Bygga baslåda

korky
2 mars 2012 · 12 Inlägg

Tjenare. Behöver hjälp efterssom jag inte är så kunnig inom detta. har en Magnat Xtc 15” bas som jag inte vet effekten på. någon som vet? driver den med ett zachary slutsteg på 1200w och det verkar gå bra.

Men nu är det så att jag behöver en ny låda till basen. men vet inte alls vilken volym eller mått den ska ha. och om den ska ha luftrör eller inte ?  skulle helst vilja ha tag i en byggbeskrivning så lådan blir anpassad efter basen så mycke som möjligt. Riktigt tacksam för svar smile

Gasar till det rasar :P
Drönirettab
2 mars 2012 · 21 761 Inlägg

Ungefär vilken typ av musik brukar du spela mest, djupbas eller "allround" eller annat?

korky
2 mars 2012 · 12 Inlägg

Drönirettab skrev:
Ungefär vilken typ av musik brukar du spela mest, djupbas eller "allround" eller annat?

jadu det brukar vara nästan allt.  lyssnar mest på dansband och hårdrock. hårdrock kan kvitta med mycke bas i. men dansband så ska det dunka som bara den, och det är väl djup bas smile sen behöver det inte va nån speciell form på lådan då den ska sitta i en 745 smile

Gasar till det rasar :P
Drönirettab
2 mars 2012 · 21 761 Inlägg

Bygg lådan 105 liter och använd 6" port, röret görs till att börja med 27 cm långt och sedan sätts trattar i båda ändar. Om det spelar för djupt så kapar du röret några cm i taget och lyssnar hur det blir. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang