Hjälp! HTC Sensation eller Iphone 4?

Tribbe SAAB♥SUBARU
23 oktober 2011 · 1 636 Inlägg

Tokken skrev:

Tribbe skrev:
Har aldrig ägt en iphone så kan tyvärr inte säga så mycket om den. Har en sensation sedan den kom ut och hade jag fått göra om mitt mobilköp då jag köpte hade jag köpt en galaxy s2 idag hade jag nog köpt nya iphonen. Imorgon ingen aning.. men htc sensation känns inte som en sensation för min del... Det som drar ner sensation för min del är att den måste ha utrustats med mobilvärldens sämsta antenn? MAN har aldrig mottagning.. där man har dålig mottagning med en likvärdig telefon så har man "ingen sändning" med en sensation.. har man turen att stå bredvid en mast så går det dock fort på internet och nästintill alla sidor fungerar med den kör nästan aldrig mobil sidor den visar och laddar reklam flash osv snabbt (om man har god mottagning vilket är sällan)

Men om det är i den där pengaklassen så hade jag valt samsungen. Har inte provat den men den känns stabilast.

Du lämna in din sensation på lagning för det är sällan eller i stort sett aldrig jag har mindre än full mottagning med min.
Fråga bara.. gjorde du möjligtvis detta inlägget med din mobil?

Nej jag gjorde inlägget med datorn men antar att du reagerade på MAN skrev med stora bara för att jag var lite sur där big_smile

TS_quattro jag kör med skydd på.. och skillnaden du pratar om märker jag absolut inte av.. Jag hade inte chansen att känna på telefonen innan jag köpte den då jag förhandsbokade den, men har kännt på galaxyn i efterhand och måste hålla med om att den känns riktigt plastig men den har fortfarande bättre mottagning.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
TS_quattro fyrkrafsare
23 oktober 2011 · 1 443 Inlägg

Tribbe skrev:

Tokken skrev:

Tribbe skrev:
Har aldrig ägt en iphone så kan tyvärr inte säga så mycket om den. Har en sensation sedan den kom ut och hade jag fått göra om mitt mobilköp då jag köpte hade jag köpt en galaxy s2 idag hade jag nog köpt nya iphonen. Imorgon ingen aning.. men htc sensation känns inte som en sensation för min del... Det som drar ner sensation för min del är att den måste ha utrustats med mobilvärldens sämsta antenn? MAN har aldrig mottagning.. där man har dålig mottagning med en likvärdig telefon så har man "ingen sändning" med en sensation.. har man turen att stå bredvid en mast så går det dock fort på internet och nästintill alla sidor fungerar med den kör nästan aldrig mobil sidor den visar och laddar reklam flash osv snabbt (om man har god mottagning vilket är sällan)

Men om det är i den där pengaklassen så hade jag valt samsungen. Har inte provat den men den känns stabilast.

Du lämna in din sensation på lagning för det är sällan eller i stort sett aldrig jag har mindre än full mottagning med min.
Fråga bara.. gjorde du möjligtvis detta inlägget med din mobil?

Nej jag gjorde inlägget med datorn men antar att du reagerade på MAN skrev med stora bara för att jag var lite sur där big_smile

TS_quattro jag kör med skydd på.. och skillnaden du pratar om märker jag absolut inte av.. Jag hade inte chansen att känna på telefonen innan jag köpte den då jag förhandsbokade den, men har kännt på galaxyn i efterhand och måste hålla med om att den känns riktigt plastig men den har fortfarande bättre mottagning.

om bumpern inte hjälper är det nog utan tvekan troll i din lur, lämna in och få den fixad...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
jonte_scania
29 oktober 2011 · 23 Inlägg

Sådär nu är en sensation beställd, bara hoppas på att inte frakten tar för lång tid...big_smile

Volvo V70 "Classic" (2000)
Kanelbullen
29 oktober 2011 · 1 722 Inlägg

Samsung Galaxy S2 big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
Peter_5565
30 oktober 2011 · 326 Inlägg

FordRSC skrev:
Men säkerligen hade touch dröjt något år till, tror jag.

Då tror du helt fel. Jag har haft två olika smart-telefoner med touchskärm, långt innan iphone kom på marknaden.

Apple har inte varit först med nånting, dom bara stjäl andras ideer och putsar till dom. Sen slår dom i fanboysen att dom uppfunnit allt.

Muttley
30 oktober 2011 ·

Peter_5565 skrev:

FordRSC skrev:
Men säkerligen hade touch dröjt något år till, tror jag.

Då tror du helt fel. Jag har haft två olika smart-telefoner med touchskärm, långt innan iphone kom på marknaden.

Apple har inte varit först med nånting, dom bara stjäl andras ideer och putsar till dom. Sen slår dom i fanboysen att dom uppfunnit allt.

De förfina dem till användbara. Har en Htc med touch skärm. Fy fan vilket mög de är. Tur man fick den och kunde använda den till gps iallafall.
Däremot så hade floppen med touch dröjjt längre om inte någon hade tagit tag i och förfinat funktionen. Vilket apple har gjort alldeles utmärkt.

Bosse-buss
30 oktober 2011 · 210 Inlägg

Det finns mellanklasstelefoner om man inte tvunget ska ha top-of-the-line. Samsung Galaxy Gio utan abonnemang för 1 400 kr t ex. Någon tidning testade dessa "budgetlurar" och just den ovan nämnda vann och ansågs vara mycket prisvärd.

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobi … 6921.3211/

Jo jag har en... smile

TheMPG
30 oktober 2011 · 141 Inlägg

Är inte iphone 4 typ 2 år gammal?
Håller man en Sensation bredvid en iphone 4 så ser man vilken liten skärm iphonen har, blir nästan lite larvigt i jämförelse smile

Jag fixar din A/C, skicka PM
Freddeponken
31 oktober 2011 · 663 Inlägg

TheMPG skrev:
Är inte iphone 4 typ 2 år gammal?
Håller man en Sensation bredvid en iphone 4 så ser man vilken liten skärm iphonen har, blir nästan lite larvigt i jämförelse smile

typ över ett år iallafall=(( fan dom skulle släppt en femma istället för 4s...större skärm och snabbare med ny design så hade jag köpt en! nu får det nog bli en samsung=)

LIVINL0UD
1 november 2011 · 1 582 Inlägg

Har själv nyligen bytt från Iphone till en Samsung Galaxy S2 och jag ångrar mig inte en sekund smile
Har haft tidigare Android så visste vad jag gav mig in på big_smile

Visst var Iphone en bra telefon, inge snack om det men den lirar verkligen inte i samma klass som S2. Det gör inte heller 4s dessvärre.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang