Hemmagjorda spioler??

Kojloj
2 oktober 2005 · 458 Inlägg

Undrar hur fan ni får det att bli så rakt och fint när ni gör egna spoiler
i t ex skumm???? Jag fattar inte?? big_smile

Zonic_boom VO i Team Carkings Garage
3 oktober 2005 · 146 Inlägg

jag håller på med en bakspoiler till min celica. men jag har en skoda felica front som grund. sen är det bara att såga o spackla tills man får det som man vill ha det krävs lite mätande men har man tålamod så går det mesta

mvh Sonny

www.Risetrade.se www.Carkings.se www.clausautoparts.se www.xyz-racing.com
Racing! Because football, baseball, bowling, and golf only require ONE BALL
Germax
3 oktober 2005 · 12 086 Inlägg

En custombyggd frontspoiler är aldrig 100% symetriskt. men öser man på med byggskum och cellplast så kan man ju forma fritt sen. Mäta mkt och ha mallar.

Att ha enutgångsfront som Zonic är bra, det är inte lätt men någongång ska man ju börja. Tålamod o nogranhet är nyckeln!

Nalle-74 BTC RACING
3 oktober 2005 · 114 Inlägg

efter man har gjort en mall måste man gjuta en helt ny spolier, annars håller den inte.
/En som vet och kan....

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU
sleepless Hård skalle
3 oktober 2005 · 229 Inlägg

...av vilken anledning??? Blandar du plasten noga och armerar rätt
så håller det lika bra som vilken fabrikstilverkad spolier som helst...

All on... ...full out!
Germax
3 oktober 2005 · 12 086 Inlägg

Nalle-74 skrev:
efter man har gjort en mall måste man gjuta en helt ny spolier, annars håller den inte.
/En som vet och kan....

Vet inte om vi tänker på samma sätt, men man kan inte köra runt med massa byggskum och cellplast som kofångare!smile Man gör en plugg (så fronten ska bli) Sen gör man en form av pluggen.. sen gjuter man en front i formen..

Men det borde hålla om man håller sig till någorlunda snygga plastningar.. Har aldrig provat fkt.. men jag har ju lagat (förstärkt) med glasfiber och gjutit kåpor till min cross!smile

sleepless Hård skalle
4 oktober 2005 · 229 Inlägg

Fkoff skrev:

Nalle-74 skrev:
efter man har gjort en mall måste man gjuta en helt ny spolier, annars håller den inte.
/En som vet och kan....

Vet inte om vi tänker på samma sätt, men man kan inte köra runt med massa byggskum och cellplast som kofångare!

Klart man kan göra det... du bygger ju grunden av byggskum alt. styrofoam.
Plast och armering ovanpå det... slipa slipa spackla spackla slipa slipa och
sedan är det bara att lacka, montera och åka. Grunden stabiliserar upp hela
bygget. Det är absolut inte så att man måste göra en form som man sedan
gjuter i. Kan däremot vara bra om du ska göra flera stycken efter som att du
då kan gjuta "kopior" av orginalet men det går absolut lika bra att åka runt
med orginalet som innehåller byggskum mm.

All on... ...full out!
parayaCar
4 oktober 2005 · 424 Inlägg

fronten blir alltså inte tung som stryk av allt byggskum alt. styrofoam?
jag har tänkt bygga min front utifrån stomme av trä och ja misstänker att de kommer att bli astungt när allt är klart.

**// Toyota \\**
Zonic_boom VO i Team Carkings Garage
4 oktober 2005 · 146 Inlägg

parayaCar skrev:
fronten blir alltså inte tung som stryk av allt byggskum alt. styrofoam?
jag har tänkt bygga min front utifrån stomme av trä och ja misstänker att de kommer att bli astungt när allt är klart.

risken finns att du blir tung om du bygger den i trä. byggskummet i sig väger ingenting är i princip bara luft.

www.Risetrade.se www.Carkings.se www.clausautoparts.se www.xyz-racing.com
Racing! Because football, baseball, bowling, and golf only require ONE BALL
parayaCar
4 oktober 2005 · 424 Inlägg

hmmm okej för jag måste väl ha en stomme, ja kan ju inte bygga i bara byggskum va? alternativt att jag gör små lister som stomme, dom väger ju inget o sen bygger på me skum

kan jag inte karva loss trä stommen när fronten är klar?

**// Toyota \\**
Zonic_boom VO i Team Carkings Garage
4 oktober 2005 · 146 Inlägg

parayaCar skrev:
hmmm okej för jag måste väl ha en stomme, ja kan ju inte bygga i bara byggskum va? alternativt att jag gör små lister som stomme, dom väger ju inget o sen bygger på me skum

kan jag inte karva loss trä stommen när fronten är klar?

ska du göra en helt ny spoiler så rekomenderar jag att du gör som fkoff skre. gör en plugg o gjut sen av pluggen... lite svårt att få det bra om du börjar helt från ingenting...

www.Risetrade.se www.Carkings.se www.clausautoparts.se www.xyz-racing.com
Racing! Because football, baseball, bowling, and golf only require ONE BALL
Nalle-74 BTC RACING
4 oktober 2005 · 114 Inlägg

Fkoff skrev:

Nalle-74 skrev:
efter man har gjort en mall måste man gjuta en helt ny spolier, annars håller den inte.
/En som vet och kan....

Vet inte om vi tänker på samma sätt, men man kan inte köra runt med massa byggskum och cellplast som kofångare!smile Man gör en plugg (så fronten ska bli) Sen gör man en form av pluggen.. sen gjuter man en front i formen..

Men det borde hålla om man håller sig till någorlunda snygga plastningar.. Har aldrig provat fkt.. men jag har ju lagat (förstärkt) med glasfiber och gjutit kåpor till min cross!smile

Precis så jag menade....  smile

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU
diurhuus JohanDJ
6 oktober 2005 · 56 Inlägg

jag har förstärkt min med 20x20 rör i hela fronten... den går ALDRIG sönder! (möjligtvis en spricka)

parayaCar
7 oktober 2005 · 424 Inlägg

ska jag först slösa plast på en plugg o sen gjuta av den med ännu mer plast så går det ju åt så mycket

**// Toyota \\**
SANDVIK RACING |FIN| medlem
7 oktober 2005 · 158 Inlägg

ja håller på och gör rn front till min 240.. började med att limma ihop uretan skivor med byggskum.. sen formar man som man vill ha det att se ut.. när de e klart så andvänder man uretanet som plug och gjuter glasfiber utanpå... sen e de bara att polera insidan av glasfiberformen så kan du gjuta hur många frontar du vill..

mvh
per

//mvh Per
SANDVIK RACING |FIN| medlem
7 oktober 2005 · 158 Inlägg

glömde säga att ni kan kolla linken för byggbilder av min..

mvh
per

//mvh Per
parayaCar
7 oktober 2005 · 424 Inlägg

kung! men uretan är ju dyrt.
hur mycket polyester går det åt till att göra en plugg??

**// Toyota \\**
SANDVIK RACING |FIN| medlem
7 oktober 2005 · 158 Inlägg

ja köpte 10st 250x80 com skivor för 80€.. va det nu blir i kronor.. kanske 750.. 5st gick åt till att göra fronten.. har du funderat på och göra eget eller?

mvh
per

//mvh Per
parayaCar
8 oktober 2005 · 424 Inlägg

japp men inte i uretan. dock vill jag veta hur mycket polyester som går åt på ett ungefär så jag vet hur mycke ja ska köpa smile

**// Toyota \\**
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang