Ljudtips till volvo 940

Lindskog944
27 februari 2012 · 146 Inlägg

Tja har en volvo 940 som jag vill ha ett ganska gött men också ganska billigt ljud till, den har kablar till framdörrar, hatthylla och slutstegskablar i bagaget. Nu vill jag ha tips på en billig setup.  Hatthyllan har ''lådor'' för 6,9'' or och i dörrarna ska de vara 5,25:or.

Jag har en baslåda med 2st JBL 10or som troligtvis skall vara i bagaget.

Tänkte driva både 6'9orna och basarna med ett 4kanals steg, tips på ett prisvärt?

Vad för HE ska jag ha?

Alla tips ang ljudbygge är välkommet, kan inte så mycket om det ännu dock.

guxxra
29 februari 2012 · 23 Inlägg

gå i på www.dbakuten.se där hittar du bra saker till ett billigt pris.

TT-Avant
29 februari 2012 · 6 851 Inlägg

Nummer ett: Till basarna skall du inte ha ett 4kanals steg, utan där skulle jag förespråka ett monoblock.

Nummer två: Se till att driv dina främre högtalare på steg, de i hatthyllan kan du troligen driva med HU inbyggda effekt, eller använda ett 4kanals steg till fram och bak.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Lindskog944
29 februari 2012 · 146 Inlägg

Okej jag har de billiga denver  steget hemma nu, ska ja använda de till dörrar och hatthylla sen koppla ett monoblock via denver steget till basarna? Låter det bra? smile

Lindskog944
2 mars 2012 · 146 Inlägg

bumb

Lillalilja
3 mars 2012 · 538 Inlägg

Till min 945:a fick jag göra om dörrsidorna lite för hålet till högtalarna är ovala, iaf var det så i min. Hur som helst limmade jag en bit spånskiva bakom där jag satte högtalaren i, tycker det är lika bra att göra det hur som helst eftersom dörrsidorna är gjorda av papp ungefär...

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Saab 900 "Saabina" (1985)
big-jepp
4 mars 2012 · 3 187 Inlägg

Lindskog944 skrev:
Okej jag har de billiga denver  steget hemma nu, ska ja använda de till dörrar och hatthylla sen koppla ett monoblock via denver steget till basarna? Låter det bra? smile

denver steget är ren dynga, så mitt tips släng, det på tippen.

monoblock till basar 2/4 kanals steg till framsystemet av bra märke smile

Honda civic "civicen" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang