor osv så är det bara att ringa. en jävel på att skruva. även jag aldrig har rivit isär en 4x4 drivlina, men de kan inte va svårare än vanligt tongue

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 september 2011 · 17 546 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:
får du problem med lådor osv så är det bara att ringa. en jävel på att skruva. även jag aldrig har rivit isär en 4x4 drivlina, men de kan inte va svårare än vanligt tongue

Taget.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
10 september 2011 · 1 594 Inlägg

Om jag inte minns fel så är det mest kedjan i transferlådan som tar slut. Alltså fördelningslåda bakom ordinarie.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Volvofarfar
10 september 2011 · 1 312 Inlägg

Rostlaga en sådan för någon vecka sedan..fick in den pga att dom var instabil och krängde..och det var fästet till övre bärarmen som helt rostat av (sitter på bakaxeln)..även stagen till krängningshämmaren hade gått av...

prova att rucka bilens bakvagn i sidled, står hjulen still och karrossen rör på sig så har säkerligen fästet till övre bärarmen gått av...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
Evildan
10 september 2011 ·

Taskigt med luft i däcken? mkt gummi som kan orsaka vingel där, upplevde det fenomenet på min blazer s10 -98 när den inhandlades efter att den stått still ett längre tag.

RD_87 Skrotsamlare
10 september 2011 · 4 031 Inlägg

Volvofarfar skrev:
Rostlaga en sådan för någon vecka sedan..fick in den pga att dom var instabil och krängde..och det var fästet till övre bärarmen som helt rostat av (sitter på bakaxeln)..även stagen till krängningshämmaren hade gått av...

prova att rucka bilens bakvagn i sidled, står hjulen still och karrossen rör på sig så har säkerligen fästet till övre bärarmen gått av...

Det var just det fästet jag syftade på, det är ju en fantastisk smutsficka där! mad

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Vettew LIVSNJUTARE
12 september 2011 · 37 Inlägg

en polare till mig ägde en sådan pjäs under en vinter. vi körde i 1,5 m höga snödrivor längs me vägen utan att fastna och helt utan fart. tror det va dubbfria däck me. sätt en plog i fram så konkurerar du ut vägverket. kan du ploga min väg också?

Hermanssons_Garage
12 september 2011 · 2 415 Inlägg

Vettew skrev:
en polare till mig ägde en sådan pjäs under en vinter. vi körde i 1,5 m höga snödrivor längs me vägen utan att fastna och helt utan fart. tror det va dubbfria däck me. sätt en plog i fram så konkurerar du ut vägverket. kan du ploga min väg också?

han kommer nog hjälpa alla han ser tongue och plogar säkert för en extra 100 lapp tongue smile

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang