Mitsu L200, går ryckigt/gungigt.

Zekeatlas
17 december 2011 · 13 Inlägg

Tjena.
Köpte en L200 -05 för några veckor sen. Märkte då jag pendlade till Oslo att den vill rycka/gunga lite på jämna varvtal. När man accelererar så går den klockrent, men när man kommit till den hastighet man vill hålla (säg 80 km/h) och börjar finjustera gasen för att hålla sej där så gungar den, ibland lite, ibland lite mer. Uppför sej på samma sätt i alla hastigheter men man känner det tydligast på lägre varvtal. Trodde ett tag att det kunde ha att göra med fuktigheten eller nått liknande men den går likadant ner till 16 minusgrader.

Varit in på verkstad 4 ggr med den sen jag köpte den å dom tycker den går kanon och vill inte ens börja skruva på den förrän dom vet vad felet är. Dom har kollat igenom alla vakuumslangar, bränslefilter och bränslerör, luftfilter, gjort en ventilinställning och bytt glödstift, nya batterin, men den går fortfarande lika. Inga felmeddelanden och inga varningslampor. 

Bilen är en L200 dubble cab, 2.5TD

Vad kan det vara? Har nån upplevt samma problem? Kan jag som elektriker åtgärda felet själv??

Tacksam för all hjälp / Hans

Zekeatlas
19 december 2011 · 13 Inlägg

Ojoj, ta det lugnt med alla svar nu, jag hinner ju knappt med att läsa alla tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang