lmm skruv, vilket håll?

turboskåpet
8 oktober 2005 · 102 Inlägg

Hej... jag var och besikta igår och jag hade 0.1 i CO. skulle vilja dra upp det lite så den inte går så snålt. undrar om man ska skruva ner den eller upp på luftmassemätaren, på en 740 turbo 86.
om man vill att den ska gå fetare..
Tacksam för svar
mvh david

Senast redigerat av turboskåpet (8 oktober 2005)

BoraV6
8 oktober 2005 · 677 Inlägg

Det bästa är ju om du åker till besiktningen och ber snällt om att få låna Co mätaren. För oftast så har besiktningen en sådan på utsidan av byggnaden. Då kan man låna den och justera efterhand så får du ett exakt värde!

turboskåpet
9 oktober 2005 · 102 Inlägg

okej... nice.. men vad är lagomt?! jag hade 0.1.. tycker det är lite lågt.
gränsvärdet är på 0.5.. vill ju inte att den ska gå för snålt!
mvh david

Janken Driver
9 oktober 2005 · 2 111 Inlägg

BoraV6 skrev:
Det bästa är ju om du åker till besiktningen och ber snällt om att få låna Co mätaren. För oftast så har besiktningen en sådan på utsidan av byggnaden. Då kan man låna den och justera efterhand så får du ett exakt värde!

finns även mackar som har dessa.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
BoraV6
9 oktober 2005 · 677 Inlägg

Lagom är bäst!
Nej men ärligt talat så är det väl bara att ställa upp den lite grann om du känner för det. Men det är ju bra att ha den ganska lågt ändå så länge bilen går bra.

Och det var mer än jag visste, tror inte det finns på mackarna här i Östersund men det vore ju bra iom det gjorde det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang