Ford taunus 17m p7 1971 vill inte starta

Minda92
28 december 2011 · 344 Inlägg

hej har lite problem med min taunus jag köpte bilen när den hade stått i ladan sen 1994 sen fick vi igång den men gick endå bara på 3 kolvar men jag körde hem den endå dan efter ville den inte starta nå mer då köpte jag fel tändstifft som är kortare än dom vanliga typ såna som sitter på gräsklippare kan det va felet att den inte startar?

ajonasson
29 december 2011 · 583 Inlägg

En förbränningsmotor behöver luft, bränsle och gnista. Det är de tre hörnstenarna.

I ditt fall bör du titta på bränsle och gnista först. Testa att spruta in rikligt med startgas in i luftburken / insuget och se ifall den tänder. Ifall den gör detta är det säkerligen ett problem med bränsletillförseln.

Tändning:
Skruva ut ett stift ett stift i taget och ha tändkabeln inkopplad till denna. Jorda denna mot karossen / någon jordad punkt. Be en vän att vrida på nyckeln. Se om du får en gnista. Gör detta för alla tändstift.

Bränsle:
Vrid på tändningen och mata lite för att försöka få igång den. Ta sedan ut ett tändstift i taget och se ifall de ser likadana ut. Iome att du säger att bilen i nuvarande tillstånd ej startar. Så antar jag att den ej tänder alls. Då borde alla tändstift se "blöta ut". Detta utav bensin.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.
Minda92
29 december 2011 · 344 Inlägg

alla tändstift förrutom en var skittig och bensin får den  nog för det luktar bensin på hela motor utrymme

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang