Problem med stereo kablage

bowseer
10 januari 2012 · 34 Inlägg

Hej! Har lite problem att hitta en kabel på min golf caddy-91. Det är så att min stereo har ström (+) hela tiden. jag vill ha så att den bryter via tändningslåset.

Är det någon som vet vilken kabel man ska använda då? Eller är det så här orginal? kan man då tjuva ström från någon annan kabel på tändningslåset? smile

Hur fan kan det bli fel på bilen när den har flak!
bowseer
10 januari 2012 · 34 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Varken Golf/Jetta I eller II hade tändningsplus till stereon.

Okej tack för svaret! Men finns det någon annan kabel man kan använda sig av från tändningslåset tro?

tongue

Hur fan kan det bli fel på bilen när den har flak!
bowseer
10 januari 2012 · 34 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Jodå, jag har kopplat in det på en Jetta II, men Caddyn baserades väl på Golf I?

Jajamen det stämmer! Men jag tänkte att det borde ju finnas någon kabel på tändningslåset som ger plus när man sätter i nyckeln eller vrider om.wink

Hur fan kan det bli fel på bilen när den har flak!
bowseer
10 januari 2012 · 34 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Du kan koppla in den på nån av kablarna som är märkta med 15 eller X på tändningslåset.

Okej! Tusen tack för hjälpen! kungligt smile

Hur fan kan det bli fel på bilen när den har flak!
bowseer
10 januari 2012 · 34 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Perfekt.
Jag ska se om jag kan hitta ett schema så att du kan koppla in dig direkt i säkringscentralen, alternativt så bör du sätta en säkring direkt vid inkopplingspunkten.

Ja det vore snällt! Tänkte försöka göra ett ingrepp i morgon eftermiddag! smile

Hur fan kan det bli fel på bilen när den har flak!
bowseer
11 januari 2012 · 34 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Nu hade jag bara Paint att kladda med, men kolla till höger så ser du en röd cirkel.
Stiften ska vara märkta med 1 och 3, de är avsäkrade via säkring 12 och ska vara på 15 A.
Där ska du ha X-spänning (bryts vid start av motor och när nyckeln är i läge 0.
Kontrollmät för säkerhets skull. http://www1.garaget.org/gallery/images/80/79435/79435-e587033104342bc4ea3c9e29d30aae1a.jpg

Tack för hjälpen! Gjorde som du visade på bilden och så satt jag en 10a säkring på den nya kabeln. Fungerar kanon smile Tack! smile

Hur fan kan det bli fel på bilen när den har flak!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang