Lådtips Aq HDC15", spl i Polo 95.

vw_performance Greve
3 juli 2011 · 1 058 Inlägg

Nån som känner sig manad? Det är en polo 95a, fyrdörrars modellen. Ingen aning om peak.

Högtalaren är en Audioque hdc15. Skriv gärna port i cm2. Jag bygger oftast slotport.

Tack på förhand!

PoLoud =D
Frissan
3 juli 2011 · 4 693 Inlägg

Ska du spela musik eller burpa?
Högt eller snyggt?
Vad ska du driva med?

Booyakasha!
vw_performance Greve
3 juli 2011 · 1 058 Inlägg

Spl/diskodunkalåda
Ska spela högt men inte låta prutt till musik. Kanske 47hz avstämning eller nåt kan funka?
Ska drivas med ett hollywood hxa 3K.. Ingen aning va de lämnar irl, men 1800wrms på pappret.

PoLoud =D
Frissan
3 juli 2011 · 4 693 Inlägg

47 hz låter åt helvete för högt om du ska kunna spela musik, hade du sagt 37 hz så hade jag kunnat gått med på det

Booyakasha!
vw_performance Greve
3 juli 2011 · 1 058 Inlägg

Nooo smile jag spelar inte Hiphop o sånt. Hade de på lådan i min gamla goffe o den spela som jag ville ha det big_smile hårt! Haha

PoLoud =D
Tokken Team dBakuten
4 juli 2011 · 3 453 Inlägg

Softis skrev:
47 hz låter åt helvete för högt om du ska kunna spela musik, hade du sagt 37 hz så hade jag kunnat gått med på det

Beror på vad man är ute efter.. mellan 40-45Hz är att föredra om man vill ha en låda som spelar allround.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Frissan
4 juli 2011 · 4 693 Inlägg

Inte i mina öron, men smaken är som baken smile

Booyakasha!
Tokken Team dBakuten
4 juli 2011 · 3 453 Inlägg

Softis skrev:
Inte i mina öron, men smaken är som baken smile

Jo men det är ju positivt ju.. annars hade det varit väldigt tråkigt om alla tyckt likadant. wink

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
vw_performance Greve
4 juli 2011 · 1 058 Inlägg

ye ye..

finns det ingen som har erfarenhet av denna bas ?

skulle vara guld om bara minnet ville fungera lite bättre. hade ju en AQ HD315 för ett par år sen, och dessa basar ska väl passa bra i samma låda vad jag förstått.. men kommer fasen inte ihåg hur stor låda jag körde då. tror den var på ca 100l netto..

PoLoud =D
Ciaaao
14 mars 2012 · 75 Inlägg

Bumpar upp denna tråden lite då jag själv har en AQ hdc315 D1 som det nu börjar bli dags att bygga en liten poplåda till. Bilen den ska spela i är en golf 3, 3-dörrars modellen. Har inte heller en aning om peaken.

Basen är iaf tänkt att spela en hel del i SPL-utförande men ska ju självklart kunna spela vanlig musik utan att det låter helt skräp. Men huvudtanken är ju såklart att den ska spela högt, så mest fokus på det.
(tanken är att det ska bli en låda med slotport byggs i 22mm MDF)

Någon som känner sig sugen på att hjälpa mig lite här? Basen ska iaf till en början drivas utav ett DD m2.

Tack på förhand.

/Ciaaao

Senast redigerat av Ciaaao (14 mars 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang