Byta torkare, när?

steifan DR!FTT3KN!K3R
4 januari 2012 · 10 427 Inlägg

henke_99 skrev:
För inte allt för länge sen blev biltemas torkarblad bäst i test, inte bäst rent kvalitetsmässigt men i kvalitet i förhållande till pris i alla fall. Och då var även dyrare "märkesblad" med i testet.

Du har ju poäng/mätvärden i flera moment med i testet: http://www.testfakta.se/incoming/articl … ad2011.pdf Finns ingen hänsyn tagit till priset där.

"Betygsättning
Testresultaten i de olika momenten har betygsatts på en skala från 1-5, där 5 är bäst. Delbetygen har viktats samman till ett totalbetyg, enligt följande: Torkeffekt 25 procent, tålighet vid sommarklimat 25 procent, köldtålighet 25 procent  och slitstyrka 25 procent. "

http://www.testfakta.se/incoming/article46049.ece

Bäst i test tillsammans med Valeo-bladen som har högre tålighet mot kyla och värme men sämre torkförmåga och slitstyrka. Men då får man alltså fyra par Biltema-blad för samma pris som ett par från Valeo cool

Otling
5 januari 2012 · 116 Inlägg

Va bra..    Då kan man köpa ett par torkare på biltema istället smile

Tyvärr fick jag inte på PDF-filen på testfaktas hemsidan, men kunde läsa mig till att biltemas va rätt så bra för att vara så billiga.

steifan DR!FTT3KN!K3R
5 januari 2012 · 10 427 Inlägg

Otling skrev:
Va bra..    Då kan man köpa ett par torkare på biltema istället smile

Tyvärr fick jag inte på PDF-filen på testfaktas hemsidan, men kunde läsa mig till att biltemas va rätt så bra för att vara så billiga.

Nej, Biltemas torkare var överlägsna i flest moment wink

N_W V8 de bästa som finns!
5 januari 2012 · 1 092 Inlägg

Har man BMW då finns dom inte på Biltema och kostar 500kr för Bosch original då får dom sitta tills dom ramlar av nästan. Tur man kan hitta billigare utomlands men de går nog ett par år mellan bytena smile

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
steifan DR!FTT3KN!K3R
5 januari 2012 · 10 427 Inlägg

Niklasw skrev:
Har man BMW då finns dom inte på Biltema och kostar 500kr för Bosch original då får dom sitta tills dom ramlar av nästan. Tur man kan hitta billigare utomlands men de går nog ett par år mellan bytena smile

Haha samma här, förgäves försökt leta på rätt längd till E46:an men det finns inte.
Alltså en av torkarna som har någon märklig längd. Köpte rätt så billiga BMW-torkare (Bosch)
från Schmiedmann, c:a 300kr eller så. tongue
Edit: Tom han som sålde bilen till mig klagade på att det var dyrt med torkarblad tongue

Senast redigerat av steifan (5 januari 2012)

Ljepone * Studerande *
5 januari 2012 · 563 Inlägg

Niklasw skrev:
Har man BMW då finns dom inte på Biltema och kostar 500kr för Bosch original då får dom sitta tills dom ramlar av nästan. Tur man kan hitta billigare utomlands men de går nog ett par år mellan bytena smile

Finns från 199;- /par på ebay! smile

N_W V8 de bästa som finns!
5 januari 2012 · 1 092 Inlägg

Ljepone skrev:

Niklasw skrev:
Har man BMW då finns dom inte på Biltema och kostar 500kr för Bosch original då får dom sitta tills dom ramlar av nästan. Tur man kan hitta billigare utomlands men de går nog ett par år mellan bytena smile

Finns från 199;- /par på ebay! smile

Jo jag vet, köpte ett par för en månad sen wink

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang