Sportsystem Volvo 850!

bonn-raggare
4 februari 2007 · 66 Inlägg

Vad ska man ha för system på en volvo 850 för att få ett riktigt rått ljud? (ej turbo) Räcker det med typ en annan burk i baken eller?

VOLVO for life
KarlNilsson Örebroare i exil
4 februari 2007 · 970 Inlägg

Kompisen hängde på ett 3" twinpipe system från katalysatorn och bakåt på sin 850. Lät riktigt fint sen:)

Hej FRA!
bonn-raggare
4 februari 2007 · 66 Inlägg

_Kekke_ skrev:
Kompisen hängde på ett 3" twinpipe system från katalysatorn och bakåt på sin 850. Lät riktigt fint sen:)

Okej, Tackar!

VOLVO for life
J-FORSGREN Dä ä bare o åk
4 februari 2007 · 798 Inlägg

Duger även med ett simons system från katten men ersätter sista dämparen med rör ist annars låter det fjompigt.

mr_green
4 februari 2007 · 847 Inlägg

Jag hade ett simons 2.5" system från katten på min gamla 850GLT 95:a. Visst det låter skitmycket roligare men jag tror inte det gav nån effektvinst tyvärr.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
J-FORSGREN Dä ä bare o åk
4 februari 2007 · 798 Inlägg

mr_green skrev:
Jag hade ett simons 2.5" system från katten på min gamla 850GLT 95:a. Visst det låter skitmycket roligare men jag tror inte det gav nån effektvinst tyvärr.

Trådskaparen är väl inte ute efter någon direkt effektvinst vad jag förstår av frågan iaf?

mr_green
4 februari 2007 · 847 Inlägg

racing-jimpa skrev:

mr_green skrev:
Jag hade ett simons 2.5" system från katten på min gamla 850GLT 95:a. Visst det låter skitmycket roligare men jag tror inte det gav nån effektvinst tyvärr.

Trådskaparen är väl inte ute efter någon direkt effektvinst vad jag förstår av frågan iaf?

Förvisso inte. Men jag tyckte det va lika bra att förtydliga den biten då jag hade den erfarenheten.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
Rally86 Skåne
4 februari 2007 · 269 Inlägg

bonn-raggare skrev:
Vad ska man ha för system på en volvo 850 för att få ett riktigt rått ljud? (ej turbo) Räcker det med typ en annan burk i baken eller?

köp en 2 1/2 tums simons ljudämpare (lilla modelen) på micro och sätt den alra längst bak, så lovar jag dig att du får ett fint mulrande ljud!!

Man lever bara en gång......
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang